Safari & IE
Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-03 20:12

Efter at have prøvet Safari en dags tid er jeg nået frem til:

• Den kører hurtigere end IE.
• Den viser sider korrekt, som IE viser forkert.

Men også:

• Navigation mellem siderne forringes for danskere, fordi cma-[ og cmd-]
netop ikke fungerer med dansk tastatur.
• Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
lille /og/ utydelig.

Eksempel:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1610296:fid=8094/

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-01-03 20:23

in article 1foovau.149nkt1bhuyueN%per.ronne@invalid.dk, Per Rønne at
per.ronne@invalid.dk wrote on 12/01/03 20:12:

> € Navigation mellem siderne forringes for danskere, fordi cma-[ og cmd-]
> netop ikke fungerer med dansk tastatur.

Øhhhh? Har du prøvet alt-backspace og shift-backspace?

> € Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
> lille /og/ utydelig.

Ævle og +/- løser vist det i langt de fleste tilfælde.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Storm

Dato : 12-01-03 21:10

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1foovau.149nkt1bhuyueN%per.ronne@invalid.dk, Per Rønne at

> Øhhhh? Har du prøvet alt-backspace og shift-backspace?

Æble+pil frem/pil tilbage virker også fint for mig.

> Ævle og +/- løser vist det i langt de fleste tilfælde.

Tak for den.

Til gengæld crasher Chimera konsekvent på
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1610296:fid=8094/

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 12-01-03 22:08

On 12/01/03 21:10, in article 1fooyo7.e19jy41ne5ri6N%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Til gengæld crasher Chimera konsekvent på
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1610296:fid=8094/

Jaa, jeg kan godt læse siden, men klikker jeg på et link, f.eks "Unge
huskøbere...", så crasher Chimera. Er rapporteret med talkback, men gud ved
hvad der er galt?

Safari har ingen problemer.

MVH

Tommy

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-03 21:31

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1foovau.149nkt1bhuyueN%per.ronne@invalid.dk, Per Rønne at

> Øhhhh? Har du prøvet alt-backspace og shift-backspace?

Dem havde jeg nu aldrig hørt om. Jeg har fluks oprettet cmd-venstrepil
og cmd-højrepil i QuicKeys så de får samme funktionalitet som i IE.

> Ævle og +/- løser vist det i langt de fleste tilfælde.

Minsandten, ja.

Fra : Michael Holm

Dato : 12-01-03 21:52

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Minsandten, ja.

eller evt. gå til View menu'en og sæt flueben ved "Text Size"
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 12-01-03 21:40

På min kones iceBook bliver der ikke importeret nogen Bookmarks når vi
pakker Safari ud, som der gør på vore andre computere hvor Bookmarks fra
IE ligger klar når Safari åbnes.
Icebooken er med små forskelle stort set configureret som de andre
computere.

Johnny Louis

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-01-03 20:29

In dk.edb.mac, Per Rønne wrote:

[...]

> ? Navigation mellem siderne forringes for danskere, fordi cma-[ og cmd-]
> netop ikke fungerer med dansk tastatur.

Huh? Ævle+pil frem/pil tilbage virker fint her.

> ? Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
> lille /og/ utydelig.
>
> Eksempel:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1610296:fid=8094/

Ja, det bliver noget småt. Så vidt jeg kunne forstå på Dave Hyatts
weblog, så var/er det også et af deres størrere problemer med Safari:

<http://mozillazine.org/weblogs/hyatt/2003_01_05_mozillian_archive.html#90155409>

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 12-01-03 20:36

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Efter at have prøvet Safari en dags tid er jeg nået frem til:

klip
> • Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
> lille /og/ utydelig.

Hent Safari Enhancer.
Der kan bl. a. sættes mindst ønskelige skriftstørrelse.

--
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-03 21:17

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
> lille /og/ utydelig.

Det store og lille "A" i værktøjslinjen fungerer upåklageligt som
skriftstørrelse-justering.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-01-03 09:03

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) writes:

> • Sahari gør en del sider nærmest ulæselige, fordi teksten bliver for
> lille /og/ utydelig.

Blæs teksten op.

Har du fejlmeldt tingene?
http://bigfoot.com/~thunderbear