Ny 12" P.B. G4 867 MHz Combo.
Fra : Johnny Louis

Dato : 11-01-03 11:22

Ovennævnte computer har jeg lovet min kone og i den forbindelse har jeg
nogle spørgsmål jeg ikke har kunnet finde svar på nogen steder.

Den ekstra strømforsyning hun har til sin 600 MHz iceBook, kan den også
bruges til denne computer ? det ekstra batteri kan jo nok ikke ?

Den leveres med 2 x 128 MB ram, men hun vil mindst have 512,
alternativet er vel så at vi er nødt til at gå op på 640 MB hvis jeg har
forstået det ret, på den måde at de 128 sidder fast monteret og ikke kan
skiftes.
Rammen omtales som PC2100 266MHz DDR SDRAM er det noget speciel Apple
ram der ikke kan købes som PC postordre, er der nogen priser fremme på
denne ram, hvad koster f.eks en 512 MB klods.

Priserne på den svinger ikke meget så vi køber den jo nok hos dem der
kan levere hurtigst muligt, er der nogen der har et bud på, hvordan den
skaffes hurtigst muligt.
IceBooken er solgt til en bekendt som også er vældig interesseret i
dette spørgsmål.

Hvis nogen kan hjælpe, så tak for hjælpen, henvisninger til hvor jeg
selv kan søge oplysningerne er også velkomne.

Johnny Louis

Fra : Peter Kiil

Dato : 11-01-03 15:11

in article 1fomb75.x20brx6o9ziN%bendatafjerndette@postman.dk, Johnny Louis
at bendatafjerndette@postman.dk wrote on 11/01/03 11:21:

> Den ekstra strømforsyning hun har til sin 600 MHz iceBook, kan den også
> bruges til denne computer ? det ekstra batteri kan jo nok ikke ?

Strømforsyningen er den samme. Batteriet kan ikke bruges.

> [...]
> alternativet er vel så at vi er nødt til at gå op på 640 MB hvis jeg har
> forstået det ret, på den måde at de 128 sidder fast monteret og ikke kan

Det er helt korrekt.

> Rammen omtales som PC2100 266MHz DDR SDRAM er det noget speciel Apple
> ram der ikke kan købes som PC postordre, er der nogen priser fremme på
> denne ram, hvad koster f.eks en 512 MB klods.

Svjv vil den her kunne bruges:

<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494777927>

> [...]
> skaffes hurtigst muligt.
> IceBooken er solgt til en bekendt som også er vældig interesseret i

Jeg tror ikke der er nogen forhandlere der har dem væsentligt hurtigere end
andre, så køb du den bare hvor du plejer at handle. Eller hos Caslon

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Johnny Louis

Dato : 11-01-03 23:33

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fomb75.x20brx6o9ziN%bendatafjerndette@postman.dk, Johnny Louis

> Svjv vil den her kunne bruges:
>
> <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494777927>

Jeg kan se at ram af denne type både fås som 184 pins og 200 pins, men
det er åbenbart 200 pins der skal i 12" .

> Jeg tror ikke der er nogen forhandlere der har dem væsentligt hurtigere end
> andre, så køb du den bare hvor du plejer at handle. Eller hos Caslon

Jeg plejer at handle der hvor jeg kan købe varen billigst og det er jo
meget forskelligt, gad vide om Tyskland stadig sælger bærbare med Dansk
tastatur, det var nok værd at undersøge.

Johnny Louis

Fra : Magnus Rohde

Dato : 11-01-03 15:30

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> [...]
>
> Den ekstra strømforsyning hun har til sin 600 MHz iceBook, kan den også
> bruges til denne computer ? det ekstra batteri kan jo nok ikke ?

Stømforsyningen kan da bruges til en TiBook, så mon ikke den også kan
bruges til den nye "Mini Al". Jeg har dog ikke kunne finde noget konkret
info om dette.

Den koster vist kr. 1998,- plus moms hos < http://www.macxpres.dk/ >

> [...]
> skaffes hurtigst muligt.
> IceBooken er solgt til en bekendt som også er vældig interesseret i

Tja da jeg bestilte min hos Officeline sagde de at de var nogle af dem
der fik den først, da de var så store. Hvor meget af det der var
sælgersnak ved jeg ikke, men det lyder da ikke helt tosset. Eller skulle
man jo tro at AppleStore var de hurtigste.

Magnus