Nye Øl fra Carlsberg. Hvad mener i?
Fra : Iggy

Dato : 03-01-03 19:21

Der er 2 nye øl nyheder fra Carlsberg. Er der nogen der har smagt dem? Jeg
har smagt Carlsberg Pivo og jeg var lidt skuffet. Læs evt. min anmendelse på
ratebeer. (http://www.ratebeer.com/ShowBeer.asp?BeerID=19881). Er der nogen
der har smagt den? hvad mener i ?

iggy

Fra : Peter Weis

Dato : 03-01-03 23:08

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> wrote in message
> [...]
dem? Jeg
> har smagt Carlsberg Pivo og jeg var lidt skuffet. Læs evt. min

Jeg har læst din anmeldelse, men endnu ikke selv smagt den.
Det minder mig om en tur på Carlsberg for nogle år siden hvor jeg sad
og underholdt mig med en af brygmester over de efterfølgende
sandwiches. Da jeg nævnte fylden og de store blide bobler i de
tjekkiske bryg, sagde han "forurening". Han mente simpelthen at der
var kommet for meget kvælstof (så vidt jeg husker) til under
brygningen. Dette bare som en kommentar til din beskrivelse som
"watery" og "fluffy foamhead".

mvh
Peter

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-01-03 01:23

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har smagt Carlsberg Pivo og jeg var lidt skuffet. Læs evt. min anmendelse

Jeg har købt en Bock til aftensmaden imorgen (hamburgryg med sennep) jeg
vender tilbage med hvad jeg syntes,
men jeg må dog sige at 50 kr. er lige i overkanten når man kan få en
Trappistes til 47 kr. med næsten det dobbelte alkoholindhold.

Mvh Thomas

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 04-01-03 18:24

Iggy skrev i en meddelelse...
> Der er 2 nye øl nyheder fra Carlsberg. Er der nogen der har smagt dem?

Tjah, jeg har smagt Bock (for snart mange måneder siden), og den kunne jeg
egentlig godt lide. Den har en tilpas sødme, og smager en snert af porse.

Den anden derimod, Pivo, har jeg ikke hørt om (selv om jeg er indenfor
branchen), hvor kan man læse om den?

Men hvad så med Honning Ale fra Carlsberg? Har nogen smagt den? Og hvad
synes I om den?

Som andre har nævnt, er disse øl dyrere, og en af årsagerne til dette er
vel, at man ønsker at lancere dem, som et alternativ til vin og andet på
restaurationsstederne, kan jeg forestille mig? Eller har I andre bud?

-- HEJ
..,.,.,.,............nyder en god øl i ny og næ.........................

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-01-03 23:00

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vel, at man ønsker at lancere dem, som et alternativ til vin og andet på
> restaurationsstederne, kan jeg forestille mig? Eller har I andre bud?

Nu har jeg så prøvet Bock fra Carlsberg. Den er sød og rund i smagen og
egner sig fortrinligt til f.eks flæskesteg og lign. Den er meget dansk og
'nem' at drikke da den ikke udvikler særligt meget skum i forhold til Chimay
Trappistes.
Det er sammenlignet med Trappistes dog slet ikke den samme smags og fylde
oplevelse man får. Trappistes er svære at drikke da den har mere tunghed og
et betydeligt tættere skum, men den er en klasse over Bock efter min mening.
Øl entusiaster vil muligvis mene at jeg her sammenligner pære og bananer,
men jeg er også først lige startet med at eksperimentere med dyre øl i
stedet for rødvin til maden.

Trappistes koster 43 kr. for 75 cl. med 10%, imens Bock koster 50 kr. for 70
med 7%, og al den stund at smagsoplevelsen nærmest er eksplosiv i
Trappistes'en kombineret med mere alkohol og cl. vil jeg klart anbefale den.

Ud af 6 mulige giver jeg:

Trappistes ******
Bock ****

Mvh Thomas *som er blevet helt vild med eksklusiv øl :) *

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 05-01-03 10:25

> Øl entusiaster vil muligvis mene at jeg her sammenligner pære og bananer,
> men jeg er også først lige startet med at eksperimentere med dyre øl i
> stedet for rødvin til maden.

Jeg bliver altid glad når jeg hører om 'vindrikkere' der udvider deres
horisont med det gode øl. ;)
Du skal kun hører rosende ord fra min side! Så om du sammenligner æbler og
pærer er i første omgang underordnet.

Mht. til Carlsberg Bock, så opfatter jeg den som en lidt mystisk størrele,
Carlsberg har vitterligt skabt en unik øl - men som efter min mening mangler
prikken over i'et. Jeg bryder mig ikke om tilsætningen af porse fordi jeg
synes øllet taber balance imellem sødme og bitterhed. Desuden er porse ikke
blot en bitterurt, men indeholder også nogle aromatisk olier der er meget
dominerende. Jeg elsker porse i snaps - men i øl er jeg mere forbeholdende.
Det er selvfølgeligt en smagssag.
Jeg går ud fra at Carlberg havde den 'tyske bock' i tankerne da de bryggede
Semper Ardens Bock'en. Om ikke andet så da de gav den navnet ;) Tyskerne har
en meget simplistisk tilgang til øl. De fleste har nok hørt om
reinheitsgebot som foreskriver at øl kun må brygges på (byg)malt, humle og
vand. Derfor er tyske øl meget 'rene' i smagen. Ønskes en smagskraftig øl,
skrues der op for malten - som i f.eks. Märchen, Oktoberfestbier, Bock,
Doppeltbock, eller for humleindholdet som vi kender det fra nordtyske pils
og bitterbier

Jeg kunne ønske mig en Carlsberg Bock der holdt sig indenfor de originale
opskrifter og som solgtes til under 20 kroner literen - så ville jeg med
glæde ændre min adfærd og bidrage til en forbedring af handelsbalancen. Men
kan jo stadig håbe - semper ardens projektet 'brænder' jo endnu ;)

Bjarke 'Bock' Bundgaard

Fra : tom nielsen

Dato : 05-01-03 23:19

Carlsberg Semper Ardens-serie kan fås til 35,- pr flaske hos Roskilde Øl,
skolevej 31 i Viby Sj.
Det gælder også den helt nye stout, som de får hjem i denne uge.

- Tom