/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Flere telefoner med NTab-box...?
Fra : bilr


Dato : 09-01-03 16:36

Jeg havde tænkt mig at trække en ca. 10m alm. telefonledning (stift)
fra
vægdåsen til NTab boksen, og herfra trække et netværk til husets
forskellige
analogtelefoner.
Er der nogen problemer ved at anvende 3x2 leder kabel, og føre både
det indkommende ISDN signal, samt a- og b- analogsignalerne heri til
samtlige
husets dåser, hvor man så kan vælge, hvad der skal komme ud af den
pågældende dåse.
Er der noget til hinder for det?

bilr

 
 
Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 16:54

"bilr" <alwayslook@37.com> skrev i en meddelelse
news:497aa649.0301090736.7b9ea264@posting.google.com...
> Er der nogen problemer ved at anvende 3x2 leder kabel, og føre både
> det indkommende ISDN signal, samt a- og b- analogsignalerne heri

Nej, ikke hvis parrene er parsnoede.

> husets dåser, hvor man så kan vælge, hvad der skal komme ud af den
> pågældende dåse.
> Er der noget til hinder for det?

Du kan kun vælge ISDN eet sted, og der skal NTab-boksen sidde.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-01-03 06:05

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3e1d9aff$0$83825$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej, ikke hvis parrene er parsnoede.

Det er de jo, han skrev jo 3x2 altså 3 parsnorede par



Martin Højriis Krist~ (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-01-03 11:12

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:QvsT9.32873$Hl6.3432340@news010.worldonline.dk...
> > Nej, ikke hvis parrene er parsnoede.
> Det er de jo, han skrev jo 3x2 altså 3 parsnorede par

Jeg har flere typer 3x2 kabel liggende, hvor de enkelte par ikke er
snoede...
En hvor de bare er farvede i par (helfarvet/stribet) og en hvor der er 3
coaksiale ledere samlet i en kappe.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders Majland \(Rep~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 09-01-03 22:59

> Du kan kun vælge ISDN eet sted, og der skal NTab-boksen sidde.

Øeh - s-bussen kan da vel bare føres videre ?

/A



Martin Højriis Krist~ (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-01-03 11:21

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:avm6h3$krk$1@sunsite.dk...
> > Du kan kun vælge ISDN eet sted, og der skal NTab-boksen sidde.
> Øeh - s-bussen kan da vel bare føres videre ?

Ja, men ikke med det beskrevne kabel, og ikke simpelt

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-01-03 15:29

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3e1e9e7a$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> > > Du kan kun vælge ISDN eet sted, og der skal NTab-boksen sidde.
> > Øeh - s-bussen kan da vel bare føres videre ?
>
> Ja, men ikke med det beskrevne kabel, og ikke simpelt

Nej, men man bruger da også netværkskabel....

Hvis man nu laver en cat5e kabling, som er fint nok til hjemmebrug.. Laver
man et dobbelt udtag, og samler alle kabler et centralt sted... Altså et
stjernenet.. Så kan man sætte hvad som helst i enderne til sidst.. Netværk,
ISDN S-bus, som selvfølgelig termineret rigtigt i krudsfeltet, og telefoni
og andre ting der kan køre på netværkskabling



frank damgaard (12-01-2003)
Kommentar
Fra : frank damgaard


Dato : 12-01-03 11:27

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

.....
> Nej, men man bruger da også netværkskabel....

> Hvis man nu laver en cat5e kabling, som er fint nok til hjemmebrug.. Laver
> man et dobbelt udtag, og samler alle kabler et centralt sted... Altså et
> stjernenet.. Så kan man sætte hvad som helst i enderne til sidst.. Netværk,
> ISDN S-bus, som selvfølgelig termineret rigtigt i krudsfeltet, og telefoni
> og andre ting der kan køre på netværkskabling

OBS.
S-bus er en "BUS", dvs. helst skal signalet sløjfes videre
og man terminerer hver af de to ender.
Dvs. S-bus er ikke egnet til stjernenet, i hvertfald må forgreninger
ikke være for lange.

