/ Forside / Interesser / Fritid / Rollespil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rollespil
#NavnPoint
Nordsted1 430
e.c 210
CLAN 210
refi 200
tedd 150
fun2 110
sambo 110
pallebhan.. 110
Rellom 100
10  Muncken 100
D20- modern , Campaign Models
Fra : Jeppe Møller


Dato : 07-01-03 21:00

Hej NG
Jeg har investeret i D20- modern rpg for at give min gruppe et alternativ
til den tunge horror vi oplever sammen når vi spiller WOD. Vi er gamle AD&D
2nd spillere, og spiller for tiden også MERP. Jeg mente og håber stadig på
at D20 kan give os mange intense stunder sammen med den gode gamle
shot'n'splat -hottempo energi rollespil.
Jeg har nu læst reglerne igennem og synes det ser ud som noget man godt
kunne få til at folde sig ud. Men når jeg læser Campaign Models i kapitel 9
synes jeg det ser skuffende ud (heldigvis har jeg en idé selv). Inden jeg
startede med at læse havde jeg en idé om hvad jeg ville have, og jeg tror at
jeg med modificeringer kan bruge en smule af materialet om Urban Arcana.

Jeg vil modificere Urban Arcana således:
- Ingen magi (hvorfor bruge magic missile når man har en Colt .45 - og
hvorfor kaste firebals når du har granater...)
- 'The Shadow' - hvad FAN### er det for noget fis? Et paralelt univers
blablabla. Jeg vil istedet tage udgangspunkt i vores egen verden og lade
alle de klassiske væsner leve i den også (Trolls, Goblins, Kobolds usw.) Jeg
tror det vil kunne give en fed stemning (er det mon lidt ala Shadowrun? well
anyway...)
'
- Gruppen skal starte som nogle low lifes i Little Italy (USA) hvor de kan
starte deres eget bureau af lejesvende.
- Ydermere vil jeg lade dem skabe to karakterer så de inden hver spilaften
kan vælge hvem de vil spille med ídag- for variationens skyld 'og hvis det
nu går galt'


Inden jeg går igang med reglerne anden gang kunne jeg derfor godt tænke mig
at høre folks erfaringer med D20-modern i valg af Campaign Models.
Har du gode råd med på vejen
samt hvad har du selv oplevet.

Jeg håber i vil hjælpe mig videre i min færd- så mine spilleres
stresstærskel for alvor kan blive prøvet af!

mvh
/Jeppe M




 
 
micher (07-01-2003)
Kommentar
Fra : micher


Dato : 07-01-03 21:28

"Jeppe Møller" skrev d. 07-01-03 21:00 dette indlæg :

> Jeg vil modificere Urban Arcana således:
> - Ingen magi (hvorfor bruge magic missile når man har en Colt .45 - og
> hvorfor kaste firebals når du har granater...)
> - 'The Shadow' - hvad FAN### er det for noget fis? Et paralelt univers
> blablabla. Jeg vil istedet tage udgangspunkt i vores egen verden og
lade
> alle de klassiske væsner leve i den også (Trolls, Goblins, Kobolds
usw.) Jeg
> tror det vil kunne give en fed stemning (er det mon lidt ala
Shadowrun? well
> anyway...)
>
> - Gruppen skal starte som nogle low lifes i Little Italy (USA) hvor de
kan
> starte deres eget bureau af lejesvende.

Jeg kender ikke meget til d20 men jeg synes at dine ideer virker gode,
jeg kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan det kommer til at gå,

> - Ydermere vil jeg lade dem skabe to karakterer så de inden hver
spilaften
> kan vælge hvem de vil spille med ídag- for variationens skyld 'og hvis
det
> nu går galt'

Jeg har også overvejet at lade spillerne få to karakterer, men jeg er
bange for at de ikke lever sig nok ind i rollen.

Hilsen Micher

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Mads Jakobsen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 09-01-03 19:18

"hvorfor bruge magic missile når man har en Colt .45 - og
hvorfor kaste firebals når du har granater...)"



Fordi D&D er et spil hvor hver spiller kan have sin egen niche, sin egen
måde at være cool på. Det er hele ideen med spillet at disse nicher er
garanteret unikke.



Det er ikke sikkert at D&D kan holde til, som spil, at du fjerner præster og
troldmænd fra ligningen. Men held og lykke.



