Isolering af gulv med flamingo
Fra : Anders Roel

Dato : 14-01-03 09:59

Er der nogle retningslinier for hvor tykt lag flamingo
der anbefales til underisolering af gulv i et opholdsværelse?
Der skal efterfølgende støbes oven på.

mvh
Anders Roel

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-01-03 18:50

> Er der nogle retningslinier for hvor tykt lag flamingo
> der anbefales til underisolering af gulv i et opholdsværelse?
> Der skal efterfølgende støbes oven på.

160 mm. Kan købes færdige lige til at lægge i sådan et slags forbandt. Meget
nemt.

Mvh Maria

Fra : Albert

Dato : 14-01-03 19:38

> Er der nogle retningslinier for hvor tykt lag flamingo
>
> 160 mm. Kan købes færdige lige til at lægge i sådan et slags forbandt.
Meget
> nemt.

Jesus og gud fader ! Vi overvejer at isolere vores gulv med et eller andet
ovenpå eksisternede belægning men 16cm + beton er F...... meget !

Er der noget der isolere bedre = tyndere, som der kan støbes på ?

Mvh Albert

Fra : HHIST

Dato : 14-01-03 19:58

Så vidt jeg ved er 160mm kun påkrævet hvis der skal være gulvvarme ellers er
det vist 125mm.
mvh FC
Albert <nospam@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2458f0$0$190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Martin Christiansen

Dato : 14-01-03 22:05

"HHIST" <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg ved er 160mm kun påkrævet hvis der skal være gulvvarme ellers
er
> det vist 125mm.

I henhold til BR-S 98 skal der være ca. 160 mm er hvis der ikke er
gulvvarme.. Hvis der er gulvvarme er kravet ca. 225 mm.

Mvh - Martin

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 15-01-03 17:20

> er
>
> I henhold til BR-S 98 skal der være ca. 160 mm er hvis der ikke er
> gulvvarme.. Hvis der er gulvvarme er kravet ca. 225 mm.

Og hvis det er et problem kan man søge om dispensation fra
bygningsreglementet, hos kommunen. Husk at det skal være velbegrundet.

--
Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Olsen

Dato : 18-01-03 02:24

Martin Christiansen wrote:
> I henhold til BR-S 98 skal der være ca. 160 mm er hvis der ikke er
> gulvvarme.. Hvis der er gulvvarme er kravet ca. 225 mm.

Er det ikke kun ved nye huse?

Jeg har lige lagt gulvvarme i mit gamle hus og sagde VVS'eren 160mm.

--
Hilsen fra Olsen

snipNOSPAM@post8.tele.dk

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-01-03 17:12

"Olsen" <snipNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun ved nye huse?

Jo.

Medmindre den ombygning man laver kræver en byggetilladelse fra kommunen. Så
vil de kræve at det opfylder det gældende bygningsregelment. Ellers ikke.

Men det er en udmærket idé at følge disse regler, da man f.eks. ved et
senere salg ikke har problemer med at dokumentere at det der er lavet er
efter god velkendt byggeskik.

Mvh - Martin

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 19-01-03 10:16

> Jo.
>
> Medmindre den ombygning man laver kræver en byggetilladelse fra kommunen. Så
> vil de kræve at det opfylder det gældende bygningsregelment. Ellers ikke.

Det kræver en byggetilladelse, hvis arbejdet har et omfang, at det er
omfattet af bygningsrelements.

Citat fra "Bygningsreglement for småhuse" fra 1998:

1.1.2 Reglementet gælder for:
<klip>
- ombygning og andre forandringer, som er væsentlige i forhold til
byggelovens eller reglementets bestemmelser,
- ændringer i anvendelsen, som er væsentlige i forhold til byggelovens
eller reglementets bestemmelser
<klip>

Hvis du lægger gulvvarme ændre du anvendelsen af dit gulv væsentligt,
fra at du bare gik på det, til at det bliver primær kilde til
opvarmning af dit hus/rum. Og derfor er det omfattet
bygningsreglementet.

Iøvrigt er der da også penge at spare på ekstra isolering. Der er
ihvertfald 2,10 kr pr. kvm. om året(fra 160 til 225mm).

Og når du skal handle kan jeg fortælle, at forhandlerne godt kan
levere isolering til deres indkøbspris, fordi de får en årsbonus
udbetalt senere. Du skal bare sige til dem, at sådan forventer du at
få det. Det skal selvfølgelig være vist antal kvm. for så bliver det
leveret direkte fra fabrikken på hele paller.

Fra : Bachelor

Dato : 16-01-03 21:59

"Albert" <nospam@nospam.dk> wrote in news:3e2458f0$0$190
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:noget der ligner dette

> Meget
>

> Jesus og gud fader ! Vi overvejer at isolere vores gulv med et eller andet
> ovenpå eksisternede belægning men 16cm + beton er F...... meget !

Du har sådanset fået svar på det du spurgte på. Det du er ude i
er ikke sædvanlig selv om det stadig ikke står helt klar hvad det
er du er ude i.
Du får ikke noget der isolerer ret meget bedre i praksis.