Bedste sang nogensinde?
Fra : Andrew

Dato : 01-01-03 20:56

Hej

Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
"man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Mvh Anders

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-01-03 21:38

TOTALT umuligt, men et par egne favoritter ku' være:
Dire Straits - Brothers in Arms
Pink Floyd - Comfortably Numb
Michael Jackson - Thriller
Depeche Mode - Never Let Me Down Again

m.fl

Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-03 22:10

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:auvh3s$df2$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.
>
> Mvh Anders
_____________

Det er helt umuligt men en top 10 kunne være:

Op til Alaska (Blue Boys eller Four jacks)
Smilende Sussi (Birgit Lystager)
Flauer pauver tøj (Ulla Pia)
Lille fregnede Louise (Johny Reymer)
Den gule flyver (Bjørn og Okay)
En dør til fantasien (Kandis)
Skomager Anton (Vikingarna)

Hvis det skal være på engelsk vil jeg fremhæve:

All shok up (Elvis Presley)
Bum bum (Mabel)
DinagAdong (Teach In)

Hilsen Åge

hvis det skal være på

Fra : Flemming

Dato : 02-01-03 11:09

On Wed, 1 Jan 2003 22:09:41 +0100 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Det er helt umuligt men en top 10 kunne være:

Jeg er enig i at det er umuligt, men jeg er ikke enig i top 10'en den
skulle nemlig se nogenlunde sådan ud:

Boy George "I'll adore"
Tori Amos "Winter"
George Michael "I can't make you love me"
Culture Club "Masheri"
Anne Linnet "1000 stykker"
Elvis "Love me tender"
Gry "old raven"
Trille "øjet"
R.E.M "Everybody hurts"
Madonna "Promise to try"

Det er sgu utroligt svært

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : BadBack

Dato : 02-01-03 11:25

Flemming <culture@post3.tele.dk> wrote in

> George Michael "I can't make you love me"

Ikke for at lyde negativ men jeg vil lige fremhæve at George Michael *ikke*
har skrevet dén sang. Jeg mener at det er Bonnie Raitt som først have et
hit med den. Dog skal det siges, at jeg klart mener, at den er bedst med
George Michael, især dén udgave han sang under en MTV Unplugged session.
Dén koncert kunne jeg egentlig godt tænke mig på CD eller DVD.

Fra : Flemming

Dato : 02-01-03 11:47

On 02 Jan 2003 10:24:40 GMT BadBack <none@notvalid.no>
wrote in dk.kultur.musik:

> Flemming <culture@post3.tele.dk> wrote in

> Ikke for at lyde negativ men jeg vil lige fremhæve at George Michael *ikke*
> har skrevet dén sang.

Det ved jeg godt

> Jeg mener at det er Bonnie Raitt som først have et hit med den.

Du har ret *S*

> Dog skal det siges, at jeg klart mener, at den er bedst med
> George Michael, især dén udgave han sang under en MTV Unplugged session.

Netop derfor valgte jeg hans udgave som et af de bedste numre.

> Dén koncert kunne jeg egentlig godt tænke mig på CD eller DVD.

Det samme her *S*

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-01-03 18:41

BadBack <none@notvalid.no> skrev i

> [...]
> udgave han sang under en MTV Unplugged session. Dén koncert
> kunne jeg egentlig godt tænke mig på CD eller DVD.

Bonnie Raitts er klart den fedeste af de to!

Nummeret er i øvrigt noget ældre, og blev så vidt jeg husker
præsenteret 1. gang af The Carpenters (som vist ikke skrev deres
sange selv, men havde et par komponister/tekstforfattere til at
klare opgaven).

Vil man høre en anden sublim fortolkning, foreslår jeg Samme
Salomonsens udgave på "In A New Yourk Minute".

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : BadBack

Dato : 03-01-03 22:35

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in news:3e15cb45$1
@news.securix.dk:

> Bonnie Raitts er klart den fedeste af de to!