Mads Jakobsen



Lasse Reichstein Nie~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 09-01-03 23:52

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> writes:

> "hvorfor bruge magic missile når man har en Colt .45 - og
> hvorfor kaste firebals når du har granater...)"
>
> Fordi D&D er et spil hvor hver spiller kan have sin egen niche, sin egen
> måde at være cool på. Det er hele ideen med spillet at disse nicher er
> garanteret unikke.
>
> Det er ikke sikkert at D&D kan holde til, som spil, at du fjerner præster og
> troldmænd fra ligningen. Men held og lykke.

Nu var det også D20 Modern der taltes om, og ikke D&D.

Jeg har selv haft de samme tanker. Hvis jeg fik magiske evner og måtte
vælge en spell efter eget valg, så kom bum-spells meget langt nede på
listen. Teleport w/o Error var nok mit første valg - den er svær at
slå med teknologi. Og der er mange gange jeg har ønsket mig en Word of
Recall (Ultra plus versionen der også børster tænder og sender dig på
hovedet i seng ... fås også som Group Word of Recall :). Nogle gode
illusioner ville også virke fint, og måske en Wall of Force.

Men magic missile og fireballs er ikke så interessante i den moderne
verden.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Kuruderu (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Kuruderu


Dato : 10-01-03 00:42


----- Original Message -----
From: "Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk>
Newsgroups: dk.fritid.rollespil
Sent: Tuesday, January 07, 2003 9:00 PM
Subject: D20- modern , Campaign Models


> Hej NG
> Jeg har investeret i D20- modern rpg for at give min gruppe et alternativ
> til den tunge horror vi oplever sammen når vi spiller WOD. Vi er gamle
AD&D
> 2nd spillere, og spiller for tiden også MERP. Jeg mente og håber stadig på
> at D20 kan give os mange intense stunder sammen med den gode gamle
> shot'n'splat -hottempo energi rollespil.
> Jeg har nu læst reglerne igennem og synes det ser ud som noget man godt
> kunne få til at folde sig ud. Men når jeg læser Campaign Models i kapitel
9
> synes jeg det ser skuffende ud (heldigvis har jeg en idé selv). Inden jeg
> startede med at læse havde jeg en idé om hvad jeg ville have, og jeg tror
at
> jeg med modificeringer kan bruge en smule af materialet om Urban Arcana.
>
> Jeg vil modificere Urban Arcana således:
> - Ingen magi (hvorfor bruge magic missile når man har en Colt .45 - og
> hvorfor kaste firebals når du har granater...)
Fordi magic missile altid rammer, og fireball ikke har nogen travel path og
længere rækkevide end en granat.


> - 'The Shadow' - hvad FAN### er det for noget fis? Et paralelt univers
> blablabla. Jeg vil istedet tage udgangspunkt i vores egen verden og lade
> alle de klassiske væsner leve i den også (Trolls, Goblins, Kobolds usw.)
Jeg
> tror det vil kunne give en fed stemning (er det mon lidt ala Shadowrun?
well
> anyway...)
god ide. alt deres pladder med multiple unvierser og alt mulig giver bare
rod.

> '
> - Gruppen skal starte som nogle low lifes i Little Italy (USA) hvor de kan
> starte deres eget bureau af lejesvende.
> - Ydermere vil jeg lade dem skabe to karakterer så de inden hver spilaften
> kan vælge hvem de vil spille med ídag- for variationens skyld 'og hvis det
> nu går galt'
Kan være sjovt, pas på at de "mindre" spillede personer ikke kommer for
langt bag ud erfarings mæssigt.

>
>
> Inden jeg går igang med reglerne anden gang kunne jeg derfor godt tænke
mig
> at høre folks erfaringer med D20-modern i valg af Campaign Models.
> Har du gode råd med på vejen
> samt hvad har du selv oplevet.
Jeg har ikke selv spillet d20 modern, men er generelt modstander af deres
d20 ide. Den virker alt for stiv, og lægger ikke op til egentligt rollespil,
men mere hack'n'slash.

>
> Jeg håber i vil hjælpe mig videre i min færd- så mine spilleres
> stresstærskel for alvor kan blive prøvet af!
>

Hvis du vil stresse spillere så prøv at lave noget helt nyt, dvs basic eller
diceless det kan virkelig give nogen fede oplevelser, vi har haft en del
gode seancer af den slags

> mvh
> /Jeppe M

Held og lykke med dit projekt.

Kuruderu

Fjern blabla



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste