Eksport af billeder fra iPhoto MED dato.
Fra : staunstrup

Dato : 08-01-03 22:51

Jeg har 1612 billeder liggende i iPhoto som (sorry) skal have deres næste
liv på en PC'er. Problemet er at billedets forsvinder ved eksport fra
iPhoto - og det var jo ikke lige meningen. Er der nogen der har en ide om
hvordan datoen kommer med?

----
mvh
jan staunstrup

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-01-03 19:11

"staunstrup" <jks@i4.auc.dk> writes:

> [...]
> eksport fra iPhoto - og det var jo ikke lige meningen. Er der nogen
> der har en ide om hvordan datoen kommer med?

Hvad mener du med at datoen forsvinder? Det ligger vel stadig som
metadata i filen?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : staunstrup

Dato : 12-01-03 23:43

Metadata i en .jpg fil på en PC'er ?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-01-03 00:26

"staunstrup" <jks@i4.auc.dk> writes:

> Metadata i en .jpg fil på en PC'er ?

Jo da. Se afsnit B.2.4.5 i
http://www.w3.org/Graphics/JPEG/itu-t81.pdf

JPEG formatet har en særlig "Comment marker" der kan indeholde op til
65000 tegn.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-01-03 15:13

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> writes:

> Jo da. Se afsnit B.2.4.5 i
> http://www.w3.org/Graphics/JPEG/itu-t81.pdf JPEG formatet har en
> særlig "Comment marker" der kan indeholde op til 65000 tegn.

.... og langt de fleste digitale kameraer (læs: "alle") kan hitte ud af
at vedlægge matadate i et standard-format kaldet "Exif", som foruden
dato og klokkeslet typisk fortæller om hvilket kamera der er brugt,
navnet på ejeren/fotografen, samt oplysninger om blænde, lukkettid
etc. Jeg mener at Windowd kan hitte ud af at vise denne Exif-data, når
man vælger properties/egenskaber af et foto. Ellers kan det
medfølgende kamera-software sandsynligvis.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk