Regulering af termostat i bruser
Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 30-12-02 10:23

Hej

Vi har et damixa blandingsbatteri i vores bruser. Vandet der kommer ud af
bruseren er begyndt at blive lige lovligt koldt. Vi har fået at vide at man
kan stille på termostaten/vandtemperaturen ved at pille håndtaget af og
dreje på den ventil eller hvd det nu er der sidder derindeunder... men her
kommer problemet så. Hvordan får man håndtaget af termostaten?

På forhånd tak.
René Hollen Pedersen

Fra : Rolli

Dato : 30-12-02 11:01

On Mon, 30 Dec 2002 10:22:49 +0100, "René Hollen Pedersen"
<renehp@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>dreje på den ventil eller hvd det nu er der sidder derindeunder... men her
>kommer problemet så. Hvordan får man håndtaget af termostaten?

Tja, Damixa laver forskellige typer, så hvilket du har er jo umuligt
at sige. Mange har en skrue i midten af knappen, evt skjult under en
"knap". Det kan måske hjælpe at "motionere" termostaten istedet for.
Det er mange gange de gror fast fordi at der ikke bliver stillet på
termostaten, når man først har fundet sin temperatur. Du motionere den
ved at skiftevis at skrue op og ned for temperaturen, måske en 10 -20
gange op på maks. og ned på min.

Rolli

Fra : Ivar

Dato : 30-12-02 20:31

René Hollen Pedersen skrev:

> Vandet der kommer ud af
> bruseren er begyndt at blive lige lovligt koldt.

Er du sikker på at problemet er i bruserens termostat?
Hvorfra får I jeres varme vand?

Ivar

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 31-12-02 09:01

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> wrote in message

> Er du sikker på at problemet er i bruserens termostat?
> Hvorfra får I jeres varme vand?
>

> Ivar

Problemet var i bruserens termostat. Med hjælp fra Rollis indlæg fik jeg
justeret termostaten så vandet igen er dejligt varmt ... hvilket jo er det
bedste her om vinteren.

Fra : Michael Lancaster

Dato : 01-01-03 21:00

Den Damixa type jeg har er der et filter (trådnet) i tilgangsrørene lige ved
(omløberne møtrikkerne) de kan være delvist stoppede og derved nedsætte
tilgangen af vand til den varme eller kolde side. Rensning foregår ved at
afmontere batteriet og afkalke/skylle (afhængig af typen for tilstopning
kalk/rust/grus) filtrene.

Fra : Ghita

Dato : 04-01-03 20:32

I news:3e13473e$0$1746$ba624c82@nntp03.dk.telia.net griflede Michael
Lancaster:
> [...]
> Rensning foregår ved at afmontere batteriet og afkalke/skylle
> (afhængig af typen for tilstopning kalk/rust/grus) filtrene.

Da jeg satte batteri op fik jeg oplyst at filtrene skal renses ca hver
anden måned.
Det hjælper også med til at ballofixen motioneres og så ikke sætter sig
fast.

--
God bagjul...
Ghita