Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at finde ens billeder på ens h~
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 03-01-03 02:37

Jeg havde engang et plugin til ACDSee som kunne gå hele ens harddisk
igennem og fandt kopier af billeder på ens harddisk.
Problemet er at jeg efterhånden har samlet mig en god stak billeder, en
del har jeg taget selv med mit digicam, andre har jeg hentet hos andre,
men mange af de billeder er også nogle jeg selv har taget, og sidde og
huske hvor man har set et billed før, det er jeg ikke lige så god til.
Men nogen der kan huske hvad det plugin til ADCSee hedder, eller bare
kender et andet program som kan gøre det samme?

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : itgrafen

Dato : 03-01-03 08:53

"Kenneth Olsen" skrev d. 03-01-03 02:37 dette indlæg :
> [...]
> butikker med computerudstyr får du svar i øst, når du spørger i vest,
> og det kan mange af vores medarbejdere klare mindst lige så godt"

du kunne måske prøve denne her http://www.picasa.net/
den syntes jeg er god til lige netop det

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-01-03 13:24

On Fri, 03 Jan 2003 02:37:13 +0100, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

>Jeg havde engang et plugin til ACDSee som kunne gå hele ens harddisk
>igennem og fandt kopier af billeder på ens harddisk.

DPEG kan netop det, og kan også finde dubletter selvom billederne er
blevet gemt i andet format, ændret opløsning, ændret kontrast osv. Den
er for mig et MUST hvis man downloader billeder fra binaries grupper.

http://www.somewareonthe.net/dpeg.htm

Derudover har jeg ACDSee Classic til generel viewing

og PIE Studio til (http://www.picmeta.com/piestudio.htm):
udprintning
navngivning (efter eksponeringstidspunkt, eksponeringsinfo osv)
rotering (uden tab af kvalitet og EXIF informationer)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 03-01-03 16:30

Nicolai Lang skrev:

> [...]
> blevet gemt i andet format, ændret opløsning, ændret kontrast osv. Den
> er for mig et MUST hvis man downloader billeder fra binaries grupper.

Takker, det kunne lige præcis det jeg ledte efter

Fra : Kim

Dato : 04-01-03 11:14

Hm..Linket virker ikke hos mig ??

Mvh, Kim

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-01-03 12:42

On Sat, 4 Jan 2003 11:14:13 +0100, "Kim" <No@mail.dk> wrote:

>Hm..Linket virker ikke hos mig ??

Det virker (stadig) her hos mig. Hvad sker der når du prøver? Virker
andre websider? Virker det stadig ikke? osv? Check evt. med andre på
samme udbyder som dig - der kan jo være nogle routingproblemer fra din
udbyder.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kim

Dato : 04-01-03 14:03

Virker nu.
Det må være et kortvarigt nedbrud.

Mvh, Kim

Fra : Madsen

Dato : 04-01-03 12:56

Kim skrev:

> Hm..Linket virker ikke hos mig ??

Ingen problemer her.
Gør: <http://www.somewareonthe.net/anonftp/installdpeg.zip> heller
ikke?

Madsen.

Fra : Lestat

Dato : 04-01-03 14:29

> Jeg havde engang et plugin til ACDSee som kunne gå hele ens harddisk
> igennem og fandt kopier af billeder på ens harddisk.

Det forekommer mig at da jeg prøvede ACDSee Pro, så var denne feature
standard indbygget... Hvis du i forvejen bruger den almindelige ACDSee til
at viewe billeder er det måske værd at investere i Pro udgaven. Der er
rigtig mange gode features.

L.