Carlbergs nye øl
Fra : Anders

Dato : 06-01-03 23:11

Så har jeg også smagt de to første kandidater til Carlsbergs Ølvalg.
Smagsnoter kan læses på min hjemmeside:

www.sitecenter.dk/cousinbiere

mvh
Anders

Fra : Iggy

Dato : 07-01-03 09:50

Du er sent ude! Vi har allerede diskuteret dem i gruppen læs min anmendelse
af Pivo her. (http://www.ratebeer.com/ShowBeer.asp?BeerID=19881).

Iggy

Fra : Anders

Dato : 07-01-03 18:08

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> skrev i en meddelelse
> Du er sent ude! Vi har allerede diskuteret dem i gruppen læs min
anmendelse
> af Pivo her. (http://www.ratebeer.com/ShowBeer.asp?BeerID=19881).
>
> Iggy

Jeg ved ikke om jeg er sent ude, men jeg kan jo ikke anmelde dem før jeg har
smagt dem.
Og de kom først officielt i handlen 6/1.

Jeg HAR læst din anmeldelse af den ENE af de to øl, det er derfor jeg
skriver "Så har jeg OGSÅ smagt........."

Øllene har IKKE været diskuteret i gruppen, men din anmeldelse af Pivo(og
kun Pivo) gav anledning
til en diskussion omkring Semper Ardens serien, der ikke har noget med
Ølvalg 2003 at gøre.

Og selvom du har skrevet en dygtig anmeldelse, og selvom de nu havde været
diskuteret i gruppen, er der vel ikke
noget i vejen for at jeg også deltager.

Jeg startede bevidst en ny tråd, netop fordi den gamle handlede om Semper
Ardens øllene.

Anders

Fra : Iggy

Dato : 07-01-03 18:14

Det virker bare som om du går mere op i at linke til din hjemmeside .

Fra : Anders

Dato : 07-01-03 18:34

> Det virker bare som om du går mere op i at linke til din hjemmeside .

Hvis det er det, du vil anfægte, så skriv det da ligeud, i stedet for at
komme med usandheder om hvad der har været diskuteret.

Jeg kunne da godt have skrevet begge anmeldelser i en post, ligesom du kunne
have skrevet din anmeldelse i en post, istedet for at linke til
ratebeer.com?

Da emnet nu er ØL, er der vel ikke noget i vejen for at jeg linker til en
hjemmeside, der handler om ØL, selvom det er min egen??

Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-01-03 19:20

> Jeg kunne da godt have skrevet begge anmeldelser i en post, ligesom du
kunne
> have skrevet din anmeldelse i en post,

Uden at ville blande mig i jeres diskussion synes jeg i skulle have gjort
det.
En af fiduserne i usenet er diskussionen, og det er ikke hensigtsmæssigt at
diskutere med en hjemmeside, der primært er egnet til envejsformidling.
Derimod er hele opbygningen af usenet fremragende til udveksling af
forskellige meninger, spørgsmål mv.

vh
Jan

Fra : Jørgen Hess

Dato : 08-01-03 00:18

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
envejsformidling.
> Derimod er hele opbygningen af usenet fremragende til udveksling af

Som der ville blive råbt ved et politisk møde: HØRT.
Selvom jeg er konstant opkoblet er det irriterende konstant at skulle
zappe ud til websiderne, og hvis man er koblet på med en minuttakst
over telefon. Ja - så læser man nyhedsgrupperne offline, og så er det
besværligt og koster måske opkaldsgebyr for at gå på nettet, hvilket
betyder at linkene aldrig bliver læst.
mvh
Jørgen

Fra : Anders

Dato : 08-01-03 09:28

I har naturligvis begge ret. Det er rarest for at alle, at indholdet af en
diskussion findes i en post istedet for et link.

Så lad mig afslutte denne tråd med at poste min mening om Carlsbergs 2 nye
øl
i anledning af ølvalget 2003........................................

