Rust...
Fra : Pia Rasmussen

Dato : 07-03-01 17:16

Hvorfor er der rust på mit bestik, som bliver vasket i opvaskemaskine?
Kan der gøres noget for at forhindre det?

På forhånd tak.
mvh Pia

Fra : Søren Kring

Dato : 07-03-01 20:01

Hej Pia,

det kaldes flyverust og skyldes at du har/har haft et eller
andet ikke-rustfrit med i maskinen. Det kan evt. være at
beskyttelsen på kurvene er skrabt af. En osteskærer har
bl.a. også en ikke rustfri tråd.

hilsen Søren

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 08-03-01 22:46

Hej....

Når det så er kommet, hvordan fjerner man det så igen ?

Mvh

Simon

Simon-j@post7.tele.dk

Fra : René Jørgensen

Dato : 11-03-01 23:54

> Når det så er kommet, hvordan fjerner man det så igen ?

Brasso

Fra : Søren Kring

Dato : 12-03-01 08:40

nemlig!
Selvom det hedder flyverust, så er der faktisk jernet i det
"rustfri" bestik, der ruster pga. "katalysatoreffekten" fra
andet jern. Så man må pudse det væk. Er angrebet hårdt, så
kan det være at der efterlades nogle kratere.

hilsen Søren