|
| 17.000km - hvad nu? Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 13-01-03 19:12 |
|
Ja min Suzuki AP50 Address R har lige rundet 17kkm. Jeg har kun selv kørt de
sidst 1000km, så jeg aner faktisk ikke hvor meget der er skiftet, repareret
osv. Hvad skal jeg kigge efter?
Den er lidt rusten under neden - altså selve stellet. hvad gør jeg ved det?
Rusten skal væk, men hvordan? Hvad skal jeg male over med?
| |
BSJ (13-01-2003)
| Kommentar Fra : BSJ |
Dato : 13-01-03 20:55 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e23011f$0$1765$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja min Suzuki AP50 Address R har lige rundet 17kkm. Jeg har kun selv kørt
de
> sidst 1000km, så jeg aner faktisk ikke hvor meget der er skiftet,
repareret
> osv. Hvad skal jeg kigge efter?
> Den er lidt rusten under neden - altså selve stellet. hvad gør jeg ved
det?
> Rusten skal væk, men hvordan? Hvad skal jeg male over med?
>
>
Nu lyder det som om at du rent reelt er glad for din ap50 - så derfor bør
den jo nok ha' den store tur med sandblæsning og sprøjtemaling. Min egen
ap50 (fra 95 (jeg har haft den i 2 mdr.)) står p.t. delvis skilt ad og den
er absolut heller ikke køn i undervognen, men der er heldigvis masser af
"jern" under rusten.
Indtil videre er den rengjort og sprøjtet i tynd olie. Når det så bliver
lidt lunere i vejret så bliver den totalt adskilt, og så skal stellet ha' en
omgang.
Jeg ved ikke om "Hammerite" maling er sagen - er der nogen der ved noget om
det?
Med venlig hilsen
Bjarne
| |
Thomas Gulholm (16-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 16-01-03 19:08 |
|
> Jeg ved ikke om "Hammerite" maling er sagen - er der nogen der ved noget om
> det?
Jeg *ved* sådan set ikke og Hammerite er sagen, men jeg håber at det er
fint, da jeg selv har givet min AP50 en ordentlig tur med det (foråret
2002)... der er godt nok ikke meget gods i sådan en "ged", når alt
plasticen kommer af :)
Efter at Hammeriten var gennemhærdet, gav jeg den en gang "rustolie"
(der ligger sig som en vandafvisende og slagfast film) på de mest
udsatte steder (der ikke er beskyttet direkte af plasticen), og inde i
rørene... rustbeskyttelse er godt... _meget_ rustbeskyttelse er _meget_
godt ;)
M.v.h.
Thomas
| |
\(6100\) Ove (13-01-2003)
| Kommentar Fra : \(6100\) Ove |
Dato : 13-01-03 22:32 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e23011f$0$1765$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Den er lidt rusten under neden - altså selve stellet. hvad gør jeg ved
det?
Pas på i du/i ikke sliber/sandblæser stelnummeret væk, det er kun præget ind
i lakken foran motor på højre side.
Gør i det er i slemt ude at Sk... . Jeg fik lov til at lave en plade med
stelnummer på og så vise hele scooteren på synshallen og så svejse pladen
på.
Hilsen Ove...
| |
BSJ (14-01-2003)
| Kommentar Fra : BSJ |
Dato : 14-01-03 19:16 |
|
"(6100) Ove" <oz3afs@qrz.dk> skrev i en meddelelse
news:3e23304c$0$143$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e23011f$0$1765$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >> Den er lidt rusten under neden - altså selve stellet. hvad gør jeg ved
> det?
>
> Pas på i du/i ikke sliber/sandblæser stelnummeret væk, det er kun præget
ind
> i lakken foran motor på højre side.
> Gør i det er i slemt ude at Sk... . Jeg fik lov til at lave en plade med
> stelnummer på og så vise hele scooteren på synshallen og så svejse pladen
> på.
>
> Hilsen Ove...
>
>
Tak for advarslen - det havde jeg ikke tænkt på - men stelnummret rustet
væk.
Med venlig hilsen
Bjarne
| |
|
|