Men jeg antager at du tænker på at man kan koble kablerne efter behov
til formålet, sådan at man ikke har et stort "S-bus stjernenet".
Dvs. man bruger blot 1 eller 2 forgreninger til at lave en lille S-bus.


--
Frank Damgaard | http://linux.adr.dk/isdn.html


Bjarke Hansen (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-01-03 12:45

"frank damgaard" <frank_tmp4@post.cybercity.dk> wrote in message
news:h8ljoy.kvm@mkb84.ftn...

> S-bus er en "BUS", dvs. helst skal signalet sløjfes videre
> og man terminerer hver af de to ender.
> Dvs. S-bus er ikke egnet til stjernenet, i hvertfald må forgreninger
> ikke være for lange.

Nu må jeg jo indrømme at jeg ikke har styr på hvordan terminering og og
diverse finurligheder ved ISDN.... Men jeg mente hvis man købte en
3-stikdåse hos fx TDC, eller af nogle producenter der ellers producere
udstyr til netværk og telefoni, et pathpanel med fx 24 ISDN udgange... Jeg
er så ikke helt med på hvor lange de på være, men synes at have hørt omkring
300 meter?

>
> Men jeg antager at du tænker på at man kan koble kablerne efter behov
> til formålet, sådan at man ikke har et stort "S-bus stjernenet".
> Dvs. man bruger blot 1 eller 2 forgreninger til at lave en lille S-bus.

Jo, noget i den stil



Martin Højriis Krist~ (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-01-03 13:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:7zcU9.34211$Hl6.3745174@news010.worldonline.dk...
> Nu må jeg jo indrømme at jeg ikke har styr på hvordan terminering og
og
> diverse finurligheder ved ISDN.... Men jeg mente hvis man købte en
> 3-stikdåse hos fx TDC, eller af nogle producenter der ellers producere
> udstyr til netværk og telefoni, et pathpanel med fx 24 ISDN udgange...
Jeg
> er så ikke helt med på hvor lange de på være, men synes at have hørt
omkring
> 300 meter?

Nej. Fra stikdåsen og til terminalerne må der maks være 10 m
Det er stikdåsen der må være 300 meter og indeholde 12 stik

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders Majland \(Rep~ (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 10-01-03 15:29

> Ja, men ikke med det beskrevne kabel, og ikke simpelt

Den nemme løsning er en isdn base og trådløse telefoner, og så kun føre
analogsignalerne rundt i huset. Det var det jeg gjorde da jeg fik isdn i
sensommeren

Dvs jeg har kun ført den ene analoge port tilbage til husets stik, faxen
sidder så direkte på den anden. Isdn router og dect base sidder også
direkte på NTab boksen. Pt overvejer jeg så også noget trådløst netværk.

/A



Bjarke Hansen (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-01-03 05:42

"bilr" <alwayslook@37.com> wrote in message
news:497aa649.0301090736.7b9ea264@posting.google.com...

> Er der nogen problemer ved at anvende 3x2 leder kabel, og føre både
> det indkommende ISDN signal, samt a- og b- analogsignalerne heri til
> samtlige

Du kan ikke bruge signalet fra centralen til noget.... Men du kan da føre
S-bus´en hundt i huset. Så du kan sætte en ISDN-telefon hvor det skulle
være..

Men ikke med et 3x2 kabel

Du skal benytte et netværkskabel, hvor der er 4x2 parsnorede ledningere....
2 par til S-bus´en og 2 par til de 2 analoge


> husets dåser, hvor man så kan vælge, hvad der skal komme ud af den
> pågældende dåse.
> Er der noget til hinder for det?

Man kan få en 4-fordeler til at sætte i udtaget.. Her kan du så sætte de 2
analoge telefoner heri... Og ISDN til også.. Så er det bare det ene udtag
der ikke kan bruges, da ISDN benytter de 2



Martin Højriis Krist~ (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-01-03 11:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:EasT9.32871$Hl6.3432107@news010.worldonline.dk...
> Men du kan da føre
> S-bus´en hundt i huset.

Så skal man bare huske ikke at lave forgreninger, og at afslutte med
modstande.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177578
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste