Levetids script
Fra : 4ZaKeN

Dato : 30-12-02 23:08

Hej..

Jeg har forsøgt i noget tid nu, men ka bare ik lave det! Jeg ska
ha lavet et Javascript der kan skrive datoen og hvor lang tid min
klub har eksisteret!! Kan man lave det?? Og er der en der gider
lave den eller hjælpe med at lave den??

på forhånd takker....

Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 31-12-02 10:27

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 31-12-02 10:31

> [...]
> ha lavet et Javascript der kan skrive datoen og hvor lang tid min
> klub har eksisteret!! Kan man lave det?? Og er der en der gider

(ups det tidligere indlæg var en fejl... skrev ikke noget ;-( )

Jeps jeg har lavet et script til dig det kommer her:

<head>
<title>Levetid</title>
</head>

<script type="text/javascript">

var start_date=12;   //Skriv dagen ind her
var start_month=01;   //skriv måneden ind her
var start_year=1980;   //skriv året ind her

   var time=new Date();
   var month=time.getMonth()+1;
   var date=time.getDate();
   var year=time.getFullYear();

   live_date=date - start_date;
   live_month=month - start_month;
   live_year=year - start_year;

//Den nedenstående linie kan du ændre så det passer til dig

function levetid(){

document.write(live_year + " år, " + live_month + " måneder og " +
live_date + " dage");

}

</script>

<h1>Jeg er levet i <script
type="text/javascript">levetid()</script>, håber du kan bruge
scriptet </h1>

Du kan bare copy paste det og sætte det ind i dit <head>,
og så kalder du det bare frem der hvor du skal bruge det, med denne
linie: <script type="text/javascript">levetid()</script>
Men det kan du nok regne ud

Håber du kan bruge det. Mvh Janus

http://home20.inet.tele.dk/stamja/4ZaKeN/levetid.html

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-12-02 12:03

Janus Sander Schiøtte <Sunaj@oncable.dk> writes:

> var start_date=12;   //Skriv dagen ind her
> var start_month=01;   //skriv måneden ind her
> var start_year=1980;   //skriv året ind her

> [...]

Hvis start_month er 3 og month er 2 så får du en live_month på -1.
Det er jo nok ikke rigtigt.
Det rigtige svar er 11 måneder og et år mindre.
Hvis vi antager at start-tidspunktet er fortid (så live_year ikke kan
blive negativ) så prøv at tilføje:

function skudaar(n) {
return (n%4==0)&&(n%100!=0)&&(n!=2100);
}

// foregående måneds længde, så starter med december
var maanedlaengde =
[31,31,28+(skudaar(year)?1:0),31,30,31,30,31,31,30,31,30,31];

if (live_date < 0) {live_date += maanedlaengde[month-1];
live_month -= 1; }
if (live_month < 0) {live_month += 12; live_year -= 1;}

/L

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 01-01-03 19:23

Ja, det kan jeg da godt se nu du siger det.

Mvh. Janus

Fra : 4ZaKeN

Dato : 02-01-03 14:24

Janus Sander Schiøtte wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> og så kalder du det bare frem der hvor du skal bruge det, med denne
> linie: <script type="text/javascript">levetid()</script>

Tak Janus og Lasse! Det er sQ for fedt at I gad lave det til mig!
Takker mange gange!