Hvad indeholder OS9?
Fra : Anne Green

Dato : 13-01-03 10:55

Hej

Måske et lidt misvisende subject, men jeg står med min ibog som kom med
apple-images der installerede osX 10.1.5 og OS9.2 - nu har jeg endelig
fået jaguar og vil gerne have en 'clean' install. Jeg vil altså gerne
smide min nuværende osX med alle dens filer af helvede til, men samtidig
vil jeg gerne beholde os9, så derfor spørger jeg:

Hvilke filer/dirs bruges af os9 (dansk)?
Systemmappe
Applications (MacOS 9)

hvad mere?

Mange tak,

Med venlig hilsen,

-Anne Green.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 13-01-03 12:35

Anne Green wrote:

> [...]
> vil jeg gerne beholde os9, så derfor spørger jeg:
>
> Hvilke filer/dirs bruges af os9 (dansk)?

Hej Anne

Det skal nok passe, at det er de to mapper, som OS 9 benytter, men jeg
har en bedre ide'!
Jeg har selv en iBook 500MHz hvor jeg køre OSX på, men ved en "fejl" fik
jeg kun image CD'erne til OS 9 med.
Kan vi bytte?

Hvilken iBook er der tale om specifikt?

Du må gerne sende mig en E-mail hvis du er interesseret, på
kwormsdorf@NOPSPAMhotmail.com, husk fjern "NOSPAM"

Med venlig hilsen

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-01-03 12:09

In article <avu29p$77t$1@sunsite.dk>, Anne Green <anne@qeep.dk> wrote:

> [...]
> vil jeg gerne beholde os9, så derfor spørger jeg:
>
> Hvilke filer/dirs bruges af os9 (dansk)?

Hvis jeg var dig ville jeg bare installere ovenpå - eventuelt bruge
"archive and install". Du slipper ikke af med OS X bare ved at smide de
mapper ud som du kan se - der er mere bagved. Den mest effektive måde at
starte helt forfra er at lave backup af data og initialisere disken.

Fra : Storm

Dato : 13-01-03 20:15

> [...]

> til, men samtidig vil jeg gerne beholde os9, så derfor spørger jeg:
>
> Hvilke filer/dirs bruges af os9 (dansk)? Systemmappe Applications (MacOS

Jeg er desværre ikke super-rådgiver i sådanne sager, så nogen burde
måske godkende hvad jeg siger:

Bortset fra at jeg kører i US system, har jeg været i samme situation.
På en ej partitioneret harddisk.
Jeg lavede en Clean Install fra Jaguar cd'en. Det berørte ikke OS 9, men
0-stillede alle mine OS X-preferencer - det mener jeg bestemt.
Jeg måtte reinstallere alle de OS X programmer (som lå i X-Applications
mappen).
Men i OS 9 var alle preferencer intakte.

Er det simpelthen ikke det du gerne vil?

--
Venlig hilsen
Nina Storm