Prøv igen!
George Michael er imho en bedre sanger end Bonnie Raitt og giver med sin
pragtfulde stemme lidt ekstra til sangen.

> [...]
> præsenteret 1. gang af The Carpenters (som vist ikke skrev deres
> sange selv, men havde et par komponister/tekstforfattere til at

Om du har ret skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg vil bare lige
udnytte lejligheden til at fastslå, at jeg synes, at Karen Carpenter er een
af de bedste sangerinder, hvis ikke den bedste, som har levet. En jeg også
er ret vild med er Andrea Corr, som sangmæssigt ligner Karen en del.
I mine ører er Andrea een af de meget få sangere, som mestrer den kunst det
er at synge live. George Michael er een af de få mandlige sangere, som også
bare kan det der.

> Vil man høre en anden sublim fortolkning, foreslår jeg Samme
> Salomonsens udgave på "In A New Yourk Minute".

Er det ikke Don Henley's?
Det kunne være at jeg skulle prøve at tjekke Sanne's udgave ud.

Fra : Troels

Dato : 03-01-03 23:03

> Prøv igen!
> George Michael er imho en bedre sanger end Bonnie Raitt og giver med sin
> pragtfulde stemme lidt ekstra til sangen.

Gay?

/Troels

Fra : BadBack

Dato : 03-01-03 23:16

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in news:av51bd$d9k$1
@sunsite.dk:

> Gay?

Jeg er ikke, men jeg har hørt at George er!
Fed humor Troels

Fra : sune vuorela

Dato : 01-01-03 22:14

On Wed, 1 Jan 2003 20:55:39 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
>"man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Aerosmith - dream on

Det er forresten den sang som eminem groft har mishandlet på sin nye
plade...

Det kan man bare ikke med verdens bedste sang!

--
Sune

Fra : Peden

Dato : 01-01-03 22:25

U2 - One, tæt på om ikke andet

--
Peter Risager
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel Was

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-01-03 23:50

In dk.kultur.musik, Peden wrote:

>U2 - One, tæt på om ikke andet

Den er god, men Automatic Baby fremførte den bedre :)

--
Lars Stokholm

Fra : H.O.T

Dato : 02-01-03 00:05

"Lars Stokholm" <stokholm@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Den er god, men Automatic Baby fremførte den bedre :)

Det gør Johnny Cash også......

Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-01-03 11:58

In dk.kultur.musik, H.O.T wrote:

[U2 - One]

>Det gør Johnny Cash også......

Men Automatic Baby har stadigvæk lidt med U2 at gøre:
http://www.geocities.com/automaticbabyremu2website/

Forskellen er bl.a. at Michael Stipe har overtage for Bono ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Troels

Dato : 02-01-03 12:23

> Men Automatic Baby har stadigvæk lidt med U2 at gøre:
> http://www.geocities.com/automaticbabyremu2website/
>
> Forskellen er bl.a. at Michael Stipe har overtage for Bono ;)

MIG MIG MIG MIG!!!! TAG MIG!
Jeg kan gætte hvorfor de hedder det

R:E:M lavede Automatic for the people og U2 lavede Achtung Baby. Til sammen
er de... Automatic baby!!!

Hold op hvor er jeg god så tidlig på morgenen... Hvis nogen kommer og siger
det står på hjemmesiden bli'r der afsendt flyveskaller

/Troels

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-01-03 15:08

In dk.kultur.musik, "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com>
wrote:

[Automatic Baby]

>MIG MIG MIG MIG!!!! TAG MIG!

LOL!

>Jeg kan gætte hvorfor de hedder det

Ok, taget.

>R:E:M lavede Automatic for the people og U2 lavede Achtung Baby. Til sammen
>er de... Automatic baby!!!

Flot, jeg har allerede sendt premien afsted ;) Men de havde ikke blot
lavet dem, det var også netop de to albums de var aktuelle med på det
tidspunkt i '93. Ellers var det jo ikke særligt morsomt. Det må så
have været inden U2 udgav Zooropa samme år. Ellers kunne de have
heddet Automatic Zoo.

