Nu uden microsoft!
Fra : David Blangstrup

Dato : 31-12-02 10:55

Jeg er lige gået fra Office tilbage til AppleWorks, da det passer bedre
til min lille iMac, og jeg faktisk bedre kan lide AW. Håber bare på en
super udgave her til januar Da jeg også bruger Chimera (nu med
adblocker via Chimericon) har jeg fået mig en absolut microsoft-fri Mac.
Hvem andre her kan sige det?
Godt nytår til alle i gruppen!
- David
P.S.: Ligesom man kan læse på en vare: Nu uden arsenik, kan man også
læse varedeklarationen på min iMac: Nu uden microsoft! Og microsoft
_lyder_ som et tilsætningsstof, ikke?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 31-12-02 11:16

On 31/12/02 10:55, in article 1fo1y3c.18shcygm40r28N%firstname@lastname.dk,
"David Blangstrup" <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> super udgave her til januar Da jeg også bruger Chimera (nu med
> adblocker via Chimericon) har jeg fået mig en absolut microsoft-fri Mac.
AW er også blevet forbedret med en lignings editor
Så behøver man ikke MS programmer nødvendigvis
> Hvem andre her kan sige det?
Ikke mig
> Godt nytår til alle i gruppen!
I lige måde
> - David
> P.S.: Ligesom man kan læse på en vare: Nu uden arsenik, kan man også
> læse varedeklarationen på min iMac: Nu uden microsoft! Og microsoft
> _lyder_ som et tilsætningsstof, ikke?

MVH Niels

Fra : Kell Christensen

Dato : 31-12-02 12:24

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> P.S.: Ligesom man kan læse på en vare: Nu uden arsenik, kan man også
> læse varedeklarationen på min iMac: Nu uden microsoft!

Til lykke - det tegner godt for 2003
Beklager, jeg har stadig IE + OE.
GN! kell

Fra : Morten Lind

Dato : 31-12-02 14:05

> [...]

> P.S.: Ligesom man kan læse på en vare: Nu uden arsenik, kan man også
> læse varedeklarationen på min iMac: Nu uden microsoft! Og microsoft

Hej David - tillykke - jeg kan sige det samme, og det har været sådan,
siden OS X forrige sommer.

Og selv i iMac-dagene, lå der kun OutlookExpress og IE, der aldrig blev
brugt.

Selv godt nytår fra en MS-fri Machintosh

Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 01-01-03 04:57

David Blangstrup wrote:
> Jeg er lige gået fra Office tilbage til AppleWorks, da det passer bedre
> til min lille iMac, og jeg faktisk bedre kan lide AW. Håber bare på en
> super udgave her til januar

AW. rækker til mit brug men jeg tør ikke smide Office pakken ud da jeg
stadig modtager dokumenter i disse formater en gang i mellem.

> Da jeg også bruger Chimera (nu med
> adblocker via Chimericon) har jeg fået mig en absolut microsoft-fri Mac.
> Hvem andre her kan sige det?

Har aldrig værret fast bruger af IE. da jeg fra starten (1995) brugte
Netscape. Så her er jeg absolut fri af MS.(nu også MED Mozilla)

GRRRRR. er det muligt at læse alle MS. office dokumenter med andre prog.
så er jeg med på vognen

> Godt nytår til alle i gruppen!

Tak i ligemåde David, og alle andre i gruppen.

> Nu uden microsoft! Og microsoft_lyder_ som et tilsætningsstof, ikke?

Jo og det skulle forbydes at give det til børn i den skolepligtige alder

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Domald

Dato : 01-01-03 05:13

In article <3E1266F8.7020409@worldonline.dk>, Henrik Lindskou
> GRRRRR. er det muligt at læse alle MS. office dokumenter med andre prog.
> så er jeg med på vognen

Der findes en app som læser, men ikke skriver Word dokumenter.
Og så er der FreeOffice, som ikke er gratis, men koster 50 dollars, og
stort set er en fuldstændig erstatning for MS Office. Den skulle vist
være god.

eolake

--
mailto:domald@maccreator with comments.

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-01-03 09:10

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Netscape. Så her er jeg absolut fri af MS.(nu også MED Mozilla)
>
> GRRRRR. er det muligt at læse alle MS. office dokumenter med andre prog.

Det gik da smertefrit med at oversætte de Word dokumenter jeg havde
liggende til AppleWorks?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 05:24

Henrik Lindskou wrote:

> GRRRRR. er det muligt at læse alle MS. office dokumenter med andre prog.
> så er jeg med på vognen

Ja, med RagTime Solo (gratis for private) og MLP 13. RTSolo er dog ikke til
OS X. Du kan hente RTSolo her:
<http://www.ragtime-online.com/link.cgi?download_rts_docu>.

Se også min mail omkring den nye RagTime X.

> Jo og det skulle forbydes at give det til børn i den skolepligtige alder

Enig! - Det er det samme som at indoktrinere og ensrette....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 03:52

Hej Daved

David Blangstrup wrote:

> [...]
> super udgave her til januar Da jeg også bruger Chimera (nu med
> adblocker via Chimericon) har jeg fået mig en absolut microsoft-fri Mac.

Det kan jeg! - To af mine tre mest brugte maskiner er _HELT_ M$ fri! - 1 PM
9600/300, - den jeg bruger til IT, 1 PM9600/233, som pt bruges meget lidt
med til lidt af hvert, - bliver formentlig server eller solgt, - nå ja, så
glemte jeg den 'nye'... en PM 9600/350, - den er også helt M$ fri, og det
vedbliver den med.

> Godt nytår til alle i gruppen!

I lige måde.

> P.S.: Ligesom man kan læse på en vare: Nu uden arsenik, kan man også
> læse varedeklarationen på min iMac: Nu uden microsoft! Og microsoft
> _lyder_ som et tilsætningsstof, ikke?

M$ er desværre nu blevet til ren 'tilsætning' - både i tid og penge...
....Nej dengang, M$ kunne lave et program som Word 5.1, da var det værd at
bruge Word...

- Og så gør jeg faktisk som dig, - bruger mest AppleWorks sammen med
selvfølgelig Nisus Writer, men er også begyndt at bruge RagTime noget mere.
Du kan i ø'vrigt hente en gratis version af RT til X nu. Se min mail om
det.

mvh. Erik Richard