/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Maggies nye "adfærd"
Fra : Mallo


Dato : 11-01-03 09:08

Kære alle.

Jeg er begyndt på en hundelegeplads hver torsdag sammen med Maggie. En ca.
14 stks. hunde er samlet i en stor hundgård hvor de boltre sig og leger.
Første gang var i torsdags.
(Vi skal ligeledes begynde til hundetræning i februar)
Men siden vi har været der, dvs. de sidste 2 dage har Maggies adfærd ændret
sig overfor vores "mindste" kat ("Petitos" ca. 1 år gammel). Hun stiller sig
i en slags jagtposition over hende, og sætter Petitos pludselig af (dvs.
løber), sætter Maggie af efter hende. Inden hundelegepladsen, har Maggies
hale logret hvis hun har "jagtet" hende, men nu virker det ikke særlig meget
som leg mere..
Jeg sætter hende på plads med det samme, men det lader ikke rigtig til, at
det virker. Maggie bliver ked af det i øjeblikket hvor jeg skælder ud, men 5
sek. efter er hun OBS på Petitos igen. = Jagtposition.

Er det "normalt" at adfærden pludselig kan ændre sig? Har andre hunde sådan
en stor indflydelse på den enkelte hund?
Selvfølgelig er jeg nervøs for, at Maggie pludselig guffer Petitos i sig og
jeg vil selvfølgelig have stoppet dette inden det bliver for alvorligt.
Bedste vov vov hilsner Mallo.






 
 
Leyna (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-03 12:09

On Sat, 11 Jan 2003 09:08:02 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrote:


>Selvfølgelig er jeg nervøs for, at Maggie pludselig guffer Petitos i sig og
>jeg vil selvfølgelig have stoppet dette inden det bliver for alvorligt.

Katte har kløer! Jeg har selv både hund og katte og jeg er faktisk
mest bange for at kattene skal slå sig sammen og møfle hunden. Katte
er IMO meget farligere end hunde og de kan flå sådan en hund på no
time. Jeg har oplevet (dog ikke ved selvsyn, gudskelov) at en kæmpe af
en Rottweiler måtte aflives efter at den var blevet pelset af en kat,
så jeg tror ikke at du skal være så bange for at hunden æder katten.
Men selvfølgelig skal du rette hunden, så den ved at man altså ikke må
jage katten, men katten skal nu nok få sagt fra hvis det bliver for
meget.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

Mallo (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 11-01-03 12:23


"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
news:fftv1v0e1ajf4ofnbrgnfd4gu1sek48uhg@4ax.com...
> On Sat, 11 Jan 2003 09:08:02 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrote:
>
>
>> time. Jeg har oplevet (dog ikke ved selvsyn, gudskelov) at en kæmpe af
> en Rottweiler måtte aflives efter at den var blevet pelset af en kat,
> så jeg tror ikke at du skal være så bange for at hunden æder katten.
> Men selvfølgelig skal du rette hunden, så den ved at man altså ikke må
> jage katten, men katten skal nu nok få sagt fra hvis det bliver for
> meget.
> --
> Leyna
Du gode Gud.. stakkels vapper!
Jeg fornemmer også at (specielt vores største kat.. grande mama) siger pænt
NEJ TAK hvergang Maggie vil lege. Men den mindste kat, Petitos, er ved at
"lukke op" og er mere flink for hver dag der går. Og jeg ser jo bare i ånden
at Maggie lige får taget hende over ryggen inden katten reagere. (Når hun
stiller sig i jagtposition)
Det er bare skægt som den adfærd fuldstændig har ændret sig på 2 dage.. 1
omgang på hundelegepladsen og hendes selvtillid er vokset til dobbelt
størrelse..
Jeg ser det også som en slags chance man tar, når man har 2 katte og får et
nyt medlem af familien ind. Enten går det, eller også går det ikke.
Dit indlæg gav lidt ro, Petitos må selv sige fra når jeg ikke lige er der.
Hav en god dag :)
Mallo



Leyna (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-03 15:22

On Sat, 11 Jan 2003 12:23:28 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrote:


>Jeg ser det også som en slags chance man tar, når man har 2 katte og får et
>nyt medlem af familien ind. Enten går det, eller også går det ikke.
>Dit indlæg gav lidt ro, Petitos må selv sige fra når jeg ikke lige er der.

