|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ditech. Fra : verner
 | 
 Dato :  09-01-03 20:18
 | 
 |  | Hej skulle der være nogen der ved om det er et problem at køre om vinteren
 i sne på en Aprilia om vinteren.
 Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en måned
 hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
 efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
 før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
 
 Verner.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Christensen (09-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  09-01-03 20:55
 | 
 |  | Det eneste, jeg har hørt om er, at man skal dække ca. halvdelen af køleren
 til, for at vandet kan blive varmet op.
 
 Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
 Også selv om der ikke er karb på, der kan stadig dannes is andre steder.
 
 --
 Hilsen Morten Christensen
 "verner" <vap@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:PUjT9.108$ub5.5591@news.get2net.dk...
 > Hej skulle der være nogen der ved om det er et problem at køre om vinteren
 > i sne på en Aprilia om vinteren.
 > Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en
 måned
 > hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
 > efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
 > før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
 >
 > Verner.
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin L.  Johansen (09-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin L.  Johansen
 | 
 Dato :  09-01-03 23:17
 | 
 |  | Morten Christensen wrote:
 
 > Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
 
 Altid?
 
 --
 Martin L. Johansen
 
 
 |  |  | 
   Anders Sune Jensen (10-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Sune Jensen
 | 
 Dato :  10-01-03 17:13
 | 
 |  | 
 "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 news:8xmT9.32759$Hl6.3406589@news010.worldonline.dk...
 > Morten Christensen wrote:
 >
 > > Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
 >
 > Altid?
 >
 > --
 
 Jeg har aldrig brugt det ( 6 år på SR50 og Area51 ) og har aldrig haft
 problemmer.
 
 MVH Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Christensen (10-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  10-01-03 17:16
 | 
 |  | Kun når det er under 5 grader...
 
 --
 Hilsen Morten Christensen
 "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 news:8xmT9.32759$Hl6.3406589@news010.worldonline.dk...
 > Morten Christensen wrote:
 >
 > > Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
 >
 > Altid?
 >
 > --
 > Martin L. Johansen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Martin L.  Johansen (10-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin L.  Johansen
 | 
 Dato :  10-01-03 17:59
 | 
 |  | Morten Christensen wrote:
 
 > Kun når det er under 5 grader...
 
 Hvorfor? Min Speedfight starter og kører selv i 15 graders frost. Jeg har
 aldrig haft problemer, og Peugeot fraråder på det _kraftigste_ at jeg
 bruger det, da det øger slidet på motoren pga. mindre smøring af
 cylindervægge.
 
 Så du skal passe på med at fremføre at han skal bruge sprit, når det ikke er
 sikkert hans maskine kan tåle det.
 
 Jeg ville ihvertfald bliver harm hvis jeg brugte det på min, efter råd fra
 dig, og så jeg fik problemer.
 
 --
 Martin L. Johansen
 
 
 |  |  | 
     Morten Christensen (12-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  12-01-03 18:09
 | 
 |  | Har sq aldrig hørt om en maskine som har taget skade af karburator sprit, så
 længe man sørger for at bruge det som man skal, hvilket man jo nok sætter
 sig ind i før man gør det.
 
 --
 Hilsen Morten Christensen
 "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 news:CYCT9.33117$Hl6.3481842@news010.worldonline.dk...
 > Morten Christensen wrote:
 >
 > > Kun når det er under 5 grader...
 >
 > Hvorfor? Min Speedfight starter og kører selv i 15 graders frost. Jeg har
 > aldrig haft problemer, og Peugeot fraråder på det _kraftigste_ at jeg
 > bruger det, da det øger slidet på motoren pga. mindre smøring af
 > cylindervægge.
 >
 > Så du skal passe på med at fremføre at han skal bruge sprit, når det ikke
 er
 > sikkert hans maskine kan tåle det.
 >
 > Jeg ville ihvertfald bliver harm hvis jeg brugte det på min, efter råd fra
 > dig, og så jeg fik problemer.
 >
 > --
 > Martin L. Johansen
 
 
 
 
 |  |  | 
      Martin L.  Johansen (12-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin L.  Johansen
 | 
 Dato :  12-01-03 18:15
 | 
 |  | 
 
            Morten Christensen wrote:
 > Har sq aldrig hørt om en maskine som har taget skade af karburator sprit,
 > så længe man sørger for at bruge det som man skal, hvilket man jo nok
 > sætter sig ind i før man gør det.
 Jeg har heller ikke hørt om det før, men den lokale PUG forhandler fraråder 
 mig at bruge det, da de maskiner de får ind har taget skade af det.
 Så jeg står lidt i syv sind da der er svar i øst og vest på det punkt. 
 Importøren må hoste op med en skriftlig erklæring på at det ikke skader, så 
 kan jeg da altid hænge ham op på den hvis der sker noget. Dog har jeg ikke 
 haft brug for sprit 7-9-13.
 PS: Kan jeg/vi lokke dig til at klippe det overflødige væk, og anbringe svar 
 neden under det der svares på? Det letter læsningen meget    -- 
 Martin L. Johansen
            
             |  |  | 
  Mailund (10-01-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mailund
 | 
 Dato :  10-01-03 22:52
 | 
 |  | "verner" <vap@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:PUjT9.108$ub5.5591@news.get2net.dk...
 >
 > Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en
 måned
 > hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
 > efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
 > før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
 >
 
 Hej Verner
 
 Det lyder som et problem med fugt et eller andet sted i styringen.
 Jeg tror at det er et tilfælde at du ikke har været ude for det i regnvejr.
 Jeg købte min Ditech brugt - Den tidligere ejer fortalte at han havde fået
 skiftet styreboksen p.g.a. et problem tilsvarende dit.
 Fejlen lå i en en næste ikke synlig revne i det plastik som elektronikken er
 støbt ind i.
 Prøv med noget fugtfjerne spray, og hvis det virker så ville en tur med
 noget silikonespray nok være en god invistering.
 
 Mvh
 Brian (som mener at Aprilia Ditech er den bedste knallert motor på markedet)
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |