/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Jack Ryan 4???
Fra : Dan


Dato : 11-01-03 16:52

Hejsa,

Ja, med "Sum Of All Fears" har vi så endelig fået sat gang igen i historierne med Tom Clancy's morderne "James Bond", Jack Ryan (Dog fra CIA og ikke fra BSS
Jeg var lige en overgang ved at tro, at vi havde set den sidste i serien.

Anyway, nu er der dog en bekendt, som forsøger, at overbevise mig om at "Sum Of All Fears" i virkeligheden er nummer 5 i rækken!
Nummer 4 skulle i virkeligheden (og ifølge romanerne) være "Air Force One" - forøvrigt også med Harrison Ford, der jo som bekendt spiller Jack Ryan i nummer 2 og 3.

Historien skulle være følgende: Efter at Jack Ryan er skyld i præsidentens fald i "Dødens Karteller", bliver han spurgt, om han ikke vil være vicepræsident af den nye præsident, og det siger Jack Ryan 'ja' til - uheldigvis død den nye præsident, og vupti, er Jack Ryan nu præsident, og kan nu være hovedperson i "Air Force One".

Problemet var, at alt forhistorien med, hvordan Jack Ryan bliver præsident var alt for langtrukken til filmen, og derfor valgte man at skære det væk.
Men nu stod man så overfor problemet med, at det pludselig var Jack Ryan, der var præsident i "Air Force One" - det frygtede man, at folk ikke kunne forstå, da det er de færreste, der har læst romanerne (inkl. mig selv
Derfor valgte man helt at give ham et nyt navn, James Marshall, og lade filmen stå alene, i stedet for som en i Jack Ryan serien.

Umiddelbart passer det meget godt med nogle af detaljerne i "Air Force One": Præsidenten er ex-soldat, har kone og en datter, o.s.v..

Men, er der nogle, der har læst romanerne, som umiddelbart kan af- eller bekræfte, at "Air Force One" i virkeligheden er en Jack Ryan historie?


TIA,
Dan



 
 
Dennis Sørensen (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 11-01-03 17:44


"Dan" <me@surfmail.dk> wrote in message

> Hejsa,
>
> Men, er der nogle, der har læst romanerne, som umiddelbart kan af- eller
bekræfte, at "Air Force One" i >virkeligheden er en Jack Ryan historie?

>TIA,
>Dan

Hejsa.

Ikke for at være en bastard, men det havde taget dig kortere tid at checke
imdb.com, og hermed se at Air Force One ikke er en Tom Clancy historie - end
det tog dig at skrive din besked :)

http://us.imdb.com/Title?0118571

Mvh, Dennis







Dennis Sørensen (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Sørensen


Dato : 11-01-03 17:47



>
> Hejsa.
>
> Ikke for at være en bastard, men det havde taget dig kortere tid at checke
> imdb.com, og hermed se at Air Force One ikke er en Tom Clancy historie -
end
> det tog dig at skrive din besked :)
>
> http://us.imdb.com/Title?0118571
>
> Mvh, Dennis
>

Men iøvrigt bliver Jack Ryan vistnok præsident i en af bøgerne. Ved dog ikke
hvilken en. Rækkefølgen af bøgerne har jeg ikke helt styr på.
Men det har ikke noget med Air Force One at gøre !

Mvh, Dennis



Dan (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 11-01-03 18:03

> Men iøvrigt bliver Jack Ryan vistnok præsident i en af bøgerne. Ved dog ikke
> hvilken en. Rækkefølgen af bøgerne har jeg ikke helt styr på.
> Men det har ikke noget med Air Force One at gøre !


Jo, netop - men Air Force One blev altså taget ud af Jack Ryan filmene, af de nævnte årsager!
Men oprindelig var det en Jack Ryan historie, men det blev det altså ikke til da filmen blev lavet.


mvh.,
Dan



Mark Thomas Gazel (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 11-01-03 18:31

Dan <No_Sp@m.Net> skrev:

> Jo, netop - men Air Force One blev altså taget ud af Jack Ryan
> filmene, af de nævnte årsager!

Det giver ikke mening. Der er ikke noget Ryan historie, der bare minder en
lille smule om Air Force One.

> Men oprindelig var det en Jack Ryan historie, men det blev det
> altså ikke til da filmen blev lavet.