Jeg har selv to katte, hvortil der blev bragt en lallet lille hvalp
ind i familien. Hvalpne voksede dog med stor hast og jeg var lidt
bange for om han mon nu kunne lade kattene være i fred. Den ene kat er
nemlig ikke bange for ham, og den er så udnævnt til hans personlige
tyggedyr. Jeg var meget efter hunden i starten indtil jeg fandt ud af
at katten rent faktisk lå og spandt alt imens hunden lykkeligt tyggede
den i øret.

>Hav en god dag :)

Tak og i lige måde.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

bettina (13-01-2003)
Kommentar
Fra : bettina


Dato : 13-01-03 13:52


"Mallo" <a@b.cd> wrote in message
news:3e1ffeac$0$11008$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> news:fftv1v0e1ajf4ofnbrgnfd4gu1sek48uhg@4ax.com...
> > On Sat, 11 Jan 2003 09:08:02 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrote:
> >
> >
> >> time. Jeg har oplevet (dog ikke ved selvsyn, gudskelov) at en kæmpe af
> > en Rottweiler måtte aflives efter at den var blevet pelset af en kat,
> > så jeg tror ikke at du skal være så bange for at hunden æder katten.
> > Men selvfølgelig skal du rette hunden, så den ved at man altså ikke må
> > jage katten, men katten skal nu nok få sagt fra hvis det bliver for
> > meget.
> > --
> > Leyna
> Du gode Gud.. stakkels vapper!
> Jeg fornemmer også at (specielt vores største kat.. grande mama) siger
pænt
> NEJ TAK hvergang Maggie vil lege. Men den mindste kat, Petitos, er ved at
> "lukke op" og er mere flink for hver dag der går. Og jeg ser jo bare i
ånden
> at Maggie lige får taget hende over ryggen inden katten reagere. (Når hun
> stiller sig i jagtposition)

suk
Ja, katte har kløer, men lige den der med atnå hende over ryggen inden
katten reagerer kan desværre også ske. Det skete i hvert fald for vores
hankat. Han var MEGET selvsikker og vant til, at hundene forstod meningen,
når han lige hvæsede lidt af dem. Det mente naboens hund desværre ikke var
nok, så i samme øjeblik Bønne kiggede væk - HAPS - = død kat 20 minutter
senere

Det er ikke for at gøre dig nervøs, og jeg tror heller ikke risikoen er lige
så stor, når det er hunden der kommer ind på kattens domæne. Jeg vil tro det
mest er leg. Men aligevel.
Øv.
:-/

Bettina



Mallo (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 13-01-03 14:24

> suk
> Ja, katte har kløer, men lige den der med atnå hende over ryggen inden
> katten reagerer kan desværre også ske. Det skete i hvert fald for vores
> hankat. Han var MEGET selvsikker og vant til, at hundene forstod meningen,
> når han lige hvæsede lidt af dem. Det mente naboens hund desværre ikke var
> nok, så i samme øjeblik Bønne kiggede væk - HAPS - = død kat 20 minutter
> senere
>
> Det er ikke for at gøre dig nervøs, og jeg tror heller ikke risikoen er
lige
> så stor, når det er hunden der kommer ind på kattens domæne. Jeg vil tro
det
> mest er leg. Men aligevel.
> Øv.
> :-/
>
> Bettina
>
Hej Bettina
Det er jeg virkelig ked af at høre, det må have været en overordenlig
ubehagelig omgang.. :(
Vi har selvfølgelig talt om det herhjemme, "hvad nu hvis"... Og skulle det
ske, tja så sker det - så ville det være en leg der gik for vidt. Mit hjerte
ville knuses i 1000 stykker, men ville jo ikke rigtig kunne stille noget op.
Sådan som jeg kender Maggie, ville hun aldrig gøre det for at skade, max
fordi en leg gik for vidt..
Igen, ked af at høre at naboen fik din hankat, det er en "kattemors" væreste
mareridt!
De bedste hilsner Mallo.



