Microsoft: Det er bare for meget
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-03 15:33

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=245586/

Microsoft har nu købt sig fri fra monopolsagen, ved at forære
"forulempede" forbrugere 1,1 mia US$.

Men - pengene udbetales i softwareprodukter - Microsoft egne.

Hold da kæft for er det latterligt. Dette udfald svarer til at et
tobaksfirma giver folk der er blevet afhængige af smøger, nye smøger i
erstatning.

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-01-03 17:33

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
>
> Hold da kæft for er det latterligt. Dette udfald svarer til at et
> tobaksfirma giver folk der er blevet afhængige af smøger, nye smøger i

Tjaa... det er jo også kapitalismens højborg (USA) det foregår i.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-01-03 20:47

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Tjaa... det er jo også kapitalismens højborg (USA) det foregår i.

Måske er det mere det amerikanske retsystems svaghed for penges
indflydelse, vi skal stille skarpt på...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-01-03 02:14

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Måske er det mere det amerikanske retsystems svaghed for penges
> indflydelse, vi skal stille skarpt på...

Sandt nok.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-01-03 22:46

Hej Peter

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=245586/
>
> Microsoft har nu købt sig fri fra monopolsagen, ved at forære
> "forulempede" forbrugere 1,1 mia US$.
>
> Men - pengene udbetales i softwareprodukter - Microsoft egne.

Havde du egentlig ventet andet fra den galning? - Det bliver så bare
spændende at se, om de amerikanske advokater vil dogtage det. US Legal
Law forbyder nemlig erstatningsudbetaling som naturalier. - Og endelig er
det jo kun i 2 stater, der er indgået det 'forlig' - Resten holder fast -
endnu da... - I øvrigt har staten Oregon nu også anklaget M$ for regulært
bondefangeri ved, at M$ forærer hele deres Wintelpakke med XP og alt
tilhørende software ti lskolebørn, der så skal underskrive en erklæring
om, at de ikke vil bruge andet....

> Hold da kæft for er det latterligt.

Nej, det er fuldstændig kold beregning.

> Dette udfald svarer til at et tobaksfirma giver folk der er
> blevet afhængige af smøger, nye smøger i erstatning.

Lidt dårlig sammenligning (klik, lighteren tændes), men som sagt, så er
udbetaling i naturalier forbudt, så jeg tror ikke advokaterne køber den.

....Gad vide hvor længe vi skal blive ved med at finde os i sådan noget
fra et firma, der ikke reelt selv nogensinde har fundet på og udviklet et
selvstændigt stykke software - eller hardware, - men mere eller mindre
har tyvstjålet alt, hvad de har lavet....

Godt, at Apple nu endelig er ude af deres kløer!

mvh. Erik Richard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-01-03 00:03

Godt, at Apple nu endelig er ude af deres kløer!

mvh. Erik Richard

Tjae... blot en skam at de også er amerikanske...

Tænk hvis Olivetti havde været lidt længere fremme i skoene da løbet blev
kørt... suk

-----
See yea ....
Henry Lerche Madsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-03 01:02

Hej Henry

Henry Lerche Madsen wrote:

> Tjae... blot en skam at de også er amerikanske...

Jamen, så må vi jo til at købe alle de Apple aktier, der kommer ud, så er
der jo en chance for, at de en dag bliver danske...

> Tænk hvis Olivetti havde været lidt længere fremme i skoene da løbet blev
> kørt... suk

Olivetti gravede deres egen grav ved at hoppe 100% med på 'billig-vognen'.
De _var_ faktisk ret langt fremme med at få implementeret PowerPC, men så
skulle det pludselig være så billig så billig, og de satsede på de forkerte
leverandører af hardwaren. De havde også en aftale med Apple om at få deres
PCI baserede PowerPC ud her i Europa allerede i 1994. Da jeg selv skulle
have en stationær computer på det tidspunkt var Olivetti faktisk med i
billedet, men leveringen blev hele tiden udskudt og udskudt, så det endte
med, at jeg dengang (1995) købte en PowerMac 7200/90 istedet for.

Den store fordel ved Olivetti PPC var jo, at man kunne vælge mellem Mac OS
og Windows som styresystem. Men da der hele tiden kom div. udsættelser blev
Apple trætte af at vente på dem. Og det tror jeg reelt, vi kan være glade
for idag.

mvh. Erik Richard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-01-03 11:24

Hej Erik..

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse :

Henry Lerche Madsen wrote:

Jamen, så må vi jo til at købe alle de Apple aktier, der kommer ud, så er
der jo en chance for, at de en dag bliver danske...

Så skal vi godt nok til lommerne

[...]

Olivetti, det var også bare de eneste som jeg kunne komme i tanker om....
jeg købte min første comp. jan 97 såå...