Carlsberg Pivo

Pivo er et forsøg på at lave en tjekkisk øl i stil med Urquell eller Budvar.
Det er ikke lykkedes. Øllen står flot og gyldent i glasset, og ligner ganske
sine tjekkiske fætre. Det er også næsten lykkedes Carlsberg at undertrykke
duften af sin egen undergær. Men i munden går det galt. Måske var
forventningerne for høje, med de tjekkiske forbilleder for øje. Indtrykket
af øllen er nærmest " Neeej, en vellykket Hof ?!?!". Men mere er det altså
heller ikke. Ud med Hof og ind med Pivo, det går an. Men som nyskabelse????
Nej, den går ikke!

Carlsberg Capo

"Rød i farven, sød i smagen". Sådan står der på etiketten om kandidat nummer
2, en standard guldøl, tilsat brygsirup vistnok i form af hyldebær.
Forventningsfuld bliver kapslen nuppet af, i glæde over Carlsbergs
innovative tiltag..........
HVAD H...... ER DET HER FOR NOGET!!!!!!!SKAL DET VÆRE ØL?
ER DET EN SPØG???? DET ER DA IKKE 1. APRIL ENDNU !?!?!?!!??!
En duftløs, smagsløs, kønsløs, younameitløs fætter, der med sin blegt
lyserøde farve mest af alt giver reminiscenser til 80'ernes
Lambrusco.........Denne øl kan ikke tolkes som et forsøg på at give Danmark
en ny øl, men udelukkende som et krampagtigt forsøg på at erobre
teenage-markedsandele fra Smirnoff Ice, Barcadi Breezer og alle de andre
alkoholiske bolschevand. Det er vel ikke et tilfælde at man kan SMS'e og
vinde præmier, det er der sgu nok ikke mange 54-årige Hof-drikkende
taxi-chauffører fra Brønshøj der kaster sig ud i.

Skam jer Carlsberg, for at spilde min tid, mine penge og mine smagsløg. Det
er ynkeligt.

mvh

Anders

www.sitecenter.dk/cousinbiere

Fra : Iggy

Dato : 08-01-03 12:16

Jeg håber det er ok den er på engelsk, da jeg anmeldte den på ratebeer.com

"Carlsberg's newest 'innovation'. They seem to have accepted the fact that
more and more people like Czech pilsners better than the watery danish
pilsner styles. Carlsberg's solution have been to create this Carlsberg
Pivo. There's no doubt that they have strived for imitating the bohemian
style - and they have partially succeeded. It's clear both concerning taste
and aroma that they've successfully introduced saazer hops in the beer. That
makes the primary perk of this beer. However I was not impressed with the
low gravity, which seems to be the result of the ideocratic danish taxation
system, rather than truthfulness towards the bohemian style. Thus Carlsberg
Pivo has not managed to throw off the typical danish 'watery' mouthfeel.
Another point of critic is the foamhead, which is rather fluffy without any
real body. It seems that either the head is a result of an artificial
boosting of carbonation or just too short lagering. Either way the result is
dissatisfying for the style. The colour seems allright, except it is most
likely a consequence of the caramalt rather than the orginal golden moravian
malt. All in all I appreciate the attempt to broaden the horizon of the
Carlsberg repertoire - but in reality it seems that it is most likely a
marketing 'stunt' rather than a real attempt of reeducating the danish
public. It comes no near the qualities of Pilsner Urquell, Radegast, Hostan,
Breznak, Kozel, Gambrinus, Lobkowic, Eggenbeger, Krusovic etc. My advise to
the brewmasters of Carlsberg is to increase the plato to 12-12,5 degrees,
shift to moravian malt, prelong the lagring to around 40 days, exclude the
munich- and caramalt and if the its the case; don't boost with carbonation.
Let us taste this one on tap - and maybe we will reevaluate the beer."

iggy