Saltede mandler ?
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 11-01-03 21:47

Hej NG

Jeg har en del mandler tilovers efter juletiden, og kunne godt tænke mig at
lave saltede mandler.

Jeg har set at man kan købe dem færdiglavede.. så er det vel også muligt at
lave dem selv ?

Nogen der ved hvordan ?

MVH Bonnie

Fra : Peter Westh

Dato : 11-01-03 22:22

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message

> [...]
at
> lave saltede mandler.
>
> Jeg har set at man kan købe dem færdiglavede.. så er det vel også muligt

En nem måde til små mængder:

Rist mandlerne på en tør pande under næsten konstant omrøring. De skal blive
brune, men ikke få sorte pletter.

Når de er ved at være der, rører du 1-2 tsk salt ud i lidt vand (1/4 dl).
skru helt op for varmne, hæld saltvandet over mandlerne, og rør grundigt, så
saltet sætter sig jævnt på mandlerne, som vandet fordamper. Skru lidt ned
for varmen igen og rist videre, til mandlerne er helt tørre igen.

MVH

Peter

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 13-01-03 16:28

Peter Westh wrote:
> [...]
> grundigt, så saltet sætter sig jævnt på mandlerne, som vandet
> fordamper. Skru lidt ned for varmen igen og rist videre, til

Tusind tak

MVH Bonnie