Hjælp med akkorder & rytme
Fra : Just Learning

Dato : 05-01-03 19:59

Hej

Jeg forsøger at lære mig selv at spille guitar og har kastet mig over
"Kvinde min" med Gasolin. Jeg tager akkorderne fra en bog jeg har købt.
Sangen starter her med AM E7 AM E7 AM F Dette er
sikkert også meget fedt men jeg har fundet samme sang på nettet med andre
akkorder ??? Her hedder de Dm A DM A Dm B Hvilken er
den rigtige ?

Og så til sidst Hjælp mig nu med den skide rytme PLEASE !!!!!

Jeg sidder her og hamrer i en der går således nedslag nedslag opslag
nedslag opslag nedslag

Hilsen Jan

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-01-03 21:49

"Just Learning" <b2c@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sikkert også meget fedt men jeg har fundet samme sang på nettet med andre
> akkorder ??? Her hedder de Dm A DM A Dm B Hvilken er

Sidstnævnte ser umiddelbart mest korrekt ud, selvom jeg nok ville inkludere
den 7'er, som bogen har med - dvs. A skal være A7. Bogen ser ud til at have
moduleret 5 ½-toner (?) ned, måske for at gøre den nemmere for nybegyndere
selvom ingen af udgaverne er specielt svære. Den nederste er umiddelbart
rigtigt.

> Og så til sidst Hjælp mig nu med den skide rytme PLEASE !!!!!
>
> Jeg sidder her og hamrer i en der går således nedslag nedslag opslag
> nedslag opslag nedslag

Bare spil den, så det lyder rigtigt i dine ører. Så kommer det helt af sig
selv .

/Nikolaj

Fra : Mads Breddam

Dato : 06-01-03 16:10

> Bogen ser ud til at have moduleret 5 ½-toner (?) ned,

En kvint - Am -> Dm i nedadgående retning.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Å brødre, så knus dog, knus dog alle gamle tavler" Nietzsche.

Fra : Mads Breddam

Dato : 06-01-03 16:13

> Her hedder de Dm A DM A Dm B Hvilken er
> den rigtige ?
> Og så til sidst Hjælp mig nu med den skide rytme PLEASE !!!!!

Originalen kører i Dm. Nu ved jeg jo ikke hvordan du spiller den, - men
hvis du spiller akkorderne som barré forekommer det mig, at det er noget
nemmere at få den 'rigtige' lyd/rytme.

Fra : Esben I.

Dato : 07-01-03 22:46

> Jeg sidder her og hamrer i en der går således nedslag nedslag opslag
> nedslag opslag nedslag

du spiller "lejrbålsrytme", prøv & hold højre håndled stift &
spil ned - op - ned - op ....."Vinterbyøster-rytme"

lyt til CCR, "have you ever seen the rain" , så får du idéen
mvh
Esben I.