Mine amerikanske bekymringer ligger nærmest i at både MS og Apple vil være
fortrindelige mål under Terror/Krig (US har det med at rode sig ud i den
slags ) jeg har dog ingen anelse om hvor Apple reelt fremstiller deres
produkter, så måske er det intet problem..

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-01-03 14:48

"Henry Lerche Madsen" <lerche@aarstiden.dk> writes:

> jeg har dog ingen anelse om hvor Apple reelt fremstiller deres
> produkter, så måske er det intet problem..

Bagpå det seneste Appleudstyr jeg har, står der:
Designed by Apple in California Assembled in Taiwan

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-03 21:00

Henry Lerche Madsen wrote:

> Så skal vi godt nok til lommerne

Tja, jeg har ikke checket for nylig, men du skal jo nok regne med en kurs
svarende til omkring 2100...

> Olivetti, det var også bare de eneste som jeg kunne komme i tanker om....
> jeg købte min første comp. jan 97 såå...

Jeg troede, du nævnte Olivetti netop fordi, de satsede på 'dual-platformen'
til både Windows og Mac OS...

> [...]
> slags ) jeg har dog ingen anelse om hvor Apple reelt fremstiller deres
> produkter, så måske er det intet problem..

Det vil nok ikke lige blive så let at udslette 'Apple fabrikken', - da de får
produceret mange forskellige steder. - Tjekkiet, Ungarn, Irland, Sydkorea, PRC
Kina, Taiwan, Japan, Indien osv.. - Derimod vil MS jo nok være noget nemmere
at ramme, da de har en enorm koncentration i Redmond med vel omkring 14.000
ansatte - koncentreret på et begrænset område....

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 22:44

> Det vil nok ikke lige blive så let at udslette 'Apple fabrikken', - da de
> får produceret mange forskellige steder. - Tjekkiet, Ungarn, Irland,
> Sydkorea, PRC Kina, Taiwan, Japan, Indien osv..

Du glemte Malaysia. Der er mit nye Pro-tastatur lavet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-01-03 00:33

> [...]
> at ramme, da de har en enorm koncentration i Redmond med vel omkring 14.000
> ansatte - koncentreret på et begrænset område....

Så -- nu ingen gode ideer, Erik!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-03 02:08

Hej David

- Nåh.. hvad... Windows 'bomber' jo så tit, så én fra eller til...

David Blangstrup wrote:

> Så -- nu ingen gode ideer, Erik!

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-03 14:50

> [...]
> at ramme, da de har en enorm koncentration i Redmond med vel omkring 14.000
> ansatte - koncentreret på et begrænset område....

To all Americans. We have passed legislation that will outlaw Microsoft
forever.

We begin bombing in 5 minutes.

(Frit efter Ronald Reagan)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-01-03 13:02

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Tjae... blot en skam at de også er amerikanske...

Hvad er der i vejen med at Apple er amerikansk ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-03 14:43

> Hvad er der i vejen med at Apple er amerikansk ?

Er der en der vil gå over til Mecca Cola?
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-01-03 14:52

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Er der en der vil gå over til Mecca Cola?

Ikke forstået.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-01-03 14:54

http://news.google.com/news?hl=en&q=mecca+cola

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 15:16

In article <m3wula79ta.fsf@dogbert.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> http://news.google.com/news?hl=en&q=mecca+cola

Hehe...

Jeg kan også kun fraråde alle at købe amerikansk cola i Mellemøsten.

I den naive tro, at det smager ens overalt i hele verden, begik jeg
tilbage i 1985 det fejltrin at drikke en saudisk Pepsi.

Yuk! (dvs.: klistret smag af farvet sukkervand)

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-01-03 15:19

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> writes:

> I den naive tro, at det smager ens overalt i hele verden, begik jeg
> tilbage i 1985 det fejltrin at drikke en saudisk Pepsi.
>
> Yuk! (dvs.: klistret smag af farvet sukkervand)

Ja, du købte jo cola, hvad havde du forventet?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-03 17:25

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Jeg kan også kun fraråde alle at købe amerikansk cola i Mellemøsten.

Det går vel nok an i Jerusalem .

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 12-01-03 15:03

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Er der en der vil gå over til Mecca Cola?

Drik kvalli cola fra merko (1,5l) eller fakta (0,5l). Det er sagen!
(tror vist de kan fås der...)

muh ~ Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 22:44

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:

> Drik kvalli cola fra merko (1,5l) eller fakta (0,5l). Det er sagen!
> (tror vist de kan fås der...)

Niksen: "Alle på stribe drikker FREM fra Ribe". Dét er sodavand!

<http://www.fremvand.dk>
--
Henrik Münster
Esbjerg