Frstfrit vand til høns?
Fra : Goofey

Dato : 01-01-03 16:03

Hej

Kender nogen en vandvarmer , batteri eller el, som kan holde
vandautomaten/skålen frostfri?
Mener at have hørt om en lille plade , som beholderen sættes på?
MVH Goofey

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-01-03 16:14

On Wed, 1 Jan 2003 16:03:20 +0100, "Goofey" <someone@dk.com> wrote:

>Kender nogen en vandvarmer , batteri eller el, som kan holde
>vandautomaten/skålen frostfri?
>Mener at have hørt om en lille plade , som beholderen sættes på?

Man kan sikkert komme langt for en billig penge med et
akvarie-varmelegeme.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Mejdahl

Dato : 01-01-03 22:22

Må jeg også lige komme med et frost problem, vandbeholder til vores tre
æsler, fryser har i en ide` ( Akvarium varmere går nok ikke, da æsler bider
i alt.
VH Jens

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 02-01-03 00:27

Hej

Der er et firma der hedder: AMERIKA som forhandler en plade som sætter
vandbeholderen på, den er til 220 v.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-01-03 10:34

> Der er et firma der hedder: AMERIKA som forhandler en plade som sætter
> vandbeholderen på, den er til 220 v.

Hvad er effektforbruget ?
Har du et link / tlf nummer ?

/A - der også er træt af at banke is ud af vandskåle og genfylde
dagligt.

Fra : Grønne

Dato : 02-01-03 17:49

> Der er et firma der hedder: AMERIKA som forhandler en plade som sætter
> vandbeholderen på, den er til 220 v.

Er det ikke noget skidt med 230V et sted hvor der er dyr og så er det vist
heller ikke helt lovligt.

De kære dur skulle vel nødig ristes nu....

/Grønne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-01-03 20:39

On Thu, 2 Jan 2003 17:48:36 +0100, "Grønne"
<anders(fjern)@spejderweb.dk> wrote:

>Er det ikke noget skidt med 230V et sted hvor der er dyr og så er det vist
>heller ikke helt lovligt.

Ulovligt ved jeg ikke om det er, men jeg tror det næppe.
Det var da meget normalt med røde varmelamper over nyfødte smågrise for
år tilbage til at varme dyrene med. (Jeg skriver 'var' fordi det
efterhånden er flere år siden jeg sidst har været i en svinestald - selv
om onde tunger vil påstå noget andet

Fra : Grønne

Dato : 02-01-03 23:14

> [...]
> år tilbage til at varme dyrene med. (Jeg skriver 'var' fordi det
> efterhånden er flere år siden jeg sidst har været i en svinestald - selv

Varmelampen hænger også over dyrene, den kan de ikke komme til at tygge i.
Men jeg ved ikke om det er et problem, jeg er bar lidt bange for at de får
gnavet/hakket i det.

Jeg har selv samme problem og er der for meget interesseret i at høre
hvordan folk har løst det. Og den med cirkulations pumpen går det sværere
ikke til mine kære får, de kan ikke li vand der bevæger sig.

/Grønne

Fra : Calle.

Dato : 03-01-03 23:05

Grønne wrote:

> Er det ikke noget skidt med 230V et sted hvor der er dyr og så er det
> vist heller ikke helt lovligt.
>
> De kære dur skulle vel nødig ristes nu....

Amerika leverer til de store kyllingefarme, og deres udstyr er godkendt til
det.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Marc Friis-Møller

Dato : 02-01-03 13:10

> Kender nogen en vandvarmer , batteri eller el, som kan holde
> vandautomaten/skålen frostfri?
> Mener at have hørt om en lille plade , som beholderen sættes på?
> MVH Goofey

Jeg har hverken høns eller æsler, men efter at have set hvordan ænderne
holder deres vandhuller fri ved simpelthen ved at svømme i dem vil jeg
foreslå at i forsøger at holde vandet frostfrit vha. cirkulation. En gammel
cirkulationpumpe skulle gøre tricket.... tror jeg

PS: Cirkulationen bør formodentlig koncentreres i overfladevandet.

Skriv endelig med jeres erfaringer.

Mvh.
Marc

Fra : Zoëga

Dato : 02-01-03 23:01

"Marc Friis-Møller" <marc_fm@hot*REMOVETHIS*mail.com> wrote in message

> Jeg har hverken høns eller æsler, men efter at have set hvordan ænderne
> holder deres vandhuller fri ved simpelthen ved at svømme i dem vil jeg
> foreslå at i forsøger at holde vandet frostfrit vha. cirkulation.

Hmmmmmmmm...
Man ku måske træne en and................

mvh

Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-01-03 13:43

On Thu, 2 Jan 2003 13:09:55 +0100, "Marc Friis-Møller"
> [...]

>cirkulationpumpe skulle gøre tricket.... tror jeg
>
>PS: Cirkulationen bør formodentlig koncentreres i overfladevandet.

Jeg bruger faktisk det trick ude i havedammen. En almindelig
springvandspumpe, den er ikke større end ca. 1000 l/timen (hvis jeg da
husker rigtigt). Den piller jeg dysen af, så der står en tyk stråle op.

Der er stadig et isfrit hul i min dam - men stort er det ikke. Der er
efterhånden også dannet en 'klokke' af is over selve strålen. Fuglene i
haven er ret glade for at de kan få noget at drikke.

Fra : Peter Norris

Dato : 02-01-03 20:08

> [...]

>vandautomaten/skålen frostfri?
>Mener at have hørt om en lille plade , som beholderen sættes på?

Der findes en lille 220V varmeplade som passer i hulrummet under et
almindeligt hønse-drikketårn (altså det man fylder og vender bunden i
vejret på). Forbruget er kun 15W, så elregningen kommer næppe til at
kunne mærke det. Burde kunne fås hos Greve Mølle (tlf 43611288).

venlig hilsen Peter

Fra : Goofey

Dato : 02-01-03 22:07

Takker for svarene!
15W er vist passende til mine 3 høns
MVH Goofey

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-01-03 01:31

> Takker for svarene!
> 15W er vist passende til mine 3 høns
> MVH Goofey

Du kan også bare hælde salt i vandet, så skal du kun bruge peber når de skal
steges
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Birger Jensen

Dato : 04-01-03 14:28

Jeg har engang haft en vandseng med varmelegeme nedenunder madrassen.

Kunne det måske anvendes under en vandbeholder???
Bare en ide' !!!

Hilsen Birger Jensen

Fra : Calle.

Dato : 04-01-03 23:05

Birger Jensen wrote:
> Jeg har engang haft en vandseng med varmelegeme nedenunder madrassen.
>
> Kunne det måske anvendes under en vandbeholder???
> Bare en ide' !!!

Dårlig ide, da min. temp er over 20 grader, og vil derfor køre konstant. dem
fra AMERICA holder det kun lige frostfrit, og koster under 200,- i indkøb.
--
Automatik Mekaniker
Calle