safari
Fra : Michael Holm

Dato : 07-01-03 20:15

så er Safari installeret ! ud med IE o.a.

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-01-03 20:36

In article <1fofmwk.ix99r01v6km52N%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>, Michael Holm wrote:
> så er Safari installeret ! ud med IE o.a.

TV2's TV Guide kører ikke korrekt. "Alle Ovenstående" virker ikke.
Jeg har trykket på Bug'en øverst til højre og meldt det til Apple.

Jeg kan ikke bruge min egen mailserver via HTTPS med hjemmelavet
certifikat :(

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-01-03 21:05

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Jeg kan ikke bruge min egen mailserver via HTTPS med hjemmelavet
> certifikat :(

Jeg har præcist samme problem

Heldigvis har jeg ikke så meget brug webmail, nu når jeg jo er hjemme.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 07-01-03 21:14

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har præcist samme problem
>
> Heldigvis har jeg ikke så meget brug webmail, nu når jeg jo er hjemme.
Prøv at loade http://jyskebank.dk - den står bare og bliver ved med at
loade den i uendelighed, er meldt

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-03 22:39

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Prøv at loade http://jyskebank.dk - den står bare og bliver ved med at
> loade den i uendelighed, er meldt

Den fandt jeg også. Det ser sjovt ud. Men netbanken vil slet ikke dukke
op, desværre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-01-03 21:02

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> så er Safari installeret ! ud med IE o.a.

Den er ude. Navigator er dog ikke kørt helt af sporet endnu.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 22:38

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> så er Safari installeret ! ud med IE o.a.

Og den bygger på Khtml, altså KDE-prkjektets konquer-browser. Apple
goes open spource...

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-03 23:03

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Og den bygger på Khtml, altså KDE-prkjektets konquer-browser. Apple
> goes open spource...

Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 23:10

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?

Godt spørgsmål. Lyder som om, jeg skal tjekke mine oplysninger igen.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-01-03 23:16

> Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?

Det gør stort set alle browsere, der er visse servere der ikke vil tale
med browseren hvis den ikke identificere sig som Mozilla, så det gør IE
også.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 23:19

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Det gør stort set alle browsere, der er visse servere der ikke vil
> tale med browseren hvis den ikke identificere sig som Mozilla, så
> det gør IE også.

Ah. I Konquer kan man også indstille, hvordan browseren skal
identificere sig over for serveren.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jesper

Dato : 07-01-03 23:21

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Ah. I Konquer kan man også indstille, hvordan browseren skal
> identificere sig over for serveren.
>
> -j

Det kan man også i flere andre browsere, men hvordan identificerer
Konquerer sig pr. default?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 23:24

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Det kan man også i flere andre browsere, men hvordan identificerer
> Konquerer sig pr. default?

Du havde ret:

"Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/3; Linux)"

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk> --

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-01-03 23:40

Janus Sandsgaard wrote:

> Du havde ret:
>
> "Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/3; Linux)"

Den lange udgave:

Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/3; Linux 2.4.20-pre9; X11;
i686; da, da_DK)

Men den kan indstilles til at kalde sig stort set hvad det skal
være

Safari ser ikke helt skidt ud, jeg må se at få skrabet lidt penge
sammen, så jeg kan komme i gang med OS X.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 23:44

Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> writes:

> Den lange udgave: Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/3; Linux
> 2.4.20-pre9; X11; i686; da, da_DK) Men den kan indstilles til at
> kalde sig stort set hvad det skal være

Ja, for du har pillet. Den jeg citerede var default. Jeg plejer at
sende "da" med, men ser ikke nogen grund til at fortælle, hvilken
kerne jeg kører.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-01-03 23:51

Janus Sandsgaard wrote:

<snip>
> Ja, for du har pillet. Den jeg citerede var default. Jeg plejer
> at sende "da" med, men ser ikke nogen grund til at fortælle,
> hvilken kerne jeg kører.

Har du set mine headers

I øvrigt er jeg p.g.a. eksamenstiden kommet bagud, men mon ikke
jeg når at få 2.4.21-pre3 ned inden -pre4 kommer.

Hvordan er safari i forhold til konqueror - er der egl. nogle
større praktiske forskelle ?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-01-03 00:18

Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> writes:

> Har du set mine headers

Ja, flere gange. Så du mine inden jeg skiftede maskine for et par uger
siden?

> I øvrigt er jeg p.g.a. eksamenstiden kommet bagud, men mon ikke jeg
> når at få 2.4.21-pre3 ned inden -pre4 kommer.

Joda. Hvad skulle du da ellers bruge dit liv på?

> Hvordan er safari i forhold til konqueror - er der egl. nogle større
> praktiske forskelle ?

"Pas".

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 23:36

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

> Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?

Det er der ikke noget odiøst i, hvis du kigger her:

<http://verture.net/php/>

Vil du se hvordan henholdsvis Safari og IE identificerer sig, og det
er begge to noget med Mozilla. Så vidt jeg ved har det noget at gøre
med, at alle browsere, til en hvis grad, baserer sig på Mozilla-koden,
som blev frigivet i 1998. Men jeg kunne tage fejl, det er set før.

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-01-03 00:17

> Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?

Min siger den hedder Camilla.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-01-03 13:10

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Hvorfor identificerer den sig så som Mozilla?

Alle større browsere identificerer sig som Mozillakompatibel. Et levn
fra dengang hvor Netscape var enerådende (og brugte Mozilla som
identifikation), og websites undersøgte om browseren kunne ditten
eller datten ud fra denne streng.

IE gør det skam også.
http://bigfoot.com/~thunderbear