Betina von Ahnen Thy~ (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Betina von Ahnen Thy~


Dato : 11-02-03 11:41

Jeg har tre katte. En hunkat og to hankatte, den ene en killing. Min hund
har respekt for hunkatten men den store hankat jagter han gladeligt og
killingen er han gået så vidt at han bærer rundt på den som en kattemor på
sin killing.
Må indrømme at det ikke er noget jeg er synderlig glad for og Bailey
(hunden) får da også at vide at han ikke må. Når jeg ser det vel at mærke!
Har haft Bailey med i hundeskov fra han var 8 uger men det er ikke ondsindet
jagt han dyrker på kattene så det er jeg rolig ved. Han vil lege, men ok han
er kun 8 mdr så det kan nå at ændre sig.

Hilsen Betina



x Vuf x (11-01-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-01-03 12:55

Sat, 11 Jan 2003 12:09:16 +0100, Leyna wrote:
>Sat, 11 Jan 2003 09:08:02 +0100, "Mallo" wrote:

>>Selvfølgelig er jeg nervøs for, at Maggie pludselig guffer Petitos i sig og
>>jeg vil selvfølgelig have stoppet dette inden det bliver for alvorligt.

>Katte har kløer! Jeg har selv både hund og katte og jeg er faktisk
>mest bange for at kattene skal slå sig sammen og møfle hunden. Katte
>er IMO meget farligere end hunde og de kan flå sådan en hund på no
>time. Jeg har oplevet (dog ikke ved selvsyn, gudskelov) at en kæmpe af
>en Rottweiler måtte aflives efter at den var blevet pelset af en kat,
>så jeg tror ikke at du skal være så bange for at hunden æder katten.
>Men selvfølgelig skal du rette hunden, så den ved at man altså ikke må
>jage katten, men katten skal nu nok få sagt fra hvis det bliver for
>meget.

Nå? Du har nok aldrig set, hvor lynhurtigt en hund knækker nakken
eller ryggen på en kat?! Det har jeg!


--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Leyna (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-03 15:23

On Sat, 11 Jan 2003 12:55:15 +0100, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrote:

>Sat, 11 Jan 2003 12:09:16 +0100, Leyna wrote:

>>Men selvfølgelig skal du rette hunden, så den ved at man altså ikke må
>>jage katten, men katten skal nu nok få sagt fra hvis det bliver for
>>meget.
>
>Nå? Du har nok aldrig set, hvor lynhurtigt en hund knækker nakken
>eller ryggen på en kat?! Det har jeg!

Og det har du set en hund der lever sammen med en kat gøre? Ved den
kat som den rent faktisk er vant til at omgåes?
Nej, det har jeg gudskelov heller ikke set.
--
Leyna
Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
http://www.big-girls.dk

x Vuf x (11-01-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 11-01-03 15:44

Sat, 11 Jan 2003 15:23:28 +0100, Leyna wrote:
>Sat, 11 Jan 2003 12:55:15 +0100, x Vuf x wrote:

>>Nå? Du har nok aldrig set, hvor lynhurtigt en hund knækker nakken
>>eller ryggen på en kat?! Det har jeg!

>Og det har du set en hund der lever sammen med en kat gøre? Ved den
>kat som den rent faktisk er vant til at omgåes?
>Nej, det har jeg gudskelov heller ikke set.

Ja. En GD, der nærmest var jordemoder, mor og legeonkel for et helt
kuld killinger, som moderen ikke ville ta' sig af. Killingerne var
8 uger, da han tog den ene og på hundedræbermanér kastede den op i
luften! Det skal siges, der blev fundet et godt hjem til ham, hvor
han var til sine dages ende og havde det godt.
Vi besøgte ham et par gange.


--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

BN (11-01-2003)
Kommentar
Fra : BN


Dato : 11-01-03 22:48


"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
news:fftv1v0e1ajf4ofnbrgnfd4gu1sek48uhg@4ax.com...
> On Sat, 11 Jan 2003 09:08:02 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrote:

> Katte har kløer!

Hejsa
Det har de nemlig!
Sandra, so er en Engelsk Springer Spaniel, Field Trail, blev passet af en
dame da hun var lidt over et år gammel. Damen havde en kat og en hund. Jeg
synes i starten ikke, at det var nogen god idé, da jeg ville blive ked af
det, hvis Sandra åd katten. Nej, nej, det skal du ikke være nervøs for,
sagde damen... da jeg hentede Sandra igen tre dage senere, fik jeg et lille
kort, hvor der var limet to katteklør på, nedenunder stor der teksten: Til
Mor. Her ser du mine trofæ efter mødet med Mulle, de er pillet ud af min
snude. Hilsen Sandra.
Hun fik respekt for katte, men i sommers, det vil sige 3,5 år senere,
jagtede hun atter en kat i mosen. Vi var ikke klar over det, men troede hun
bare løb rundt som hun plejede. Piu, og hun kom tilbage med en kæmpe rift
lige over øjet... så kunne hun lære det... i nogle dage... ØV!
Selvfølgelig kan en hun gøre en kat skade, men kattens autoritet vinder ofte
over hunden, så katten skal nok kunne forsvare sig.

Hilsen BN



Ann K. (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 12-01-03 00:00

Ups - nej undskyld!
Kom til at sende denne her privat til Mallo... skal aldrig gøre det
igen... med mindre det kikser en anden gang!

Hej Mallo.
Hvilken race/blanding er Maggie ??
For mig lyder det nemlig som om hun har lært at "stalke"... et udtryk,
der bruges om hyrderacernes (øjen)fiksering af får/kvæg, der skal
drives...

Vores sheltie gør det tit - især med hendes allerbedste
indendørs-legekammerat... Katten Namacoola Og vi er _ikke_ i tvivl
om at det _aldrig_ kunne falde vores hund ind at gøre katten fortræd med
vilje!!!!
De har med tiden udviklet en fangeleg, hvor først katten jager hunden -
og nogle gange havner på dens ryg, som en rytter til hest - og så jager
hunden katten... sjovt at kunne sidde i sin sofa og se vuffen hyrde en
meget vims (og til tider) genstridig abyssinierkat!
De få gange det er lykkedes vores hund at fastholde katten i "stalk",
kan man ligefrem _se_ at vuffen er hamrende stolt af sit gode arbejde

Når sheltien sådan hyrder, så kan jeg love dig at halen ikke logrer -
den holdes tværtimod nede, for at hunden kan virke så lille og snigende
som muligt...
Selv om det er sjovt, har vi nu alligevel sat begrænsning på... vi orker
nemlig ikke at have hund og kat "flyvende om ørerne" i mere end højst et
kvarter af gangen *sss*
Sheltien ææælsker også at "slåsselege" med én af vores andre katte...
Det ser drabeligt ud, når de to ligger på gulvet og man ligefrem kan
høre hundens gebis klappe sammen i luften, samtidig med at katten
svinger sine "sømposer" i nogle syngende lussinger. Her har der heller
aldrig været nogen problemer - ud over at katten har et hulens hyr med
at få pelsen til at sidde ordentligt bagefter... hundesavl i en
skovkattepels er noget hø!
Skulle vores hund blive for voldsom, hører man tydeligt at kattene siger
fra! Et ordentligt VRÆL, får altid min vuffer til omgående at stoppe
legen - og se lidt forvirret ud

Den kat, som min sheltie leger "slåsseleg" med, var allerede i hjemmet,
da vi fik vuffen, mens hendes "jagtkammerat" først er flyttet ind sidste
sommer da hunden var 2 år gammel...

Så mit forslag er at lade hvalp og katte selv finde ud af det...
selvfølgelig under opsyn - og med evt skriden ind fra din side, hvis du
vurderer det bliver for meget for en af parterne.
Men prøv at lade være med at skælde ud... afled i stedet hvalpen med
guf/en go' leg... og ROS, når den ignorerer katten.
Skænder du, hæver du sikkert også stemmen (det gør de fleste) og du
_kan_ risikere at hvalpen opfatter din "ophidselse", som om du ligefrem
ansporer den i dens anstrengelser... måske går det helt galt, forstået
sådan, at hvalpen tror, du mener, den skal være med til at drive katten
væk :(

Mvh Ann



Mallo (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 12-01-03 10:51


"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i en meddelelse
news:avq7ku$pu0$1@sunsite.dk...
> Ups - nej undskyld!
> Kom til at sende denne her privat til Mallo... skal aldrig gøre det
> igen... med mindre det kikser en anden gang!

Hej Ann.
Jeg fik den aldrig privat? Så den ligger nok ude i cyberspace somewhere :)

> Hej Mallo.
> Hvilken race/blanding er Maggie ??

Hun er en blanding (er vi 99% sikre på) af Doberman og Hønsehund. Hendes
alder er ca. 12 mdr.

> For mig lyder det nemlig som om hun har lært at "stalke"... et udtryk,
> der bruges om hyrderacernes (øjen)fiksering af får/kvæg, der skal
> drives...

Hun indtager en meget stiv position. Halen er lige ud i luften og så står
hun der bare! Gerne over katten.. Vi ved ikke hvad hun har lært tidligere,
da hun var ca. 9-10 mdr. da vi fik hende. (Påkørt og ejeren hentede hende
aldrig.. om man fatter det..) Hun har dog ikke udvist andet "jagtadfærd",
andet end at hun er meget dygtig til at aportere. Hun har også til vane, at
ligge (som kun en doberman kan ligge, du ved som en statue) helt stift foran
kattelemene. (Vi har kattelem i alle døre). Eller hvis Petitos er havnet i
et hjørne, så ligge strakt foran hende, men forbenene helt fremme. Somom hun
holder hende i skak. Maggie er den overlegne, det er hende der roligt
flytter øjenene, hvor Petitos prøver at holde dem. Maggie har gerne hovedet
lidt til siden.

> De har med tiden udviklet en fangeleg, hvor først katten jager hunden -
> og nogle gange havner på dens ryg, som en rytter til hest - og så jager
> hunden katten... sjovt at kunne sidde i sin sofa og se vuffen hyrde en
> meget vims (og til tider) genstridig abyssinierkat!
> De få gange det er lykkedes vores hund at fastholde katten i "stalk",
> kan man ligefrem _se_ at vuffen er hamrende stolt af sit gode arbejde

Nøøjjj.. _Det_ gad jeg godt foregik herhjemme. Hvis jeg så Petitos "ride" på
Maggie, ville jeg dø af grin.. Forhåbenlig med tiden..:) Jeg tror dog aldrig
at det vil ske med vores største kat Pussycatos, da hun virkelig ikke bryder
sig om Maggie og omvendt. De ignorere hinanden fuldstændig. Pånær når katten
hissigt stamper foran hende hvis M. kommer for tæt!

Du skrev en ting mere, som jeg desværre har slettet. Nemlig det, at jeg
måske giver Maggie _ret_ i, at "jagte" (lege?) Petitos når jeg skælder ud og
hæver stemmen. Jeg tror (bedømt ud fra de alle de gode indlæg her) at jeg
taler med min bedre halvdel om at lade dem helt være. Det ville sikkert også
hjælpe en del, hvis Maggie bare havde fået 1 klo på næsen.. det har hun
nemlig ikke prøvet endnu :) Hun er for hurtigt.. lol..

