BeoSound 2 for Mac
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-01-03 21:21

B&O, som ellers kun har satset på pc, har denne nyhed:

BeoSound 2, our version of a light and pocket friendly digital music
player, is now also available for Mac.
Use iTunes from Apple for managing and transferring your digital music
to BeoSound 2.

vh Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-01-03 23:28

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> BeoSound 2, our version of a light and pocket friendly digital music
> player, is now also available for Mac.

Jeg har nu kun en Beosound 1, men hver sin smag.

> Use iTunes from Apple for managing and transferring your digital music
> to BeoSound 2.

Det er da vældig godt, at man nu kan bruge Beosound 2 til Mac, men som
jeg har hørt nogen sige, så får man en hel del mere lagerplads i en iPod
til samme pris. Og man kan vel diskutere, hvilken af dem der er
smartest.

Disclaimer (hvad hedder det på dansk?): Jeg har aktier i begge firmaer,
så jeg er sådan set ligeglad med, om I køber iPod eller Beosound 2
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-01-03 23:38

> [...]
> jeg har hørt nogen sige, så får man en hel del mere lagerplads i en iPod
> til samme pris. Og man kan vel diskutere, hvilken af dem der er
Jeg så en flyer på Beosound 2, og den ser da ok fiks ud, men Apple har
li'som været der, og efter min mening overhalet B&O; Apple har fat i den
lange ende, da de har entret den digitale scene for længst.

Jeg gad da godt ha' en Beosound 2, men investerer hellere i iPod. Så dog
gerne, at den havde indbygget DECT- og GSM-telefon samt Palm-PDA
indbygget også, men jeg bliver heller aldrig tilfreds.
=8-D

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-01-03 00:36

> Disclaimer (hvad hedder det på dansk?): Jeg har aktier i begge firmaer,
> så jeg er sådan set ligeglad med, om I køber iPod eller Beosound 2

I computerverdenen er betydningen oftest ansvarsfralæggelse.

Hvor ellers slipper man afsted med at kunne fralægge sig enhver form for
ansvar for at skidtet man sælger faktisk virker efter hensigten ?

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Jens Find

Dato : 03-01-03 11:56

> [...]

> player, is now also available for Mac.
> Use iTunes from Apple for managing and transferring your digital music

Jeg blev helt interesseret, så jeg gik ind på www.bang-olufsen.com for
at se på "dyret".

Jeg blev, ærligt talt, noget harm, da jeg blev mødt af følgende:

--- snip---

Internet Explorer needed...

To view this site, you must use either:

Microsoft Internet Explorer 5.5+ for Windows or
Microsoft Internet Explorer 5.0+ for Mac OS.

Please visit Microsoft to obtain the current version of Internet
Explorer.

--- /snip---

Jeg synes, at det er udtryk for dårlig stil, at et firma (hvis produkter
jeg i øvrigt sætter højt) med en mikroskopisk markedsandel, skal
diktere, hvilken software, jeg skal benytte på min computer.

--

Jens Find

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 03-01-03 13:24

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:
> [...]
> jeg i øvrigt sætter højt) med en mikroskopisk markedsandel, skal
> diktere, hvilken software, jeg skal benytte på min computer.
Helt enig, derfor også min kommentar om, at B&O 'normalt' er
pc-orienteret.

Dette ses desværre mange steder. Se eksempelvis e-boks, som de jo vil
have alle til at bruge ligeså trygt og vant som dankortet.

E-boks har helt klart ikke overbevist mig.

Fra : Jens Find

Dato : 03-01-03 14:25

> [...]

> Dette ses desværre mange steder. Se eksempelvis e-boks, som de jo vil
> have alle til at bruge ligeså trygt og vant som dankortet.

Jeg har netop sendt nedenstående til B&O:

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 14:38

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> --- snip---

> Jeg har netop sendt nedenstående til B&O:

Kanon. Gjorde du via deres form mail (som jeg ikke kan få til at virke)
eller via en pop3 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Find

Dato : 03-01-03 16:28

> Kanon. Gjorde du via deres form mail (som jeg ikke kan få til at virke)
> eller via en pop3 ?

Da jeg jo ikke kunne komme ind på sitet uden at installere og anvende IE
sendte jeg blot en mail til webmaster. Dén adresse virker vist på de
fleste sites.

--

Jens Find

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 16:45

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> Da jeg jo ikke kunne komme ind på sitet uden at installere og anvende IE
> sendte jeg blot en mail til webmaster. Dén adresse virker vist på de
> fleste sites.

Ja, hvis du sidder ved din egen computer. Hvad nu hvis du sad på en
netcafe eller på biblioteket ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Find

Dato : 03-01-03 21:33

> Ja, hvis du sidder ved din egen computer. Hvad nu hvis du sad på en
> netcafe eller på biblioteket ?

Så bruger jeg webmail

--

Jens Find

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 14:20

> [...]

> jeg i øvrigt sætter højt) med en mikroskopisk markedsandel, skal
> diktere, hvilken software, jeg skal benytte på min computer.

Ja og nu har jeg skrevet en lang form mail til dem via IE, hvor jeg har
skrevet følgende:

Hej

Jeg har netop været på besøg på jeres site og kan dermed konstatere at
mit valg af computerplatform samt browser valg åbenbart ikke passer jer
?!

Jeg har en uddannelse som webdesigner og arbejder til dagligt mit IT, så
derfor bliver jeg meget overrasket over at et så velrenommeret firma som
B & O vil nedværdige sig til at diktere hvilken browser der skal være på
min computer.

Jeg har naturligvis som webdesigner op til flere browsere installeret og
har naturligvis benyttet min Internet Explorer til at kunne komme til at
udfylde denne form mail.

Imidlertid er der intet og jeg gentager intet på jeres site, der kræver
at man skal benytte IE. Sitet burde uden problemer kunne køre i både
Netscape, Mozilla, Explorer og hvad der nu ellers findes af browsere.

Faktisk er det lidt pudsigt, da jeg egentlig tror i gør jer selv en
bjørnetjeneste, da mange Mac folk nok er ekstra glade for B & O og andet
smukt design, men samtidig har en særdeles stærk aversion mod Microsoft
- ikke på grund af Gates' formue, men mere på grund af al det bøvl han
påfører os Mac brugere.

Tænk lidt over det !

------------

Imidlertid kan det ikke lade sig gøre at sende form mailen, da der er en
fejl i den.

Ak ja ak ja.................

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 16:44

in article 1fo7rpm.12jks521p344rcN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 14:20:

> [...]
> smukt design, men samtidig har en særdeles stærk aversion mod Microsoft
> - ikke på grund af Gates' formue, men mere på grund af al det bøvl han

Ikke for at være modsat, men jeg føler mig ikke særlig generet af Gates og
hans gøren og laden. Jeg benytter dagligt 3-4 MS programmer uden at føle
ubehag, tvang eller andre væmmelige ting. Hvad er det for noget bøvl,
bortset fra netbankfnidder, han plager 'mange Mac folk' med?

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 16:47

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> ubehag, tvang eller andre væmmelige ting. Hvad er det for noget bøvl,
> bortset fra netbankfnidder, han plager 'mange Mac folk' med?

Frontpage

Internet Explorer

Word dokumenter som mange blot vedhæfter uden at tænke på om modtageren
har Word.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 17:05

in article 1fo7yju.lczfwvt6ixmzN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/01/03 16:47:

> Frontpage

Frontpage kan lave sider der er mærkelige, men er det nok til at hade MS?

> Internet Explorer

Jeg bruger den dagligt uden at væmmes. Jeg ville faktisk ike undvære den.

> Word dokumenter som mange blot vedhæfter uden at tænke på om modtageren
> har Word.

Generer ikke mig da jeg har Word, men jeg kan selvfølgelig godt forstå det
er irriterende hvis man ikke har. Men der findes måder at læse
worddokumenter uden at have word, men det var der vist en tråd om for et par
dage siden.

Men alt i alt synes jeg at det er ved at være lidt passé at skulle hade MS
bare fordi man bruger mac. Jeg er godt tilfreds med de MS programmer jeg
bruger, og vil meget nødigt undvære dem. Men at blive talt med, når antallet
af Microsofthadende macbrugere skal bruges som argumentation for dit og dat,
det kan jeg godt undvære.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-01-03 18:09

In dk.edb.mac, Peter Kiil wrote:

[...]

> [...]
> af Microsofthadende macbrugere skal bruges som argumentation for dit og dat,

Ditto.

Det er også sjovt som andre mennesker automatisk tror man hader PC når
man er macbruger. Det er i langt højere grad gældende den anden vej
rundt.

Microsoftprogrammerne til mac er i øvrigt langt bedre end deres
pendanter til PC, hvis jeg skal komme med min uforbeholdne mening.

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Morten Lind

Dato : 03-01-03 18:56

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Microsoftprogrammerne til mac er i øvrigt langt bedre end deres
> pendanter til PC, hvis jeg skal komme med min uforbeholdne mening.

Jeg tror, det handler om noget helt andet - nemlig "eventyr", David &
Goliat - Ivanhoe - Robin Hood.........eller tænk på boldtræningen i
sjette klasse: Tre om bolden, den ene tackles af den anden, og du får
skylden. Det er det mest uretfærdige overgreb i hele verden, men alle de
andre siger, det var dig.

Kun DU véd, det IKKE var dig.

Det er lidt historien i en nøddeskal: 5% VÉD de har ret og vil under
ingen omstændigheder finde sig i at blive kanøflet, for vi har jo ret!
Det er de andre, der tager fejl.
At B.G.(MS) samtidig bruger ufine metoder, tyveri, dårlig kopiering og
superkapitalistisk tankvognsmetoder, gør jo bare eventyret bedre og
giver os mere ret

Bare en tanke fra Bagsværd
Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 19:41

in article 1fo83d4.1ekb4vi1d7ka1kN%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 03/01/03 18:55:

> [...]
> At B.G.(MS) samtidig bruger ufine metoder, tyveri, dårlig kopiering og
> superkapitalistisk tankvognsmetoder, gør jo bare eventyret bedre og

Eventyr er stadig fiktion selvom man læser det 3000 gange. Jeg gider ikke
hade Microsoft 'fordi det har vi altid gjort'. Jeg føler mig ikke kanøflet
med tankvognsmetoder af MS, tværtimod benytter jeg dagligt deres software
med glæde. Det er muligt MS er superkapitalistiske, men det er Audi,
Mercedes, Coca Cola, Sony, vores egen Apple og 1000000-vis af andre firmaer
også. Hader du også dem?

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Morten Lind

Dato : 03-01-03 20:57

> [...]

> med glæde. Det er muligt MS er superkapitalistiske, men det er Audi,
> Mercedes, Coca Cola, Sony, vores egen Apple og 1000000-vis af andre firmaer

Hov hov Peter......roooolig nu - jeg har vist ikke nævt noget om at hade
nogen, kun prøvet at filosofere lidt over historien/historier, der
gentager sig og prøvet at lommepsykologisere tingenes (s)tilstand. Det
var ene og alene et forsøg på at vinkle diskussionen anderledes.

Men hvis inputs fra andre vinkler opfattes som værende ekvivalente med
eksisterende opfattelser, skal jeg da gerne afholde mig fra at bidrage.

Med mange venlige hilsener fra
Morten Lind

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 21:24

in article 1fo89uf.108d5b11h6amxeN%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 03/01/03 20:57:

> [...]
>
> Men hvis inputs fra andre vinkler opfattes som værende ekvivalente med
> eksisterende opfattelser, skal jeg da gerne afholde mig fra at bidrage.

Jeg er bare træt af at høre på hvor slemme Microsoft er mod os macbrugere,
thats all. Det er og bliver trivielt at høre de samme anekdoter, når de i
mange tilfælde er stærkt overdrevne.

--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-01-03 22:00

> [...]

> thats all. Det er og bliver trivielt at høre de samme anekdoter, når de i

Fint nok, Peter.....Det er jeg iøvrigt også og plejer derfor ikke at
deltage i de diskussioner. Der røg bare en nostalgisk kølle ned i
hovedet på mig
Hej fra
Morten

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-01-03 00:54

Peter Kiil wrote:

> Jeg er bare træt af at høre på hvor slemme Microsoft er mod os macbrugere,
> thats all. Det er og bliver trivielt at høre de samme anekdoter, når de i
> mange tilfælde er stærkt overdrevne.

Der er vel ingen grund til at hade MS. da de i bund og grund ikke har
gjort nogen noget. Jeg har bare af princip svært ved at sympatisere end
sige støtte firmaer der ikke anerkender andres ret, det være sig i form
af manglende skatte betaling i de lande hvor de operere, eller hvis de
laver eksklusiv aftaler der udelukker brugbare alternativer.

Min ringe indsats for at tingne går retfærdigt til, er ved ikke at købe
deres produkter. Jeg vil heller aldrig købe tæpper der er lavet af
børnearbejdere, eller irakiske dadler og heller ingen tøj fra Burma.

Ikke at jeg samligner MS. med disse ting, men det er den måde vi som
forbrugere kan vise vores mening så det bliver taget til efterretning.
Så mit valg er: ingen MS. produkter på min Mac hvis der er et
alternativ, på den måde sikker jeg mig at der fortsat er en sund
konkurence, til gavn for mig og andre.

Jeg ville heller ikke tøve med at boykotte Apple hvis de var i en
lignende position, eller havde samme indstilling til tingene. men det
vare vist meget længe.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Der er vel ingen grund til at hade MS. da de i bund og grund ikke har
> gjort nogen noget.

Det er jo netop hvad de har ifølge monopol dommen.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

> [...]

> thats all. Det er og bliver trivielt at høre de samme anekdoter, når de i

De er overhovedet ikke overdrevne. Tænk X (urgh!) box. "The problem with
Microsoft is, that they don't have any taste".

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

> [...]

> med glæde. Det er muligt MS er superkapitalistiske, men det er Audi,
> Mercedes, Coca Cola, Sony, vores egen Apple og 1000000-vis af andre firmaer

Hvis du ikke hader microsoft, hader vi osse dig

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> eventyret bedre og giver os mere ret
>
> Bare en tanke fra Bagsværd Hej fra Morten

Hej hold Goliath ude af det her Microsoft Xbox er noget lort, men de
poster så mange penge i reklamer, at de til sidst nok skal finde en
niche at stå i.
Argh, nu skal jeg også til at rewrappe din tekst. MacSOUP er meget
pædagogisk!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-01-03 10:19

firstname@lastname.dk (David Blangstrup) writes:

> Microsoft Xbox er noget lort, men de poster så mange penge i
> reklamer, at de til sidst nok skal finde en niche at stå i.

Hvad er problemet med XBox? Køb en konsol, køb en masse spil. De
fryser så vidt jeg ved ikke oftere end tilsvarende PS2 spil?

Bare nysgerrig, jeg er stadig på PS1.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 10:42

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Hvad er problemet med XBox? Køb en konsol, køb en masse spil. De
> fryser så vidt jeg ved ikke oftere end tilsvarende PS2 spil?
>
> Bare nysgerrig, jeg er stadig på PS1.
>
> Thomas

Det går utroligt dårligt for Xbox på verdensplan og du ser en lavine af
reklamer for lortet. Det er så typisk microsoft.
PS2 er nede på 1800 kr. nu i Kvickly. Køb den, køb den!
Jeg kan ikke give dig nogle facts, andet end hvad jeg har hørt. Min søn
og jeg er bare enige om, at den er utroligt grim og klodset -- som alt
andet microsoft. Bare prøv at holde controlleren i hånden. Jeg har også
læst på alt.games.video.sony-playstation2, at framerates for PS2 er
meget bedre. Men på den gruppe kører der en krig mellem Alliancen og The
Dark Side. My preeeeciouussss. We haaate microsooofffft.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-01-03 17:43

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hej hold Goliath ude af det her Microsoft Xbox er noget lort, men de
> poster så mange penge i reklamer, at de til sidst nok skal finde en
> niche at stå i.

Og jeg er faktisk faldet i... Jeg købte en X-box for en lille måned
siden og jeg må med skam melde, at jeg ikke har fortrudt købet.

Maskinen har fænomenal grafik og spil som Halo, Dead or Alive 3 og
Splinter Cell kan man kigge længe efter hos PS2. Ikke at PS2 er dårlig,
for der findes også mange superspil, men jeg vil sige at MS har gjort
det godt med X-box.

Det er klart, at de kaster så mange penge i reklamer, for PS2 har jo
været på banen i lang tid, hvilket betyder en masse i den branche. Det
er dog også det, der giver X-box en lille fordel, for teknisk set er den
foran PS2, da den er nyere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 20:13

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> været på banen i lang tid, hvilket betyder en masse i den branche. Det
> er dog også det, der giver X-box en lille fordel, for teknisk set er den

Er du på nettet med din eks-box?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-01-03 00:14

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Er du på nettet med din eks-box?

Det er vist ikke kommet til DK endnu.

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 00:32

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er vist ikke kommet til DK endnu.

Vi har været på nettet i det sidste halvandet år med PS2. Lige nu
spiller min søn Tony Hawk 4 på nettet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-01-03 01:13

> Vi har været på nettet i det sidste halvandet år med PS2. Lige nu
> spiller min søn Tony Hawk 4 på nettet.

Tænk, jeg mente heller ikke, at det var kommet til PS2 endnu!?! Har i
"snydt"?

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 14:40

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Tænk, jeg mente heller ikke, at det var kommet til PS2 endnu!?! Har i
> "snydt"?

Du køber en ethernet adaptor til 350 kr. Vi er på forkant.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-01-03 23:43

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Du køber en ethernet adaptor til 350 kr. Vi er på forkant.

OK, men jeg troede at man skulle abonnere på et eller andet for at kunne
gå op nettet.

Med X-box skal man abonnere på MS's tjeneste, men til gengæld (såvidt
jeg har forstået) har man så også fri adgang til alle online spil, lige
som på PC/Mac. Det gør så bare, at MS bestemmer hvornår tjenesten er
tilgængelig i de forskellige lande.

Heldigvis er der indbygget Ethernet

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-01-03 05:36

> [...]

> jeg har forstået) har man så også fri adgang til alle online spil, lige
> som på PC/Mac. Det gør så bare, at MS bestemmer hvornår tjenesten er

Ha ha ha! Nej, vi logger gratis på. Det er jo ikke Micro$oft.
Har jeg nævnt, at jeg er gået tilbage til total micro$oft fri iMac? Det
hele går så meget lettere og alting er blevet pænt igen! (Jeg syntes
faktisk, at Office var pænt, men det fyldte alt for meget og hakkede med
antialiasing på - I'm an AppleWorks fan! Håber der kommer en Super
AppleWorks i morgen).
Ja, jeg har endda drønet den fantastiske LaunchBar og er gået back to
the roots - faktisk behøver man ikke alle de bells & whistles - Apple's
eget styresystem styrer!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-03 06:20

> [...]

> faktisk, at Office var pænt, men det fyldte alt for meget og hakkede med
> antialiasing på - I'm an AppleWorks fan! Håber der kommer en Super

Tjaa... Office er da ret pæn, men jeg bruger den heller ikke herhjemme.
Jeg skriver sjældent tekster herhjemme, men når jeg gør, så er nok også
AppleWorks jeg bruger, hvis ikke TextEdit. Jeg er dog ikke ligefrem
AppleWorks fan!

Jeg har brugt Chimera som standardbrowser i et par måneder nu, hvilket
jeg ikke har fortrudt, da den er superhurtig, men det ved du jo. Jeg
bruger også Apple Mail.

> Ja, jeg har endda drønet den fantastiske LaunchBar og er gået back to
> the roots - faktisk behøver man ikke alle de bells & whistles - Apple's
> eget styresystem styrer!

LaunchBar ville jeg have meget svært ved at undvære. Jeg synes det er
dejligt at have en Dock, som ikke lige indeholder 50 ikoner som
standard.

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-01-03 08:40

> [...]

> LaunchBar ville jeg have meget svært ved at undvære. Jeg synes det er
> dejligt at have en Dock, som ikke lige indeholder 50 ikoner som

Ja, men faktisk er den måske ikke så uundværlig, som jeg også troede.
Hvis man f.eks. laver et dokument, skal man først æble+space for at åbne
LaunchBar, derefter æble+O for at åbne dens preferences, derefter klikke
documents, derefter klikke scan, klikke på vinduet for at lukke det og
så klikke et nummer for at få 3. januar frem.
Et klik på AppleWorks, et klik i Starting Points, og så er du der.
Et andet program, der ikke lige er i docken: æble+shift+a med venstre
hånd, klik sh for sherlock f.eks, klik æble+alt+O så vinduet lukker pænt
efter dig og programmet åbner.
I LaunchBar ville det være: æble+space, tast sh for sherlock, klik
return. Ikke meget hurtigere, og email adresser autoindføres jo ved at
man skriver de første bogstaver i Mail, og bookmarks har man jo i
browseren.
LaunchBar er smart, men den er ikke multithreaded, og derfor
opdaterer/scanner den ikke selv, og Norbert Heger fra LaunchBar har selv
skrevet til mig, at lave LaunchBar multithreades 'is no trivial task'.
Den er smart, men jeg er som sagt inde i en bølge med 'back to basics',
og det fungerer faktisk fint! Du har de meget brugte ting i docken,
resten finder du frem til ved at åbne vinduer med de indbyggede
shortcuts. Så skal man ikke vente på LaunchBar der scanner når man
booter, eller Quickeys, der skal køre i baggrunden og alt det halløj.
Apples styresystem Mac OS X kører faktisk fint som det er lavet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-03 18:04

> [...]

> documents, derefter klikke scan, klikke på vinduet for at lukke det og
> så klikke et nummer for at få 3. januar frem.

