Cube og stor TFT-skærm
Fra : Alex Sobocki

Dato : 06-01-03 10:51

Godt Nytår til alle Mac-brugere

Hvis man nu har en dejlig Cube 450 Mhz og Julemanden har lagt en stor
TFT-skærm under Juletræet - hvordan får man de to dejlige produkter til
at samarbejde?
Skærmen skal bruge: Power Mac G4 with NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3,
GeForce4 MX, or GeForce4 Ti graphics card, or ATI Radeon 7500 graphics card
Spørgsmål: Findes der en AGP-udgave af overnævnte grafikkort???

Hilsen

Alex

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 12:28

Alex Sobocki <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:

> [...]
> GeForce4 MX, or GeForce4 Ti graphics card, or ATI Radeon 7500 graphics card
> Spørgsmål: Findes der en AGP-udgave af overnævnte grafikkort???

Hej Alex

Godt nytår. Der er noget galt med dit tegnsæt. Der står:

=?ISO-8859-15?Q?TFT=2Dsk=E6rm?=

i headeren

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-03 12:35

On Mon, 6 Jan 2003 12:28:08 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Godt nytår. Der er noget galt med dit tegnsæt. Der står:
>
>=?ISO-8859-15?Q?TFT=2Dsk=E6rm?=
>
>i headeren

Det er din newsreader der er mangelfuld.

MVH

Martin Edlich

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 12:48

> Det er din newsreader der er mangelfuld.

Alex har llers lige skrevet til mig at han havde sit tegnsæt stående
forkert. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-03 13:59

On Mon, 6 Jan 2003 12:48:02 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Alex har llers lige skrevet til mig at han havde sit tegnsæt stående
>forkert. 8-D

Det er stadigvæk suppen der er mangelfuld:

ISO Latin 9 is a relatively new addition to the ISO 8859 family of
character sets, published as a standard 1999-03-15 by ISO. The final
proof is available on the Web in PDF format both as English version
and as French version.

ISO Latin 9 differs from the widely used ISO Latin 1 (ISO 8859-1) in
some character positions only. When viewed as a modification of ISO
Latin 1, ISO Latin 9 replaces some rarely needed characters by euro
sign - a politically important symbol for the currency of the European
Monetary Union (EMU) - and the letters oe ligature and capital Y with
diaeresis (used in French) and letters s with caron and z with caron
(used in Finnish and other languages). The following table presents
the differences in detail.

Sakset fra http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/latin9.html

MVH

Martin Edlich

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 14:50

> Det er stadigvæk suppen der er mangelfuld:

Det er det sikkert.

> [...]
> diaeresis (used in French) and letters s with caron and z with caron
> (used in Finnish and other languages). The following table presents

men Alex kørte med 8859-15

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 06-01-03 14:53

> Det er det sikkert.

> men Alex kørte med 8859-15

Jesper, se så at komme over på OS X ! der kunne suppen læse ham uden
problemer !!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 15:05

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Jesper, se så at komme over på OS X ! der kunne suppen læse ham uden
> problemer !!

Jeg er skam på OS X på en af maskinerne, men OS 9 er åbenbart ikke glad
for andre tegnsæt end 8859-1

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-01-03 16:16

In dk.edb.mac, Michael Holm wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

[snip]

> Jesper, se så at komme over på OS X ! der kunne suppen læse ham uden
> problemer !!

slrn i terminalen havde heller ingen problemer med tegnsættet, men
slrn er jo også verdens bedste newsreader <dukker sig>.

(:

"Great things are afoot!"

Fra : Michael Holm

Dato : 06-01-03 16:28

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [snip]

> slrn i terminalen havde heller ingen problemer med tegnsættet, men
> slrn er jo også verdens bedste newsreader <dukker sig>.
>
> (:

***
*** *****
** ***
***

kastede hermed en snebold efter dig

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-01-03 14:28

> Jesper, se så at komme over på OS X ! der kunne suppen læse ham uden
> problemer !!

Han kan da bare bruge OS 9 udgaven af samme program!

<http://home.snafu.de/stk/download/MacSOUP_2.5b2.hqx>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-03 15:31

On Mon, 6 Jan 2003 14:50:05 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>men Alex kørte med 8859-15

Som er det samme som Latin 9.

MVH

Martin Edlich

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 15:32

> Som er det samme som Latin 9.

Damn, man bliver klog herinde......

Tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-03 23:30

In article <1fodf41.xuu8bxypgfs7N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Damn, man bliver klog herinde......

