To speed-tips til X
Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 13-01-03 03:11

Her er to tips som jeg finder gør min hverdag meget lettere:

1: Væn dig til at bruge Column View i Finder vinduer, og i Open og Save
dialoger. Efter tilvænning er det meget hurtigere.

2: Brug shareware'en Key Xing (eller lignende) til at starte programmer
og filer og foldere fra keyboardet. Jeg bruger kun min Dock en af
halvtreds gange, og har den gemt. Det sparer både tid og skærmplads.

--
- Eolake

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 11:52

Eolake Stobblehouse <eolake@maccreator.spamremove.net> wrote:

> [...]
> og filer og foldere fra keyboardet. Jeg bruger kun min Dock en af
> halvtreds gange, og har den gemt. Det sparer både tid og skærmplads.

Man behøver ikke at hænge 'bells and whistles' på styresystemet. Hvis
man ikke gider bruge musen, kan man bare bruge speakable items. Nogen
der har prøvet fornylig? Man kan faktisk sende mail og åbne og lukke
programmer og høre hvad dag det er, hvad klokken er, navigere op og ned
i vinduer og jeg ved ikke hvad.
Back to basics!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 13-01-03 21:08

> Man behøver ikke at hænge 'bells and whistles' på styresystemet.

"Bells and whistles"??
Et utal af de kool ting som nu er i styresystemet, er kommet fra
shareware-udvidelser.
Og OS9 har faktisk noget lignende. Det er bare begrænset til
F-tasterne, og det er meget langsommere (det skifter til Finder før man
får det man beordrer).

--
- Eolake