Hmm.. den fattede jeg ikke, men jeg har heller sat mig så meget ind i
LaunchBar. Jeg bruger den faktisk kun til at starte programmer med, så
det spiller bare helt automatisk.

[snip]

> [...]
> booter, eller Quickeys, der skal køre i baggrunden og alt det halløj.
> Apples styresystem Mac OS X kører faktisk fint som det er lavet.

Et prisværdigt initiativ og det er da klart bedre end at overlæsse
systemet med alverdens hacks.

Fra : Michael Holm

Dato : 04-01-03 20:23

> [...]

> været på banen i lang tid, hvilket betyder en masse i den branche. Det
> er dog også det, der giver X-box en lille fordel, for teknisk set er den

Desuden mødte jeg en glad Macbruger, som også svor til X-box, han havde
proppet større harddisk i og installeret linux af en art... + han havde
proppet et tons gamle accade spil på Også var der et eller andet
smart program som gjorde at man kunne synkronisere to X-boxe så de havde
samme spil (hvis man er til den slags )

Nå - min viv truere hårdt med at forlade hjemmet hvis jeg køber en
PS2/X-Box el.lign ...
Håber istedet at nogen får FlareStorm til at kører ordenligt så PS2 spil
kan kører i OS X !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-01-03 00:14

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> proppet et tons gamle accade spil på Også var der et eller andet
> smart program som gjorde at man kunne synkronisere to X-boxe så de havde

Så langt er jeg ikke kommet i min udforskning af X-box'en og jeg kommer
måske aldrig til det. Ideen med den var nemlig at slippe for bøvlet med
computer, drivere og problemer med ydelse. På en konsol virker det bare!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 19:54

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fo7yju.lczfwvt6ixmzN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Frontpage kan lave sider der er mærkelige, men er det nok til at hade MS?

Ordet hade florerer nu efterhånden overalt i denne tråd. Jeg skrev stærk
aversion - det er noget andet.

Jeg hader bestemt ikke Microsoft. Det er da et kanon godt firma, som går
godt og samtidig laver de da særdeles udemærkede produkter til både PC
og Mac.

Men jeg bryder mig ikke om resultatet af deres produktlinier. Forntpage
giver mange Mac brugere grå hår, når de surfer på nettet. Word
dokumenter sendes på kryds og tværs mellem mennesker, som om at vi alle
har Word (derfor kan alle altid få en gratis kopi af mig). Browsere som
accepterer særlige tags, som ikke er crossplatform og som igen giver
problemer for Mac brugere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

> [...]
> har Word (derfor kan alle altid få en gratis kopi af mig). Browsere som
> accepterer særlige tags, som ikke er crossplatform og som igen giver

Så kort sagt: Vi hader alle sammen microsoft.

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-01-03 17:04

http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/284.html

Fra : Peter Kiil

Dato : 03-01-03 17:11

in article 1fo7zbt.qliigj1rps0d2N%firstname@lastname.dk, David Blangstrup at
firstname@lastname.dk wrote on 03/01/03 17:03:

> http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/284.html

Ja det var godt nok et tungtvejende argument. Nu tror jeg også jeg langt om
længe hader Microsoft.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-01-03 20:48

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> [...]
> ubehag, tvang eller andre væmmelige ting. Hvad er det for noget bøvl,
> bortset fra netbankfnidder, han plager 'mange Mac folk' med?

Efter at have brugt Mac et års tid, må jeg sige at ubehaget (_EFTER_
jeg fik Office) er begrænset til at IE er alt for effektiv til at
blive "default browser".

Office er et ok produkt til den smule jeg bruger det til :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens Find

Dato : 03-01-03 21:33

> Imidlertid er der intet og jeg gentager intet på jeres site, der kræver
> at man skal benytte IE. Sitet burde uden problemer kunne køre i både
> Netscape, Mozilla, Explorer og hvad der nu ellers findes af browsere.

Nogle få browsere kan præsentere sig for serveren på forskellig måde -
og derved "snyde" serveren til at sende siden alligevel.

> [...]
> smukt design, men samtidig har en særdeles stærk aversion mod Microsoft
> - ikke på grund af Gates' formue, men mere på grund af al det bøvl han

Mit synspunkt er, at B&O fravælger kunder - og det må de så selv om. Jeg
giver dem blot et hint om, at deres beslutning måske ikke er i
overensstemmelse med deres inderste ønsker.

--

Jens Find