Håber ikke det smadrede et nytårsforsæt

> Tak.

Velbekommen da.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-01-03 22:05

> Det er stadigvæk suppen der er mangelfuld:

Kætter - det er helligbrøde og blasfemi, det der. Det er uhumsk, det er
slemt, det er utilstedeligt, det er ... hrmfff. Jeg var næsten ved at
koge over. Men osse kun næsten

Er det ikke bare den lille grimme misundelse, der stikker snuden frem?
At noget er større end "Gud" ?

Men det med skriftindstillingerne har altid været et stort virvar for
mig. Har troligt prøvet at forstå alle meddelelserne omkring ISO
et-eller-andet ... forgæves.

Er det noget man kan indstille i SUppen (nej, vel? Har kiggget). Skal
man så over i sys.indstill?
Det irriterer mig nemlig grusomt, at en del nyhedsbreve kommer ind i min
(OS9 Suppe v. whatever) med forvanskede æ,ø og å, samt Æ,Ø og Å. Tænkte
såmænd bare, at det var nogle fjolser, der sender dem til mig (for det
så helt naturligt ud indtil midten af efteråret - for de flestes
vedkommende).

Hvis det nu er en indstilling i sys'indstillinger, er den så en der
virker overalt - sådan en slags omnibus?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-01-03 13:45

Alex Sobocki wrote:
> [...]
> GeForce4 MX, or GeForce4 Ti graphics card, or ATI Radeon 7500 graphics card
> Spørgsmål: Findes der en AGP-udgave af overnævnte grafikkort???

Hej Alex.

prøv at se her:
http://forums.xlr8yourmac.com/action.lasso?-database=faq.fp3&-layout=FaqList&-response=answer.faq.lasso&-recordID=33435&-search
http://forums.xlr8yourmac.com/action.lasso?-database=faq.fp3&-layout=FaqList&-response=answer.faq.lasso&-recordID=33788&-search
ATI kortene passe ikke.
Drejer det sig om manglende DVI stik så er der mulighed for en adapter

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-01-03 13:48

Prøv også:
http://www.xlr8yourmac.com/video.html

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-01-03 14:43

> [...]

> GeForce4 MX, or GeForce4 Ti graphics card, or ATI Radeon 7500 graphics card
> Spørgsmål: Findes der en AGP-udgave af overnævnte grafikkort???

Er det normalt at en skærm stiller hardwarekrav til grafikkortet?

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Tommy bernholm

Dato : 06-01-03 15:06

"Martin Bredthauer" <spam_spam_spam@talent.dk> skrev i en meddelelse

> Er det normalt at en skærm stiller hardwarekrav til grafikkortet?
>
> --
> Mvh Martin
> | mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Hej Martin

Ja, Apple skriver vist om deres 22 og 23" TFT skærme, at de nævnte kort som
minimum skal benyttes. Jeg går ud fra at det har noget at gøre med skærmens
højest oplysning, som netop TFT skærme helst skal køres ved.

Alex, jeg er slet ikke misundelig

MVH

Tommy

Fra : Alex Sobocki

Dato : 06-01-03 15:19

> Alex, jeg er slet ikke misundelig
>
> MVH
>
> Tommy

Haha...

Alex

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-01-03 17:32

> [...]

> GeForce4 MX, or GeForce4 Ti graphics card, or ATI Radeon 7500 graphics card
> Spørgsmål: Findes der en AGP-udgave af overnævnte grafikkort???

Det skal jo passe specifikt til en Cube. Det NVidia man kan købe gennem
Apple er hundedyrt!

Er du sikker på at den indbyggede ATI Rage Pro 128 ikke er nok?

Hvad er det for en skærm?

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Alex Sobocki

Dato : 08-01-03 09:00

> [...]
> Apple er hundedyrt!
>
> Er du sikker på at den indbyggede ATI Rage Pro 128 ikke er nok?

Hej Stig

Når jeg starter i OS X (Jaguar) går det fint indtil man skal logge på.
Der bliver skærmen sort. På kassen står der hvilket grafikkort man skal
have til den dejlige skærm. (23") ATI RAGE PRO 128 er ikke nævnt der.

ALEX

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-01-03 08:41

> [...]
> Der bliver skærmen sort. På kassen står der hvilket grafikkort man skal
> have til den dejlige skærm. (23") ATI RAGE PRO 128 er ikke nævnt der.

Ja, så er det jo ikke nok - åbenbart! Hvad er det for en skærm?

Stig

Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk