|
| Ditech. Fra : verner |
Dato : 09-01-03 20:18 |
|
Hej skulle der være nogen der ved om det er et problem at køre om vinteren
i sne på en Aprilia om vinteren.
Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en måned
hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
Verner.
| |
Morten Christensen (09-01-2003)
| Kommentar Fra : Morten Christensen |
Dato : 09-01-03 20:55 |
|
Det eneste, jeg har hørt om er, at man skal dække ca. halvdelen af køleren
til, for at vandet kan blive varmet op.
Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
Også selv om der ikke er karb på, der kan stadig dannes is andre steder.
--
Hilsen Morten Christensen
"verner" <vap@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:PUjT9.108$ub5.5591@news.get2net.dk...
> Hej skulle der være nogen der ved om det er et problem at køre om vinteren
> i sne på en Aprilia om vinteren.
> Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en
måned
> hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
> efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
> før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
>
> Verner.
>
>
>
| |
Martin L. Johansen (09-01-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 09-01-03 23:17 |
|
Morten Christensen wrote:
> Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
Altid?
--
Martin L. Johansen
| |
Anders Sune Jensen (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Anders Sune Jensen |
Dato : 10-01-03 17:13 |
|
"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:8xmT9.32759$Hl6.3406589@news010.worldonline.dk...
> Morten Christensen wrote:
>
> > Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
>
> Altid?
>
> --
Jeg har aldrig brugt det ( 6 år på SR50 og Area51 ) og har aldrig haft
problemmer.
MVH Anders
| |
Morten Christensen (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Morten Christensen |
Dato : 10-01-03 17:16 |
|
Kun når det er under 5 grader...
--
Hilsen Morten Christensen
"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:8xmT9.32759$Hl6.3406589@news010.worldonline.dk...
> Morten Christensen wrote:
>
> > Desuden skal man, som på alle andre maskiner, køre med karburator sprit.
>
> Altid?
>
> --
> Martin L. Johansen
| |
Martin L. Johansen (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 10-01-03 17:59 |
|
Morten Christensen wrote:
> Kun når det er under 5 grader...
Hvorfor? Min Speedfight starter og kører selv i 15 graders frost. Jeg har
aldrig haft problemer, og Peugeot fraråder på det _kraftigste_ at jeg
bruger det, da det øger slidet på motoren pga. mindre smøring af
cylindervægge.
Så du skal passe på med at fremføre at han skal bruge sprit, når det ikke er
sikkert hans maskine kan tåle det.
Jeg ville ihvertfald bliver harm hvis jeg brugte det på min, efter råd fra
dig, og så jeg fik problemer.
--
Martin L. Johansen
| |
Morten Christensen (12-01-2003)
| Kommentar Fra : Morten Christensen |
Dato : 12-01-03 18:09 |
|
Har sq aldrig hørt om en maskine som har taget skade af karburator sprit, så
længe man sørger for at bruge det som man skal, hvilket man jo nok sætter
sig ind i før man gør det.
--
Hilsen Morten Christensen
"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:CYCT9.33117$Hl6.3481842@news010.worldonline.dk...
> Morten Christensen wrote:
>
> > Kun når det er under 5 grader...
>
> Hvorfor? Min Speedfight starter og kører selv i 15 graders frost. Jeg har
> aldrig haft problemer, og Peugeot fraråder på det _kraftigste_ at jeg
> bruger det, da det øger slidet på motoren pga. mindre smøring af
> cylindervægge.
>
> Så du skal passe på med at fremføre at han skal bruge sprit, når det ikke
er
> sikkert hans maskine kan tåle det.
>
> Jeg ville ihvertfald bliver harm hvis jeg brugte det på min, efter råd fra
> dig, og så jeg fik problemer.
>
> --
> Martin L. Johansen
| |
Martin L. Johansen (12-01-2003)
| Kommentar Fra : Martin L. Johansen |
Dato : 12-01-03 18:15 |
|
Morten Christensen wrote:
> Har sq aldrig hørt om en maskine som har taget skade af karburator sprit,
> så længe man sørger for at bruge det som man skal, hvilket man jo nok
> sætter sig ind i før man gør det.
Jeg har heller ikke hørt om det før, men den lokale PUG forhandler fraråder
mig at bruge det, da de maskiner de får ind har taget skade af det.
Så jeg står lidt i syv sind da der er svar i øst og vest på det punkt.
Importøren må hoste op med en skriftlig erklæring på at det ikke skader, så
kan jeg da altid hænge ham op på den hvis der sker noget. Dog har jeg ikke
haft brug for sprit 7-9-13.
PS: Kan jeg/vi lokke dig til at klippe det overflødige væk, og anbringe svar
neden under det der svares på? Det letter læsningen meget
--
Martin L. Johansen
| |
Mailund (10-01-2003)
| Kommentar Fra : Mailund |
Dato : 10-01-03 22:52 |
|
"verner" <vap@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:PUjT9.108$ub5.5591@news.get2net.dk...
>
> Jeg gjorde for et år siden og så døde den pludselig, den stod så i en
måned
> hvor jeg med mellemrum prøvede om den kunne starte men altså ikke før
> efter ca en måned kunne den, så har der ikke været problemer med den
> før nu hvor jeg igen har kørt i sne, den døde.
>
Hej Verner
Det lyder som et problem med fugt et eller andet sted i styringen.
Jeg tror at det er et tilfælde at du ikke har været ude for det i regnvejr.
Jeg købte min Ditech brugt - Den tidligere ejer fortalte at han havde fået
skiftet styreboksen p.g.a. et problem tilsvarende dit.
Fejlen lå i en en næste ikke synlig revne i det plastik som elektronikken er
støbt ind i.
Prøv med noget fugtfjerne spray, og hvis det virker så ville en tur med
noget silikonespray nok være en god invistering.
Mvh
Brian (som mener at Aprilia Ditech er den bedste knallert motor på markedet)
| |
|
|