Starte site i (Kiosk mode)
Fra : Thom@s

Dato : 08-03-01 21:48

Er der en måde hvor på jeg kan få min start side til at starte i "kiosk
mode",
uden jeg behøver at ha' en ny side først??
www.dirch-passer.dk

Den skal bruges til et leksikon, på en cd-rom

Mvh Thomas
thmi99@postman.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-01 23:21

Thu, 8 Mar 2001 21:48:28 +0100, skrev "Thom@s" <thmi99@postman.dk>:

>Er der en måde hvor på jeg kan få min start side til at starte i "kiosk
>mode",
>uden jeg behøver at ha' en ny side først??

Nej, du kan lave noget fusk á la nedenstående:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
<!--
self.moveTo(-80, -80)
self.resizeTo(screen.width+80, screen.height+80)
// -->
</SCRIPT>

Men det gør ikke andet at skjule værktøjsliner osv., de er der stadig,
men udenfor det synlige areal.

Professionelle, som laved cdproduktioner bruger programmer, som er
beregnet til det og ikke html-sider.

Multi Media Builder er et økonomisk overkommeligt program, som kan
lave det og ellers er der flere langt dyrere programmer.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Thom@s

Dato : 08-03-01 23:42

Takker for svaret!
Men ikke lige det jeg skulle bruge

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 09-03-01 13:13

"Thom@s" <thmi99@postman.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en måde hvor på jeg kan få min start side til at starte i "kiosk
> mode", uden jeg behøver at ha' en ny side først??

Prøv at starte Internet Explorer med parametre /k, så skulle den starte op i
"kiosk mode". Der kan dog være lidt problemer efterfølgende, med at
browseren ikke kan "huske" sidste vinduesposition og -format.

Kurt Moskjær Andersen
http://www.moskjaer-data.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-01 20:02

Fri, 09 Mar 2001 12:13:00 GMT, skrev "Kurt Moskjær Andersen"
<kurt@moskjaer-andersen.dk>:

>Prøv at starte Internet Explorer med parametre /k, så skulle den starte op i
>"kiosk mode".

Hvordan vil du implementere det på en CD-rom?

med venlig hilsen
Knud

Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 21:25

> Hvordan vil du implementere det på en CD-rom?

det er vel ikke så svært...

- bare få autostart funktionen til at starte den, og lave f.eks. en
..bat fil der klarer det samme så folk der har slået autostart fra også
kan være med!

--
Mickey

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-01 22:07

Fri, 9 Mar 2001 21:25:10 +0100, skrev "Mickey"
<news001@susie.dyndns.dk>:

> - bare få autostart funktionen til at starte den, og lave f.eks. en
>.bat fil der klarer det samme så folk der har slået autostart fra også
>kan være med!

Det må vel forudsætte, at alle computere, som skal bruge CD'en har den
ens opsat og bruger samme browser.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Mickey

Dato : 09-03-01 23:29

en

> Det må vel forudsætte, at alle computere, som skal bruge CD'en har
den
> ens opsat og bruger samme browser.

opsætningen er vel kun om de har autostart af cd'en slået til eller
ej - men du har ret i det gir en problem hvis de ikke har IE...

--
Mickey

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-03-01 21:06

> opsætningen er vel kun om de har autostart af cd'en slået til eller
> ej - men du har ret i det gir en problem hvis de ikke har IE...

Man kunne også medtage Explorer på cd-rom'en?! Ligesom de programmer,
man køber, som er lavet i Shockwave eller QuickTime, der altid kræver,
at alt muligt gejl er installeret. Hvad med at inkludere den seneste
(mere eller mindre) stabile Mozilla? Den kan da køre stand alone (dvs.
uden at være installeret) og mon ikke den også kan køres i kiosk-mode?!

Hilsen.

Rune

--
"Vi danser, vi kysser, vi knuser, vi kanøfler og går glade hjem, okay?"
- Hades, konge af underverdenen