Tak for alle de gode råd/svar, jeg har på fornemmelsen at det nok skal gå.
Hej igen.
Mallo



René Kofoed (13-01-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 13-01-03 12:58

Hej Mallo.
Hvor er denne hundelegeplads??
Tror vi har været samme sted!!??
Mange venlige hundehils fra
Susanne, Coco og Xawier.
"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
news:3e213a6f$0$11032$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i en meddelelse
> news:avq7ku$pu0$1@sunsite.dk...
> > Ups - nej undskyld!
> > Kom til at sende denne her privat til Mallo... skal aldrig gøre det
> > igen... med mindre det kikser en anden gang!
>
> Hej Ann.
> Jeg fik den aldrig privat? Så den ligger nok ude i cyberspace somewhere :)
>
> > Hej Mallo.
> > Hvilken race/blanding er Maggie ??
>
> Hun er en blanding (er vi 99% sikre på) af Doberman og Hønsehund. Hendes
> alder er ca. 12 mdr.
>
> > For mig lyder det nemlig som om hun har lært at "stalke"... et udtryk,
> > der bruges om hyrderacernes (øjen)fiksering af får/kvæg, der skal
> > drives...
>
> Hun indtager en meget stiv position. Halen er lige ud i luften og så står
> hun der bare! Gerne over katten.. Vi ved ikke hvad hun har lært tidligere,
> da hun var ca. 9-10 mdr. da vi fik hende. (Påkørt og ejeren hentede hende
> aldrig.. om man fatter det..) Hun har dog ikke udvist andet "jagtadfærd",
> andet end at hun er meget dygtig til at aportere. Hun har også til vane,
at
> ligge (som kun en doberman kan ligge, du ved som en statue) helt stift
foran
> kattelemene. (Vi har kattelem i alle døre). Eller hvis Petitos er havnet i
> et hjørne, så ligge strakt foran hende, men forbenene helt fremme. Somom
hun
> holder hende i skak. Maggie er den overlegne, det er hende der roligt
> flytter øjenene, hvor Petitos prøver at holde dem. Maggie har gerne
hovedet
> lidt til siden.
>
> > De har med tiden udviklet en fangeleg, hvor først katten jager hunden -
> > og nogle gange havner på dens ryg, som en rytter til hest - og så jager
> > hunden katten... sjovt at kunne sidde i sin sofa og se vuffen hyrde en
> > meget vims (og til tider) genstridig abyssinierkat!
> > De få gange det er lykkedes vores hund at fastholde katten i "stalk",
> > kan man ligefrem _se_ at vuffen er hamrende stolt af sit gode arbejde
>
> Nøøjjj.. _Det_ gad jeg godt foregik herhjemme. Hvis jeg så Petitos "ride"

> Maggie, ville jeg dø af grin.. Forhåbenlig med tiden..:) Jeg tror dog
aldrig
> at det vil ske med vores største kat Pussycatos, da hun virkelig ikke
bryder
> sig om Maggie og omvendt. De ignorere hinanden fuldstændig. Pånær når
katten
> hissigt stamper foran hende hvis M. kommer for tæt!
>
> Du skrev en ting mere, som jeg desværre har slettet. Nemlig det, at jeg
> måske giver Maggie _ret_ i, at "jagte" (lege?) Petitos når jeg skælder ud
og
> hæver stemmen. Jeg tror (bedømt ud fra de alle de gode indlæg her) at jeg
> taler med min bedre halvdel om at lade dem helt være. Det ville sikkert
også
> hjælpe en del, hvis Maggie bare havde fået 1 klo på næsen.. det har hun
> nemlig ikke prøvet endnu :) Hun er for hurtigt.. lol..
>
> Tak for alle de gode råd/svar, jeg har på fornemmelsen at det nok skal gå.
> Hej igen.
> Mallo
>
>



Mallo (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 13-01-03 14:25


"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
news:9RxU9.34826$Hl6.3922137@news010.worldonline.dk...
> Hej Mallo.
> Hvor er denne hundelegeplads??
> Tror vi har været samme sted!!??
> Mange venlige hundehils fra
> Susanne, Coco og Xawier.

Slagelse Dyrehospital? Sig mig engang.. Er det dig med de 2 pragt eksemplare
af en lab og shæfer???? Navnet Coco siger mig et eller andet..
Mallo.



