Variabler hentet fra andre frames
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 01-01-03 13:34

Hvilken syntaks skal jeg bruge, hvis jeg skal hente en variabel i
en anden frame (eller iframe) ??

Ex.:
frame.variabel ??

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stroemper

Dato : 01-01-03 18:41

Kan du bruge dette?:
------------------------
<SCRIPT ID=clientEventHandlersJS LANGUAGE=javascript>
<!--
function button1_onclick() {
I1.document.body.innerHTML = "hej"
alert(I1.document.body.innerHTML)
}
//-->
</SCRIPT>
<P><iframe id="I1" name="I1" src="">test</iframe></P>
<P><INPUT id=button1 type=button value=Button name=button1
LANGUAGE=javascript onclick="return button1_onclick()"></P>
---------------------
MVH
Erik

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-01-03 22:41

Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@e-mail.dk> writes:

> Hvilken syntaks skal jeg bruge, hvis jeg skal hente en variabel i
> en anden frame (eller iframe) ??

> Ex.:
> frame.variabel ??

Næppe så nemt. Det er en uskik at referere til et navngivet element ved
at bruge dets navn som en variabel.

Hvis du har en iframe der hedder "dims" (altså har attributten
name="dims" ), så kan du få fat i den som window.frames["dims"]
(eller bare window.frames[0] hvis det er den eneste frame, men det
første er sikrest).

Det du får fat i sådan er framens "window"-element. Hvis du skriver
window.frames["dims"].myvar = 42;
så kan du inde i framen få fat i variablen som
window.myvar (eller self.myvar )

På samme måde kan du få fat i andre frames, hvis du ved hvor de er i
frame-strukturen. Hvis du er i den venstre frame og gerne vil sætte en
variabel, myvar , i den højre frame, så kan du måske skrive:
window.parent.frames["right"].myvar

Når du står på en side, så kan du få fat i enten dens eget window
(window eller self), dens egne frames (hvis den er frameset eller har
iframes, window.frames), en eventuel side der indeholder den (parent)
eller den overste side i frame-strukturen (top). Der ud fra kan man
så finde den frame man gerne vil have fat i.

Håber det hjælper (og ret mig hvis jeg har mistforstået noget! :)
/L

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 02-01-03 19:50

Tak skal i have begge to !!