Nirvana i Aalborg?
Fra : Troels

Dato : 05-01-03 17:23

Hej
Jeg hørte en gang at både Green Day og Nirvana skulle ha spillet på 1000Fryd
inden de blev store. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

/Troels

Fra : Lars Rindsig

Dato : 05-01-03 18:45

Troels wrote:

> Jeg hørte en gang at både Green Day og Nirvana skulle ha spillet på 1000Fryd
> inden de blev store. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Jeg ved ikke med Green Day, men sådan som jeg har fået fortalt
historien, havde man booket Nirvana, men aflyste, fordi de var for dyre.
Og umiddelabrt derefter udsendte Nirvana Nevermind-pladen.

Lars

Fra : / / dentro / /

Dato : 05-01-03 20:53

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

: Jeg ved ikke med Green Day, men sådan som jeg har fået fortalt
: historien, havde man booket Nirvana, men aflyste, fordi de var for dyre.

Hehe, det kan enhver da gøre.

Fra : Troels

Dato : 05-01-03 22:01

> : Jeg ved ikke med Green Day, men sådan som jeg har fået fortalt
> : historien, havde man booket Nirvana, men aflyste, fordi de var for dyre.
>
> Hehe, det kan enhver da gøre.

Ja, men hvis du gør det nu, hvor mange vil så tro på at det rent faktisk var
meningen de skulle dukke op?

/Troels

Fra : Lars Rindsig

Dato : 05-01-03 22:46

/ / dentro / / wrote:

> : historien, havde man booket Nirvana, men aflyste, fordi de var for dyre.
> Hehe, det kan enhver da gøre.

Tjah, finten var naturligvis at det var før, de var kendte, og at "dyr"
således er et relativt begreb.

Lars

Fra : Q

Dato : 05-01-03 21:11

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
1000Fryd
> inden de blev store. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

www.1000fryd.dk havde engang en liste over alle koncerter i huset siden de
startede op....

har ikke hørt om den med Nirvana, men den med greenday er vist god nok....

/peter

Fra : Robert Piil

Dato : 05-01-03 21:23

On Sun, 5 Jan 2003 17:22:36 +0100, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Hej
>Jeg hørte en gang at både Green Day og Nirvana skulle ha spillet på 1000Fryd
>inden de blev store. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Nej, men jeg fandt lidt på nettet:

http://home1.gvdnet.dk/~simon/bio.html

og

http://www.1000fryd.dk/koncertliste.html (november 91)

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Kong Kent

Dato : 05-01-03 22:44

> http://www.1000fryd.dk/koncertliste.html (november 91)

Fed liste ellers. Men den er mangelfuld. Jeg så tilbage d. 28. november 1995
en koncert med de lokale pseudo-satanister Nidhug og Suffocation (US). Det
var få dage før Suffocation skulle varme op for Deicide i Århus, så vi
tænkte vi lige kunne nå at se Suffocation en enkelt gang før det virkelig
gik i gang :)

Faktisk skulle Konkhra også have været på 1000Fryd den aften, og det var
vist fordi de ikke kom at Nidhug trådte til.

Heldigvis spillede både Konkhra, Suffocation og Deicide dog som planlagt på
'Huset i Århus d. 2. dec. - en koncert jeg aldrig glemmer!!

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!