retten til navnet...
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 04-01-03 21:51

I forbindelse med et svar om gun´s roses kom jeg til at tænke på hvilke
andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten til
navn.

Jeg kan selv lige komme i tanke om:
* Pink Floyd. (Roger Waters "tabte")
*

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 05-01-03 00:58

"Flemming Jørgensen" wrote:

> [...]
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten til

The Sweet turnerede en overgang i to versioner med hver sin del af den
oprindelige besætning, det ene ledet af Andy Scott og det andet ledet af
Brian Conolly. Senere begyndte Andy's band at kalde sig Andy Scott's
Sweet så man kunne se forskel.

Michael.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-01-03 01:57

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> wrote in message
> I forbindelse med et svar om gun´s roses kom jeg til at tænke på hvilke
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten
> [...]

Der var nogen omkring Doctor Hook, mener jeg. Derudover har der nok været
knas med en del andre "gamle" bands som turnerer rundt mere eller mindre
uden original besætning.

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 05-01-03 12:31

"Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> I forbindelse med et svar om gun´s roses kom jeg til at tænke på hvilke
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten
til
> navn.

Alice Cooper, Asia, Forbidden, yadi yada.....

Listen er endeløs.

-V-

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 05-01-03 13:10

> [...]
> I forbindelse med et svar om gun´s roses kom jeg til at tænke på hvilke
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten

Jeg ved ikke lige om det har givet anledning til slagsmål - Men er der ikke
*temmeligt* mange der kalder sig for "Boney M"?
- Noget med at hver af de fire i det oprindelige band lavede deres eget
Boney M...

Nogen der ved mere om dette?

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : John K

Dato : 05-01-03 22:55

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> *temmeligt* mange der kalder sig for "Boney M"?
> - Noget med at hver af de fire i det oprindelige band lavede deres eget

Da vi på min arbejdsplads i sin tid snakkede om at arrangere et
hal-arrangement, kunne vi vælge mellem 2 forskellige Boney M-grupper, der
hver havde dele af den originale besætning.

Mvh

John K

Fra : Per Madsen

Dato : 05-01-03 13:51

> [...]

> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten til

Yes havde vist festligt i retsalene i en del år...
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Prop

Dato : 05-01-03 18:53

Disney Land After Dark aka. D.A.D.
/Prop

::.Email virker ikke.::

Fra : Jan

Dato : 05-01-03 20:04

"Flemming Jørgensen" skrev
> [...]
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten til

Danske shit og chanel.
Mvh Jan

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 05-01-03 20:11

Jan wrote:
> "Flemming Jørgensen" skrev
>
> Danske shit og chanel.
> Mvh Jan

Tja Tjoeh, det var jo en "firmating" om navnerettighed, det kan godt komme
med ind under dategorien, men det jeg mere tænkte på var der hvor
bandmedlemmerne kommer op og toppes.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-01-03 15:38

> [...]
> I forbindelse med et svar om gun´s roses kom jeg til at tænke på hvilke
> andre bands der har haft forbitrede juridiske slagsmål vedrørende retten

Hej Alle

Var der ikke også noget med
Lars Hug, som blev til Lars H U G
På slaget 12 som blev til PS12
Prince som blev til The Artist formerly known as Prince

Det var vist hvad jeg lige kunne komme i tanker om

M.V.H.....Benny..