butterdejs snitter?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-01-03 22:21

Godaften!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svar på. Her om 14 skal vi som
nævnt tidligere holde en fest. En kollega vil meget gerne hjælpe med at lave
noget, så vi har i fællesskab aftalt at hun skal lave nogen butterdejs
snitter med fyld i.

På pakken står der, at man ikke må genfryse butterdejen og den må kun være i
køleskab i max 1 døgn, men hun ville jo gerne kunne lave det på forhånd
gerne et par dage i forvejen ), så vi bare skal bage dem herhjemme, hvordan
gør vi det bedst? er der nogen der har et bud på en løsning?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : torup bachmann

Dato : 10-01-03 16:15

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvordan
> gør vi det bedst? er der nogen der har et bud på en løsning?

Jeg kan sagtens forstå, at hun gerne vil lave dem i forvejen, men min
erfaring er at lige butterdej er lidt problematisk.
Hvis I bager dem i forvejen og smider dem i køleskabet for at varme dem 2
dage senere, er de dødkedelige (synes jeg)
Stille dem klar til bagning i køleskabet altså med fyldet ville jeg ikke
umiddelbart turde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad I kommer i dem, men
nej, lad være med det.
Eneste udvej, som jeg ser det, er at være ligeglad med rådene om at genfryse
butterdej og så lave dem, fryse dem med fyldet og så tø op og bage på dagen.
Jeg ved godt, at der står på pakkerne, at man ikke må genfryse, men prøv at
tænk på de der lækre rejer i butterdej og laks i butterdej, man køber i
supermarkedet. Det er jo netop rå butterdej med fyld, som man selv bager og
de må da selv have tøet dejen op, før de kom fyldet i og frøs dem ned. Jeg
kan ikke forestille mig at fiskefirmaer selv laver butterdej eller at de får
leveret den frisk.

MVH Rikke

Nye sider på:
www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Dorthe

Dato : 10-01-03 16:31

Hej - lige et par kommentarer.

>Stille dem klar til bagning i køleskabet altså med fyldet ville jeg ikke
>umiddelbart turde. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad I kommer i dem, men
>nej, lad være med det.
Det har jeg med held "udført"

>Eneste udvej, som jeg ser det, er at være ligeglad med rådene om at genfryse
>butterdej og så lave dem, fryse dem med fyldet og så tø op og bage på dagen.
Alternativ - lav selv butterdejen ! - og frys så gladeligt ind til
dagen oprinder !

Kærligst Dorthe

Fra : Nette

Dato : 11-01-03 09:09

"torup bachmann" wrote in message

>Jeg kan ikke forestille mig at fiskefirmaer selv laver butterdej eller at
de får
> leveret den frisk.

De får den ofte leveret fra en bager...Har selv leveret.

Nette

Fra : Nette

Dato : 11-01-03 09:06

"Bolette Nielsen" wrote in message news:avkp79$2pa5$1@news.cybercity.dk...
> På pakken står der, at man ikke må genfryse butterdejen

Nej, man må faktisk ikke genfryse nogen som helst madvarer, som har været
optøet. Men når de er tilberedte, må man igen.

Nu ved jeg ikke, hvordan fyldet er, men hvis det er noget, der kan fryses,
kunne hun så ikke lave snitterne ugen før og bare bage dem næstens
færdigbagte og så fryse dem? Så kunne i tø dem op og smide dem i ovnen og
bage dem færdig lige inden servering?

Nette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-01-03 20:01

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der har et bud på en løsning?

Nu har jeg fundet en løsning, jeg har simpelhen bestilt butterdejen hos
bageren, men tak alligevel til dem der har svaret.

Mange hilsner fra

Bolette