>Hold op hvor er jeg god så tidlig på morgenen... Hvis nogen kommer og siger
>det står på hjemmesiden bli'r der afsendt flyveskaller

Det står ingen steder i hele verden. Det har været et mysterium i 10
år, men nu er nødden knækket. Tak skal du have for det.

--
Lars Stokholm

Fra : Claus S

Dato : 02-01-03 21:31

> Det står ingen steder i hele verden. Det har været et mysterium i 10
> år, men nu er nødden knækket. Tak skal du have for det.

Det står på allmusic.com

mvh Claus

Fra : Claus S

Dato : 02-01-03 21:32
Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-01-03 22:32

In dk.kultur.musik, Claus S wrote:

>Det står på allmusic.com

Du er med på at jeg laver sjov, ikke? ;)

--
Lars Stokholm

Fra : zcully

Dato : 02-01-03 00:22

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.
>
> Mvh Anders

På plade:
Bic Runga - Sway
U2 - So cruel

Live:
Depeche Mode - Never let me down again - Enjoy the silence

/Zcully

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 02-01-03 09:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Lou Reed - Perfect Day

(Andre bud:
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Queen - Bohemian Rhapsody
R.E.M. - The One I Love
Gasolin - Masser af succes)

Mvh Mikkel

Fra : Peter G

Dato : 02-01-03 09:58

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved
>godt at "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Ha, det er det nemmeste spørgsmål jeg har hørt. Det har kun et korrekt
svar.

Nemlig sangen "Jeg holder mere end almindeligt af dig når du putter
soya på mine brændste jasminris, tager 20 kilo på en uge, får din far
til at gå i leopardbukser og glemmer at betale naboens telefonregning"
skrevet og fremført af undertegnede.

Desværre er masterbåndet af den magiske indspildning foretaget søndag
morgen i maj 1999 blevet stjålet af Shania Twain, fordi hun mente den
var for god til denne verden.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 02-01-03 11:40

> Hej
>
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.
>
> Mvh Anders

Jeg er enig i, at det er umuligt - selvfølgelig -, men her er mit bud:

Studie: George Michael "Spinning the Wheel" (fra "Older"). Mest velmixede
popsang nogensinde. Sangmæssigt er den fantastisk, lydmæssigt endnu mere
fantastisk og arrangementet er usædvanlig velfungerende med sammenblanding
af jazz og pop uden at det virker påtaget.

Live: Pink Floyd "The Great Gig in the Sky" (fra "Delicate Sound of
Thunder"). Jeg husker stadig de tre korpiger fra den koncert. På "Puls"
fungerede sangen ikke nær så godt, så lad os få de gamle piger tilbage, hvis
PF tager på turné igen.

Hilsner
Ulrik.

Fra : Jacob

Dato : 02-01-03 11:55

On Thu, 2 Jan 2003 11:39:34 +0100, "Ulrik Lauritzen"
<ulauNOSPAM98@12mail.dk> wrote:

>På "Puls"
>fungerede sangen ikke nær så godt, så lad os få de gamle piger tilbage, hvis
>PF tager på turné igen.

Men det gør de ikke.

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-01-03 14:29

On Thu, 02 Jan 2003 11:55:08 +0100, Jacob <jjlarsen@fabel.dk> wrote:

>Men det gør de ikke.

man har da lov at håbe :)

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Martin Helbo

Dato : 02-01-03 13:08

> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Tjah, et par bud:

U2 - With or without you
Elvis Presley - Always on my mind (nok ikke ham der har skrevet den, meen)
Pink Floyd - Comfortably Numb
Aerosmith - Janies Got a gun
Gasolin' - Kvinde min

Men der er (selvfølgelig) mange flere

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 02-01-03 14:09

> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde,

Det må jo enten være;

Dire Straits - Brothers in Arms eller Pink Floyd - Wish you were here. Og
det er nok den første.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Å brødre, så knus dog, knus dog alle gamle tavler" Nietzsche.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-03 20:33

