Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nero, vcd og jpg-billeder og multisessionb~
Fra : Nuser

Dato : 30-12-02 08:30

Jeg har forsøgt at brænde jpg-billeder til vcd-format med Nero 5.5.4.
Det går fint når jeg vælger nogle få, men jeg har jo flere hundrede, og man
kan ikke brænde multisession bagefter - hvilket gør at der kun kan ligge 3
billeder som fylder 9 mb på en cd - og det er jo rent spild.
Når jeg forsøger at brænde flere hundre genstarter computeren undervejs og
det hele går i kuk -

nogle ideer modtages med kyshånd.

helge

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-12-02 10:20

On Mon, 30 Dec 2002 08:30:15 +0100, "Nuser"
<dsl60818@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>billeder som fylder 9 mb på en cd - og det er jo rent spild.
>Når jeg forsøger at brænde flere hundre genstarter computeren undervejs og

Det er måske for mange.
jeg fik en CD med 40 TIF filer, hver på 19 MB, det var Dias jeg
fik scannet i kbhvn, dem flyttede jeg over i en mappe i
stifinder, og derefter brændte dem som VCD, og de kører fint,
jeg har lige kigget, der ligger 36 stk.
har du husket at den er lidt sensibel med filnavne, der må ikke
være mellemrum, og vist ikke danske bogstaver.
håber at det lykkes
mvh Ebbe

Fra : Nuser

Dato : 30-12-02 12:50

Tak for hjælpen

Helge

Fra : paul

Dato : 30-12-02 22:29

Jeg er også på jagt efter en løsning på at få mere end bare vcdpakken på en
CDR.
Det ser ud til at en Nero-vcdbrænding skal være lukket. Men det ville være
en stor fordel at kunne lægge de originale jpgfiler ved siden af.
Et program kan gøre det: picturetotv fra www.picturetotv.com
Men det kan kun lave slideshows som ikke er til at stoppe. Jeg vil hellere
gør det på Nero's måde.

Ellers kan jeg nævne at en del nyere DVDafspillere kan genkende jpgformatet
og vise indholdet af en CDR med bare jpgfiler på.
For eks den Medion, som Aldi solgte i december

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-02 23:56

In article <4U2Q9.73$hj3.6689@news.get2net.dk>, paul wrote:
> [...]
> Et program kan gøre det: picturetotv fra www.picturetotv.com
> Men det kan kun lave slideshows som ikke er til at stoppe. Jeg vil hellere

www.vcdhelp.com er der link til en beskrivelse hvordan
man anvender Philips's gamle program til at lave det hele som
menuer i fuld PAL opløsning i stedet for i skod VCD format.

Det er noget med at det vist lave som menuer så man kan klikke
sig igennem, evt flere mapper af 99 billeder.

Fra : Falcon

Dato : 01-01-03 13:15

On Mon, 30 Dec 2002 22:29:08 +0100, "paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk>
wrote:

> [...]
>Et program kan gøre det: picturetotv fra www.picturetotv.com
>Men det kan kun lave slideshows som ikke er til at stoppe. Jeg vil hellere

Prøv at kigge på programmet Flipalbum 5.0 Pro. Jeg har ikke selv
prøvet at brænde en vcd med den endnu, men det ser ud til at den kan
evt. dele billederne op i albums, som man så kan vælge fra en slags
"bogreol"

mvh Falcon

Fra : dan rasmussen

Dato : 01-01-03 17:05

I kan også prøve et gratis program der både kan lave VCD'er samt gemme
fx original filerne på cd'en. Programmet hedder VCDEASY og findes på
http://www.vcdeasy.org/ der findes desuden en del guides til bla
menuer osv på VCDHELP.com

Mvh

Dan