ferie - hvordan - hvorhen ? - ung ud at re~
Fra : Dorthe

Dato : 05-01-03 13:23

Hej NG.
Jeg har en søn der til sommer omkring sin 17 års fødselsdag vil ud at
rejse sammen med en eller flere venner. Han er åben over for både
rejsemål og måden - lige fra "arbejdsferie" til chartertur. Da det er
første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen
må ikke være dyr)

Kærligst Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 05-01-03 13:47

On Sun, 05 Jan 2003 12:23:03 GMT, Dorthekr@hotmail.dk (Dorthe) wrote:

> [...]
>første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
>gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen

Tilføjelse:
Vi har kigget/søgt og læst -
det vi søger her i NG er mere personlige og konkrete erfarringer -
der ikke er kommercielt "poppet op" .. hvis de da findes !
Rejsen må vare fra 1 op til 4 uger.

Fra : Anita

Dato : 05-01-03 17:40

"Dorthe" skrev

Det lyder fornuftigt.

Mit bedste bud er at gå hen i Kilroy-butikken og læse opslag på deres
opslagstavle. Derigennem kan man få kontakt med folk der ved noget om
rejser, og evt. også nogle der søger rejsefæller.

Interrail kunne også være en god og spændende mulighed for at komme ud og se
Europa, men det er vist ikke helt billigt længere.

> Vi har kigget/søgt og læst -
> det vi søger her i NG er mere personlige og konkrete erfarringer -
> der ikke er kommercielt "poppet op" .. hvis de da findes !
> Rejsen må vare fra 1 op til 4 uger.

Det er godt hvis I kan finde personer, der anbefaler et godt sted. Især hvis
det er arbejdsferie I er ude efter, da man kan risikere at komme på
slaveferie istedet for.

Prøv evt. også at spørge i nyhedsgruppen dk.fritid.rejse

Venligst Anita

Fra : Bo

Dato : 05-01-03 17:44

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> skrev i en meddelelse news:3e182282.8232168@news.tele.dk...
> [...]
> første tur på egen hånd, vil jeg spørge om der er nogen der kender til
> gode og spændende muligheder også meget gerne utraditionelle. (Turen

prøv dk.fritid.rejse men Interrail er jo stadig moderne eller hvad med en chartertur til
Kreta, der kan han
nøjes med telt og tage lokalbussen ned til sydkysten Sfakia (Chora Sfakion) og gå langs
med E4 stien mod vest, der vil han finde mange unge der overnatter langs med stranden i
eget telt.
http://www.vandreture.dk/annoncer/kreta%20-%20referat.html
Glem arbejdsferie eller måske kunne han prøve her:
http://www.hotelportoloutro.com/Hotels/Porto_Loutro/Seasonal_Jobs.htm
http://www.creteisland.gr