Andrew wrote:
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg
> ved godt at "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

Beklager at jeg ikke kan nænne at skære flere væk. Det endte
med følgende 13:
(hvis der kun må være én kandidat, vælger jeg den første)
Nb. Du spurgte til "sang", og ikke til "tekst" alene - derfor
er mine forslag i den "lækkert lydende ende" (efter min mening).
Blood, Sweat & Tears . . I Love You More Than You’ll Ever Know
Diamond, Neil . . I'm A Believer
Dr.John . . Right Place, Wrong Time
Drifters, The . . Under the Boardwalk
John, Elton . . Daniel
Martha & The Vandellas . . Dancing In The Street
Moody Blues . . Melancholy Man
Odetta . . Mama Told Me Not To Come
Procol Harum . . A Whiter Shade of Pale
Redding, Otis . . (Sitting on) The Dock Of The Bay
Skellon, Peter . . You're A Lady
Sledge, Percy . . When a Man Loves a Woman
Sly & The Family Stone . . Dance To The Music
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- fra før tiden gik af lave

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 02-01-03 22:39

Andrew wrote:

> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.

David Bowie: Ashes to Ashes

Ulrik Magnusson

Fra : Malene

Dato : 03-01-03 17:25

> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.
>
> Mvh Anders

Avs, det er en toughie ....

Men disse gør det altid for mig:)

-Ewan McGregor - Your Song (Fra Moulin Rouge)
-Bonnie Raitt - I Can't Make You Love Me
-Sanne Salomonsen - Smooth Operator (Jeg har altid syntes at Sades udgave er
for renskuret)
-Alberte - Tju Bang Chokolademand (Mærkeligt valg, jeg ved det, men jeg
elsker "Jeg-vil-aldrig-være-voksen" følelsen i den:)
-Carole King - So Far Away
´-Shawn Mullins - And on a Rainy Night

Og der er sikkert mange flere, men det her er dem jeg lige kan komme på ...

Malene

Fra : ChristianTC

Dato : 03-01-03 17:42

Hej..

Her kommer mine yndlingsange/melodier (ikke prioriteret rækkefølge):

Tori Amos: God, Cornflake Girl & A sorta fairytale

Jeff Buckley: Halleluja

Aimee Mann: One (fra soundtracket til magnolia)

Det var dem jeg lige kunne huske

MVH Karen Trier

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-01-03 17:51

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> mumbled something in news:auvh3s$df2$1
@sunsite.dk:

> Hej
>
> Hvilken sang vil i stemme på som den bedste NOGENsinde, og jeg ved godt at
> "man ikke kan svare så entydigt på det", men prøv.
>
> Mvh Anders

Hmm

Dog eat Dog - No Fronts

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Andrew

Dato : 04-01-03 00:10

Hej

Tak for de mange forsalg, det er godt med lidt input.
Mange fede forslag!

Mvh Anders

Fra : Aastrid

Dato : 27-09-03 09:48

Anne Linnet: Forårsdag!!!

Der findes stortset ikke noget mere rørende og Århusiansk:)

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 27-09-03 12:14

> Anne Linnet: Forårsdag!!!
>
> Der findes stortset ikke noget mere rørende og Århusiansk:)

Siden hvornår er Århusiansk blevet en possitiv betegnelse??

Andreas

Fra : Dallemusen

Dato : 27-09-03 12:38

Det var det sikkert heller ikke

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-09-03 14:21

Andreas Lundsfryd Jensen wrote:

> Siden hvornår er Århusiansk blevet en possitiv betegnelse??
>
> Andreas

Siden Vesterbro tog over som det absolut mest Århusianske sted i
danmark.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-03 12:45

"Aastrid" <Aastrid.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> ..
> Anne Linnet: Forårsdag!!!
>
> Der findes stortset ikke noget mere rørende og Århusiansk:)

> http://www.kandu.dk/

Skulle da lige være " mild, lattermild og gavmild

M.V.H.....Benny..