Lægning af fliser
Fra : Morten

Dato : 10-01-03 18:57

Hej

Jeg overvejer, som en det af en større renovation, at lægge nye fliser i
vort bryggers og entré. Jeg har ingen erfaring hermed overhovet. Er der
nogen som har nogle gode råd eller evt. ved hvor man kan finde en
gør-det-selv vejledning.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Christian

Dato : 10-01-03 21:44

"Morten" <mb_dk@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> vort bryggers og entré. Jeg har ingen erfaring hermed overhovet. Er der
> nogen som har nogle gode råd eller evt. ved hvor man kan finde en

Ind på www.alfix.dk. Der finder du deres lille røde hæfte som ganske
udmærket beskriver hvordan du gør det. Det er ikke så slemt endda.
Personligt synes jeg faktis, at fugningen er det sværeste. Man kan sige, at
de jo er den sidste finish, og det skal helt være så perfekt som muligt.

Fra : Calle.

Dato : 10-01-03 21:17

Christian wrote:
> [...]
> Personligt synes jeg faktis, at fugningen er det sværeste. Man kan
> sige, at de jo er den sidste finish, og det skal helt være så perfekt

Hvad er det du syntes er svært ved fugning, det skal da bare tværes ud med
en gummispartel så det kommer ned i alle mellemrum. og overfladen vaskes med
en fugtig svamp. Det grå slør der er tilsidst tagen man dagen efter med
edike.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Christian

Dato : 11-01-03 11:43

> [...]
med
> en fugtig svamp. Det grå slør der er tilsidst tagen man dagen efter med

Jah, jeg ved det godt Calle, men jeg synes alligevel ikke det er så nemt

Der kan komme for lidt fugemasse i fugen eller for meget. Hvis man bruger
for meget vand under fugningen bliver fugerne misfarvede, hvis man ikke får
vasket ordentligt er det ikke så nemt endda at fjerne med eddike dagen efter
osv...

Men ellers har du jo ret

Fra : Calle.

Dato : 11-01-03 10:51

Christian wrote:
> Der kan komme for lidt fugemasse i fugen eller for meget.
Man skraber med gummispartlen indtil det er lige med, resten tilpasser sig
automatisk nar du tører gulvet over med en fugtig svamp. Jeg tror dit
problem skyldtes, at du ikke vil svine fliserne til, og derfor ikke tværer
det ordentligt ud.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin Christiansen

Dato : 11-01-03 16:43

"Christian" <ingen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jah, jeg ved det godt Calle, men jeg synes alligevel ikke det er så nemt

Alt er jo nemt når man kan finde ud af det.

Mvh - Martin