Så valgte de bare at lave en anden film med Harrison Ford.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Dan (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 11-01-03 18:02

> Ikke for at være en bastard, men det havde taget dig kortere tid at checke
> imdb.com, og hermed se at Air Force One ikke er en Tom Clancy historie - end
> det tog dig at skrive din besked :)

Det er jeg udemærket klar over - jeg skrev jo også, at man valgte at give han et helt andet navn, og så lade filmen stå alene!
Mit spørgsmål gik på, om ikke det oprindeligt var en Jack Ryan historie (i romanerne), men altså ikke blev det i filmen, af nævnte årsager?


TIA,
Dan



KNL DtP (11-01-2003)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 11-01-03 18:00

"Dan" <me@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e203db2$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Umiddelbart passer det meget godt med nogle af detaljerne i
> "Air Force One": Præsidenten er ex-soldat, har kone og en datter, o.s.v..

I slutningen af Patrioternes Spil får Jack Ryan en søn (dette kommer lige nøjagtig
ikke med i filmen, men står altså i bogen) - og skulle derfor have haft to børn med
ombord på Air Force One foruden konen.







Mark Thomas Gazel (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 11-01-03 18:24

Dan <me@surfmail.dk> skrev:

[Snip: en masse sludder om Jack Ryan og Air Force One]

Lad mig starte med at sige, at Air Force intet har at gøre med Tom Clancy
eller Jack Ryan.

Ryanversets kronologi, men *ikke* romanernes udgivelsesrækkefølge:

Patriot Games (Filmatiseret med Harrison Ford)
Hunt for Red October (Filmatiseret med Alec Baldwin)
Cardinal of the Kremlin
Clear and Present Danger (Filmatiseret med Harrison Ford)
The Sum of All Fears (Filmatiseret med Ben Affleck)
Debt of Honor (Ryan bliver vicepræsident og ender med at blive præsident gr.
flyattentat på Capitol Hill,
hvor præsidenten dør. I øvrigt skrevet længe før 9/11-2001)
Executive Orders
Rainbow Six (John Clark er hovedpersonen i romanen)
The Bear and the Dragon

Sådan ser det ud. Ryan er en relativt ung fyr i starten og er i slutningen
af fyrrerne i den sidste roman.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4






Dan (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 11-01-03 18:40

Okey - Tak for en fyldigt svar

mvh.,
Dan


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:avpjqi$i2aap$1@ID-96011.news.dfncis.de...
> Dan <me@surfmail.dk> skrev:
>
> [Snip: en masse sludder om Jack Ryan og Air Force One]
>
> Lad mig starte med at sige, at Air Force intet har at gøre med Tom Clancy
> eller Jack Ryan.
>
> Ryanversets kronologi, men *ikke* romanernes udgivelsesrækkefølge:
>
> Patriot Games (Filmatiseret med Harrison Ford)
> Hunt for Red October (Filmatiseret med Alec Baldwin)
> Cardinal of the Kremlin
> Clear and Present Danger (Filmatiseret med Harrison Ford)
> The Sum of All Fears (Filmatiseret med Ben Affleck)
> Debt of Honor (Ryan bliver vicepræsident og ender med at blive præsident gr.
> flyattentat på Capitol Hill,
> hvor præsidenten dør. I øvrigt skrevet længe før 9/11-2001)
> Executive Orders
> Rainbow Six (John Clark er hovedpersonen i romanen)
> The Bear and the Dragon
>
> Sådan ser det ud. Ryan er en relativt ung fyr i starten og er i slutningen
> af fyrrerne i den sidste roman.
>
>
> --
> Mark
> www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
> Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
> Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4
>
>
>
>
>


Mr.Vertigo (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mr.Vertigo


Dato : 12-01-03 03:30


"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:avpjqi$i2aap$1@ID-96011.news.dfncis.de...
> Dan <me@surfmail.dk> skrev:

