Melodi Grandprix fra 80'ern
Fra : Thomas H

Dato : 10-01-03 14:41

Hej,

Jeg står og skal holde en fest med 80'er som tema. Derfor vil jeg
meget gerne ha fat i nogle gamle optagelser fra de danske melodi
grandprix'er fra dette år ti. Også gerne nogle gamle Eldorado klip,
eller Kim Schumacher klip. Kan det evt. downloades, eller er der nogle
som ligger inde med nogle gamle VHS bånd? Så er jeg meget
interesseret!

mvh
Thomas

Fra : BladeWalker

Dato : 10-01-03 15:25

Hej Thomas

Jeg har disse sange liggen som mp3 filer.

Anders Frandsen - Lige Der Hvor Hjertet Slår
Anne Grete & Peter Thorup - Skibe Uden Sejl
Birthe Kjær - Hva' Du Ude På
Boulevard - Liverpool
Brixx - Video, Video
Dorthe Kollo & Johnny Raimar - Sig Mig Hva' Du Ude På
Fenders - Vild Med Eventyr
Gry - Kloden Drejer
Kirsten & Søren - Det' Lige Det
Kirsten & Søren - Sku' Du Spør' Fra No'en
Laban - Hvor Skal Vi Sove I Nat
Laban - Kold Som Is
Lecia Jønsson - Det' en hemmelighed
Lonnie Devantier - Hallo Hallo
Nicole - En Smule Fred
På Slaget 12 - Hjem Til Århus
På Slaget 12 - Ude På Det Blå Ocean
Regnar Egekcist - Holder af de ting
Rocazino - All My Love
Rocazino - Elsk Mig I Nat
Rocazino - Ridder Lykke
Sheila - Gi' Mig Tid
Snapshot - A La Carte
Stig Rossen - Vi Danser Rock Og Rul
Tommy Seebach & Annette Heick - Du skælder Mig Hele Tiden Ud
Tommy Seebach - Det' Det Jeg Altid Har Sagt
Tommy Seebach - Disco Tango
Tommy Seebach - Hip Hurra, Det' Min Fødselsdag
Tommy Seebach - Pyjamas For To
Trax - Du Er Fuld Af Løgn
Trine Dyrholm - Danse I Måneskin
Tørfisk - Tørfisk
Ulla Bjerre & Ole Bredahl - Med Eksprestog Til Kina
Zena - Evig Og Altid

Fra : -V-

Dato : 10-01-03 15:34

"BladeWalker" <martinfrank@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har disse sange liggen som mp3 filer.
[snip]

> Stig Rossen - Vi Danser Rock Og Rul

....som jo selvsagt er den bedste danske Melodi Grand Prix-sang nogensinde.
Jeg mener det faktisk.

Jeg kan supplere med Birthe Kjær - Vi Maler Byen Rød.

Ellers kan du forføje dig ned til din lokale pusher og mod et beskedent
beløb erhverve dig en dobbeltcd med de bedste danske Grand Prix sange. Eller
no'ed.

-V-

Fra : Lars Bernau

Dato : 10-01-03 17:03

In article <3e1ed7b3$0$248$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
martinfrank@mailme.dk says...
> Laban - Hvor Skal Vi Sove I Nat

Hen må jeg lige anbefale Acid House Mixet af ovenstående nummer... Det
rykker og er lavet laaaang tid før Diskofil fik idéen.

> Laban - Kold Som Is

Den engelske version (Love In Siberia) er væsentligt bedre, men nok ikke
så kendt som Kold Som Is.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-01-03 18:15

Thomas H wrote:
> Jeg står og skal holde en fest med 80'er som tema. Derfor vil jeg
> meget gerne ha fat i nogle gamle optagelser fra de danske melodi
> grandprix'er fra dette år ti.

Vi kan ikke hjælpe dig med musikken, men titlerne på vinderne var

1980: Tænker altid på dig/ Bamse
1981: Krøller eller ej /Seebach / Cameron
1982: Video video / Jens Brixtof
1983: Kloden drejer / Gry
1984 Det' lige det / Søren Bundgård og Kirsten Siggård
1985: Sku du spørge fra (Kirsten & Søren)
1986 Du er fuld af løgn / Lise Haavik og John Hatting
1987: En lille melodi / Anne Katrine Herdorf
1988 Ka du se hva jeg sa' / Hot Eyes Kirsten og Søren
1989 Vi maler byen rød / Birthe Kjær

God fest

/ Flying hotdogs

Fra : kaj larsen

Dato : 19-01-03 22:15

Ang Kim Schumacher,der blev for år tilbage(96-97) lavet to cd'er med
ham.Titlerne er stemmen fra firserne vol1+2,udgivet på universal.Der er fede
speaks samt gode firser hits bla:Rick Astley,take my to your heart,Pet shop
Boys:always on my mind,Dead or alive:lover come back,Sylvester:Do yuo wanna
funk etc etc.De må kunne opdrives et eller andet sted,måske????? Kan kun
anbefales.
Mvh Kaj