René Kofoed (13-01-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 13-01-03 15:21

Hejsa.
Ja, det er det. -Og vi takker for den smigrende ros.
Maggie er da også en sand skønhed af udseende, men ikke mindst hendes sind.
Er du hjemme nu???
Skal vi mødes et sted og lufte hunde??
Mange hils fra
Susanne ,Coco og Xawier.
"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
news:3e22be38$0$11027$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> news:9RxU9.34826$Hl6.3922137@news010.worldonline.dk...
> > Hej Mallo.
> > Hvor er denne hundelegeplads??
> > Tror vi har været samme sted!!??
> > Mange venlige hundehils fra
> > Susanne, Coco og Xawier.
>
> Slagelse Dyrehospital? Sig mig engang.. Er det dig med de 2 pragt
eksemplare
> af en lab og shæfer???? Navnet Coco siger mig et eller andet..
> Mallo.
>
>



Mallo (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 13-01-03 17:31


> Hejsa.
> Ja, det er det. -Og vi takker for den smigrende ros.
> Maggie er da også en sand skønhed af udseende, men ikke mindst hendes
sind.
> Er du hjemme nu???
> Skal vi mødes et sted og lufte hunde??
> Mange hils fra
> Susanne ,Coco og Xawier.

Ja ja.. verden er da et lille skønt sted! lol...
Susanne, kan du ikke maile mig privat? louise00000000@hotmail.com
Så kan vi aftale nærmere?
Kærlig hilsen Mallo :)
PS) Og tak for den søde ros retur.. :)



Pia J (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 13-01-03 20:49


"Mallo" <a@b.cd> wrote in message news:3e22be38$0$11027

> Slagelse Dyrehospital? Sig mig engang.. Er det dig med de 2 pragt
eksemplare
> af en lab og shæfer???? Navnet Coco siger mig et eller andet..
> Mallo.

Hov! Nogen der bor næsten i nærheden af mig! Hej Naboer.. :)

:Pia



René Kofoed (13-01-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 13-01-03 22:25

Hej igen nabo.
Hvor bor du???
Hundehils fra Susanne.
"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:avv57j$ias$1@sunsite.dk...
>
> "Mallo" <a@b.cd> wrote in message news:3e22be38$0$11027
>
> > Slagelse Dyrehospital? Sig mig engang.. Er det dig med de 2 pragt
> eksemplare
> > af en lab og shæfer???? Navnet Coco siger mig et eller andet..
> > Mallo.
>
> Hov! Nogen der bor næsten i nærheden af mig! Hej Naboer.. :)
>
> :Pia
>
>



Pia J (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 14-01-03 08:23


"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
news:V8GU9.35168$Hl6.3991617@news010.worldonline.dk...
> Hej igen nabo.
> Hvor bor du???

Fuglebjerg


René Kofoed (14-01-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 14-01-03 13:21

Hej Pia.
Er du interesseret i at, mødes og lufte hunde, i ny og næ??
Hvad er det for en hund du har??
Mange hilsner fra Susanne.
"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b00dt5$cko$1@sunsite.dk...
>
> "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
> news:V8GU9.35168$Hl6.3991617@news010.worldonline.dk...
> > Hej igen nabo.
> > Hvor bor du???
>
> Fuglebjerg
>



Pia J (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 15-01-03 09:29


"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message
news:igTU9.35443$Hl6.4054235@news010.worldonline.dk...
> Hej Pia.
> Er du interesseret i at, mødes og lufte hunde, i ny og næ??
> Hvad er det for en hund du har??

Det vil vi da nok være friske på - har I nogen gode steder inde omkring
Slagelse? Ellers har vi 7 tdr. land.

Jeg har en han på 2 og en tæve på 9 mdr. - forskellige lab-x. Den store kan
godt med andre hanner, hvis de bare er glade og legesyge. Har de problemer
med at stille sig an pga dominans eller nervøsitet, så puster han sig også
op med mindre han på forhånd føler sig i mindretal.