>
> Ryanversets kronologi, men *ikke* romanernes udgivelsesrækkefølge:
Hvis det skal være HELT komplet er du næsten nødt til at tage "Without
Remorse" med som den allerførste roman. Den nævner godt nok ikke Jack Ryan,
men den fortæller hele forhistorien om John Kelly AKA John Clark, inklusiv
hans tilknytning til Admiral Greer.
>
> Patriot Games (Filmatiseret med Harrison Ford)
> Hunt for Red October (Filmatiseret med Alec Baldwin)
> Cardinal of the Kremlin
> Clear and Present Danger (Filmatiseret med Harrison Ford)
> The Sum of All Fears (Filmatiseret med Ben Affleck)
> Debt of Honor (Ryan bliver vicepræsident og ender med at blive præsident
gr.
> flyattentat på Capitol Hill,
> hvor præsidenten dør. I øvrigt skrevet længe før 9/11-2001)
> Executive Orders
> Rainbow Six (John Clark er hovedpersonen i romanen)
> The Bear and the Dragon
>
> Sådan ser det ud. Ryan er en relativt ung fyr i starten og er i slutningen
> af fyrrerne i den sidste roman.
>
>
> --
> Mark
> www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
> Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
> Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4
>
>
>
>
>



Mark Thomas Gazel (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 12-01-03 04:03

Mr.Vertigo <virker@ikke.dk> skrev:

> Hvis det skal være HELT komplet er du næsten nødt til at tage "Without
> Remorse" med som den allerførste roman. Den nævner godt nok ikke Jack
> Ryan, men den fortæller hele forhistorien om John Kelly AKA John
> Clark, inklusiv hans tilknytning til Admiral Greer.

Det er selvfølgelig rigtig nok. Emmett Ryan (Jacks far) er også med, og det
samme er Manuel "Portagee" Oreza, der er med i Without Remorse og Clear and
Present Danger, samt Debt of Honor.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Mikkel Andreasen (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 12-01-03 15:09

Der mangler også den nyeste (Red Rabbit), som foregår mellem Without Remorse
og Patriot Games. I øvrigt den midst gode af alle hans børe (IMHO)
/mikkel

"Mr.Vertigo" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:3e20d317$0$71716$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:avpjqi$i2aap$1@ID-96011.news.dfncis.de...
> > Dan <me@surfmail.dk> skrev:
>
> >
> > Ryanversets kronologi, men *ikke* romanernes udgivelsesrækkefølge:
> Hvis det skal være HELT komplet er du næsten nødt til at tage "Without
> Remorse" med som den allerførste roman. Den nævner godt nok ikke Jack
Ryan,
> men den fortæller hele forhistorien om John Kelly AKA John Clark, inklusiv
> hans tilknytning til Admiral Greer.
> >
> > Patriot Games (Filmatiseret med Harrison Ford)
> > Hunt for Red October (Filmatiseret med Alec Baldwin)
> > Cardinal of the Kremlin
> > Clear and Present Danger (Filmatiseret med Harrison Ford)
> > The Sum of All Fears (Filmatiseret med Ben Affleck)
> > Debt of Honor (Ryan bliver vicepræsident og ender med at blive præsident
> gr.
> > flyattentat på Capitol Hill,
> > hvor præsidenten dør. I øvrigt skrevet længe før 9/11-2001)
> > Executive Orders
> > Rainbow Six (John Clark er hovedpersonen i romanen)
> > The Bear and the Dragon
> >
> > Sådan ser det ud. Ryan er en relativt ung fyr i starten og er i
slutningen
> > af fyrrerne i den sidste roman.
> >
> >
> > --
> > Mark
> > www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
> > Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
> > Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4
> >
> >
> >
> >
> >
>
>



Mark Thomas Gazel (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 12-01-03 16:55

Mikkel Andreasen <news@mikkelandreasen.com> skrev:

> Der mangler også den nyeste (Red Rabbit), som foregår mellem Without
> Remorse og Patriot Games. I øvrigt den midst gode af alle hans børe
> (IMHO) /mikkel

Den har slet ikke læst. Jeg er nok lidt påvirket af den dårlige omtale, og
vil hellere læse en Jack Ryan sequel end en Jack Ryan prequel.


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4



Devast8or (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 11-01-03 23:29

Er det ikke MI5 Bond arbejder for? (og hvad er BSS? British Secret Service?)

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Dan <me@surfmail.dk> wrote in message
news:3e203db2$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
Hejsa,

Ja, med "Sum Of All Fears" har vi så endelig fået sat gang igen i
historierne med Tom Clancy's morderne "James Bond", Jack Ryan (Dog fra CIA
og ikke fra BSS
Jeg var lige en overgang ved at tro, at vi havde set den sidste i serien.





Dan (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 11-01-03 23:38

(og hvad er BSS? British Secret Service?)


Yep




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste