rejecocktail
Fra : Kitti Egevang

Dato : 09-01-03 23:28

Hej.

Jeg skal lave rejecocktail som forret i weekenden.
Er der nogen som har nogle gode forslag til at "pifte" den op med?
Jeg plejer at bruge rejer (selvfølgelig), salatblad, asparges, lidt agurk og
så dressing, og så lidt grønt som pynt.
Synes nu at den er lidt kedelig - så please kom med nogle forslag.

Hilsen fra Kitti.

Fra : mcloud

Dato : 09-01-03 23:55

"Kitti Egevang" skrev d. 09-01-03 23:28 dette indlæg :
> [...]
agurk og
> så dressing, og så lidt grønt som pynt.
> Synes nu at den er lidt kedelig - så please kom med nogle forslag.

"Pifte den op "

Dette kan du gøre ved at ændre den fra rejecocktail til
skaldyrscocktail ,med f.eks rejer , muslinger og krebse eller
hummerhaler og bruge den normale fremgangsmåde evt.skift den
traditionelle dressing ud med en hvidløgsdressing.

mvh
Kim Rasmussen
www.lechef.dk
Din køkkenchef på nettet

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Rasmussen

Dato : 10-01-03 09:53

Her prøvet med frisk mango, kan anbefales, kunne også godt forestille mig
avokado skåret i stykker og vendt i lidt citron saft
mvh
benny

Fra : Tina

Dato : 11-01-03 08:07

> [...]
og
> så dressing, og så lidt grønt som pynt.
> Synes nu at den er lidt kedelig - så please kom med nogle forslag.

Forskelligt frugt. (Nej, det er ikke en joke!)

På restaurant har jeg fået serveret rejecoctail med forskellig frugt, ud
over salaten, agurkerne og tomaten. Der var tynde skiver af banan, skiver af
æblebåde og frisk mango. Glasset var pyntet med en skive appelsin og en
skive citron. Ingen dild. Alm. rød dressing, men ikke, så det svømmer.

Det smagte vildt godt, og vi var fristede til at bestille en mere, og så
droppe hovedretten.

Tina