Med det mener jeg, at han ikke er en slagsbror, men han er selvbestaltet
politibetjent og kan godt finde på at lægge ud med at være på vagt hvis han
er i snor. Løs er der aldrig noget. Han har det første 1½ år dagligt leget
med mange forskellige slags hunde, de eneste han ikke kan snuppe er
rottweilere da han 3 gange er blevet overfaldet af en.

Han har aldrig gjort andre hunde noget - men som sagt, det er rart at være
forberedt, hvis du også har en Karl Smart. Den lille æææælsker bare andre
hunde og mennesker og katte og...

:Pia


Mallo (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 15-01-03 11:08

> > Hej Pia.
> > Er du interesseret i at, mødes og lufte hunde, i ny og næ??
> > Hvad er det for en hund du har??
>
> Det vil vi da nok være friske på - har I nogen gode steder inde omkring
> Slagelse? Ellers har vi 7 tdr. land.

Hej Pia.
Jeg har lige talt med Susanne, og vi skal nok mødes i næste uge (Korsør
Lystskov?)
Maggie er desværre blevet syg (Halsinfek. og let feber) så jeg skal holde
hende inde døre på pencilin i 5 dage. (Har været til dyrelæge i dag med både
hund og kat.. suk )
Måske engang i næste uge? Rent stedmæssigt er jeg flexibel, da jeg er
kørende og Maggie elsker at køre bil.

Ha det godt :)
Mallo.



Pia J (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 15-01-03 11:12

Hvilke dage og tidspunkter taler I om?

:Pia


Mallo (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Mallo


Dato : 15-01-03 11:22


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b03c65$9g7$1@sunsite.dk...
> Hvilke dage og tidspunkter taler I om?
>
> :Pia

Eftermiddag.. Og dag har vi ikke aftalt endnu. Men det bliver med 99%
sikkerhed en hverdag og ikke i weekenden. Evt. en onsdag..
Men Pia, jeg sys når alle bliver raske (Susanne er også skidt) så aftaler vi
en dag. Gerne en hverdag, hvis du kan? Og om eftermiddagen.. :)
Det bliver da kanon!! Fuld skrue på..:)
Mallo



Pia J (15-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 15-01-03 11:27

Surt. Jeg arbejder fra 14-18 uden mulighed for fridage.

Men hvis I skulle få lyst at komme herned en formiddag til en gang fræs, vil
det være helt fint, da jeg arbejder hjemme til kl. 13 og kan gør som det
passer mig.

I øvrigt virker email-adressen!

:Pia


René Kofoed (16-01-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 16-01-03 19:51

Hej Pia.
Jeg har mulighed for at, komme nogle formiddage.
Den gamle, sterilliseret tæve, 4½ år, har ALDRIG gjort nogen noget, heller
ikke selvom, der kommer en med fuld hammer, og klaprende gebis mod hende. De
stopper altid op og snuser, indtager legeposition, og så er den pot ude af
verden.
Den "lille" schæferhan på 4½ mdr. er utryg, som viser sig ved gøen, rejste
hår osv. men kun når han er i snor,Typisk utryg hvalpeadfærd. Derfor er det
vigtigt for mig og ham at, møde så mange "gode oplevelser" som muligt.
Får han snoren af er han meget underlegen, men løsner op efter nogle
minutter.
Vi kan jo lufte dem ad 2 omgange!! de to "små" alene, og de to "gamle" for
sig.?? Og så senere slippe dem alle samlet??
Hvad siger du til det??
Kan du ikke sende en privat mail, med dit tlf.nr??
Mange hundehils fra
Susanne, Coco og Xawier.
"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b03d1k$ctm$1@sunsite.dk...
> Surt. Jeg arbejder fra 14-18 uden mulighed for fridage.
>
> Men hvis I skulle få lyst at komme herned en formiddag til en gang fræs,
vil
> det være helt fint, da jeg arbejder hjemme til kl. 13 og kan gør som det
> passer mig.
>
> I øvrigt virker email-adressen!
>
> :Pia
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste