tekst til side(google)
Fra : Klitgaard

Dato : 07-01-03 21:53

Kan man styre hvad google og andre søgemaskiner skriver om ens side som
præsentation?

--
Hilsen
René

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-01-03 22:06

Klitgaard wrote:

> Kan man styre hvad google og andre søgemaskiner skriver om ens side som
> præsentation?

ja du kan lave en tittel
<TITLE>Min hjemme side</TITLE>
og en beskrivelse:

<META NAME="Description" CONTENT="en lille smule om mig og min hund">

Fra : Niels Andersen

Dato : 10-01-03 08:15

Peter Ole Kvint wrote in <3E1DE41A.5EA4955F@danbbs.dk>:

> ja du kan lave en tittel
> <TITLE>Min hjemme side</TITLE>
> og en beskrivelse:
>
> <META NAME="Description" CONTENT="en lille smule om mig og min hund">

Så vidt jeg ved bruger Google ikke meta-tags til at vise noget i
søgeresultater, og den skulle ifølge rygterne slet ikke kigge på meta-tags
overhovedet.
Den finder en stump tekst på siden det drejer sig om (noget tekst omkring
søgeord), og/eller den viser en evt. beskrivelse fra dmoz-gg:myplace

Fx:
http://www.google.com/search?q=snyd
Snyd.dk
Snyd.dk. ... Velkommen til Snyd.dk. ... Den heldige vinder blev Claus fra
København. Tillykke til Claus fra Snyd.dk, vi håber der er store præmier på
lodderne. :). ...
på PC, PSX, PS2, Xbox, N64, GameCube,...
Category: World > Dansk > Spil > Snyd
snyd.dk/ - 14k - Cached - Similar pages

De eneste meta-tags der er på den side er http-equiv="Content-Type" og
http-equiv="Content-Language".

--
Mvh.
Niels Andersen