Kan ikke fange LaserWriter Select 360 via ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-01-03 14:32

Jeg er ved at teste min LaserWriter 360 Select på mit netværk.

Jeg har følgende:

6 Mac'er, som alle kører på netværk, hvoraf 2 er trådløst koblet på.

Jeg har et D-Link 713P access point, som indeholder en print server box.
På bagsiden af access pointet er der et serial stik og det er der også
på LaserWriter'en.

Men ligegyldigt hvad kan jeg ikke fange printeren via Chooser i æble
menuen. Jeg bruger LaserWriter 8 ikonet.

Jeg kan heller ikke pinge printeren, men alle de tilsluttede Mac'er.

Routeren i D-Link'en kan konfigureres via min browser og her optræder
printer som "Not ready".

Jeg har forsøgt at fange printeren med Apple Printer Utility, som jeg
har på en CD.

Spørgsmål:

Hvad er AppleTalk Zones og hvor sættes de og behøver man det ?

Der er selvfølgelig noget væsentligt jeg har overset, men hvad ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 14-01-03 18:32

> [...]
>
> Jeg har et D-Link 713P access point, som indeholder en print server box.
> På bagsiden af access pointet er der et serial stik og det er der også

Det seriel stik der sidder bag på boxen er vel ikke til en printer, men
til at telnette igennem og sætte den op med(!?)

mvh ~ Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-01-03 18:47

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:

> Det seriel stik der sidder bag på boxen er vel ikke til en printer, men
> til at telnette igennem og sætte den op med(!?)

Nej der er 2 stik af samme type - det ene dog mindre end det andet. Jeg
har nu sat et serial->parallel fra router til printer og routeren kan nu
se printeren som "Ready"

Der ligger en lang tråd på mediamac, hvor du kan se mere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 14-01-03 20:57

> Der ligger en lang tråd på mediamac, hvor du kan se mere.

Hmm, undskyld jeg blander mig vist i noget jeg ikke har fulgt med i

De bedste hilsner ~ Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-01-03 14:40

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:

> Hmm, undskyld jeg blander mig vist i noget jeg ikke har fulgt med i
>
> De bedste hilsner ~ Jørgen

Det gør nu ikke noget. Det var mere fordi jeg ikke ville gentage alt
hvad der lå på mediamac.

Hvis du har et bud på en løsning, må du meget gerne skrive på mediamac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/