God Blues. Hvor skal jeg starte?
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-12-02 20:29

Jeg er begyndt at synes ganske godt om Bluesmusik i stil med BB King. Hvis I
andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne genre, hvad måtte
det så være?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-12-02 23:26

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i

> Jeg er begyndt at synes ganske godt om Bluesmusik i stil med BB King.
> Hvis I andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne
> [...]

prøv evt John Lee Hooker. Det sejeste blues man kan komme i nærheden af.

Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-02 23:44

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e0f4ce9$0$245$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at synes ganske godt om Bluesmusik i stil med BB King. Hvis
> andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne genre, hvad
> [...]
_______

Nu ved jeg ikke lige hvem BB King er, men hvis du mener sådan noget
rock`n´roll-agtigt gyngende musik (blues-musik), så er der helt klart ingen
her i landet som slår "S. P..Just og Frost". Jeg siger dig bare; det gynger
og gynger og gynger helt viildt og voldsomt løs i en uendelighed, delligt
blødt men alligel vanvittigt heftigt. Jeg vil faktisk sammenligne dem en
del med Fats Domino. Man bliver helt svedt af bare at litte til dem.

Hilsen Åge
(bluees-eksperten)

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 30-12-02 02:11

> [...]
> blødt men alligel vanvittigt heftigt. Jeg vil faktisk sammenligne dem en
> del med Fats Domino. Man bliver helt svedt af bare at litte til dem.

Må indrømme at jeg for første gang i historien giver Åge ret...

/morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-02 18:22

Morten Bock Sørensen <news@mortenbock.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e0f9d20$0$71711$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Må indrømme at jeg for første gang i historien giver Åge ret...
>
> /morten
__________

Hmmmm....... Sætter en dybt betænkelig mine op.

Hilsen Åge

Fra : - A

Dato : 31-12-02 14:35

On Mon, 30 Dec 2002 18:21:54 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Morten Bock Sørensen <news@mortenbock.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3e0f9d20$0$71711$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>__________
>
>Hmmmm....... Sætter en dybt betænkelig mine op.

Hvorfor dog det - er der noget galt i at andre giver en ret i noget?
Du mente måske ikke hvad du skrev tidligere?

--
"Hot shock waves charge the air...all heads are banging...fists
pumping

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-01-03 13:47

> [...]

> blødt men alligel vanvittigt heftigt. Jeg vil faktisk sammenligne dem en
> del med Fats Domino. Man bliver helt svedt af bare at litte til dem.

Åge for hulen, hvis du er blues ekspert og IKKE ved hvem BB King er, så
er du nok IKKE ekspert...............

Tilgengæld aner jeg ikke hvem S. P..Just og Frost er, men jeg kalder mig
heller ikke ekspert !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-03 14:05

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1fo40vo.ir91tyznxqopN%jesper@gylling.net...

> Åge for hulen, hvis du er blues ekspert og IKKE ved hvem BB King er, så
> er du nok IKKE ekspert...............

SVAR: Øhh.. nå.

> Tilgengæld aner jeg ikke hvem S. P..Just og Frost er, men jeg kalder mig
> heller ikke ekspert !

SVAR: Efter hvad jeg ved er S.P.Just og Frost et af landets populæreste
blues-rocknroel-orkestre ???
Nå men puy nu med det. Men ny skal jeg nævne noget du kender. Noget jeg helt
havde glemt. God gedigen gyngende blues, det får man fra Linda Gail Lewis
(En søster til Jerry Lee Lewis). Hun har lavet en cd sammen men en musiker
som hedder Van Morrison. Det kan jeg med statsgaranti sige slår alt. Det
bliver man helt svedt af at høre på.

Hilsen

(B.B. King aner jeg dog intet om. Navnet lyder som om det kan være noget
neger-rock af en slags, lige som Fats Domino`s musik. Er det rigtig? - Så er
det i hvert fald ikke så ringe enda)

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-01-03 18:10

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Nu ved jeg ikke lige hvem BB King er,

[klip]

> (bluees-eksperten)

Du tager simpelthen prisen for årets dummeste stykke drivtømmer!

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : Peter G

Dato : 30-12-02 10:28

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Jeg er begyndt at synes ganske godt om Bluesmusik i stil med BB King.
>Hvis I andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne
>genre, hvad måtte det så være?

En masse med Albert King. Start gerne med hans gennembrudsplade "Born
under A Bad Sign" eller den liveplade han lavede med Stevie Ray Vaughan
("In Session"), som bestemt ikke er ilde.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Lars Soerensen

Dato : 30-12-02 12:32

hvis det skal være dansk hvad så med
http://www.mikeandersenband.com/2003/default.asp
Det swinger for vildt
eller også er der jo
http://www.bluejunction.dk

Mvh
Lars Sørensen
www.workingmojo.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-12-02 14:57

Kim Frederiksen wrote:

> Jeg er begyndt at synes ganske godt om Bluesmusik i stil med BB King. Hvis I
> andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne genre, hvad måtte
> det så være?

Luther Allison. Prøv f.eks. db. CD'en "Live in Chicago".

Jeg må forberede dig på at Blues næsten ikke forhandles i danske forretninger.
Og slet ikke hos Fona og Merlin, og lignende, der kun vil sælge numre på
hitlisten.

Og dog, lidt blues har de vist - måske Clapton og netop BB King.!

Hvis du vil købe via Nettet: Prøv f.eks. CDNOW.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-12-02 19:06

Således skrev Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 30 Dec 2002 14:56:42 +0100:

>Jeg må forberede dig på at Blues næsten ikke forhandles i danske forretninger.
>Og slet ikke hos Fona og Merlin, og lignende, der kun vil sælge numre på
>hitlisten.

Guf og TP Musik plejer dog at have et ganske fornuftigt udbud, om ikke
andet, så af en dansk pladebiks at være. Accord kan også have nogle
guldkorn en gang imellem.

Knud
--
Np: T-Square - Manatsu No Tameiki

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 30-12-02 23:29

On Sun, 29 Dec 2002 20:28:44 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>andre skulle nævne nogle numre I synes er suveræne i denne genre, hvad måtte

Jeg tror, at du kanske kunne have sjov af at lytte til Big Bill
Broonzy og Sonny Boy Williamson - og kanske Leadbelly?

Godt nytår ønskes af Hans Henrik.

Fra : JR

Dato : 01-01-03 10:06

Ahh, The Blues !

Du må endelig høre

- Melvin Taylor: Dirty Pool (det absolut bedste trioblues jeg har hørt)
- Shades of Blue (dansk, og det swinger 100%)
- Blue Junction (næsten samme besætning)
- Robben Ford
- De klonede Stevie Ray Vaughan og kaldte klonen Kenny Wayne Shepherd - han
er go'
- John Mayall (på hans nyere CD'er er der meget god shuffle)

mvh

Jim Radmer

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-01-03 01:37

> - Shades of Blue (dansk, og det swinger 100%)

JA

> - Blue Junction (næsten samme besætning)

JA

Ellers prøv noget Taj Mahal, Muddy Waters, John Lee Hooker og det senere Ray
Charles

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-03 14:36

> [...]

> være noget neger-rock af en slags, lige som Fats Domino`s
> musik. Er det rigtig? - Så er det i hvert fald ikke så ringe

Du kan jo prøve at læse lidt her:

http://www.bbking.com/history/

Og så i øvrigt afholde dig fra at underskrive dine indlæg med
"blues Ekspert". Som Jesper skriver, hvis ikke du ved hvem B.B.
King er, så du er ingen ekspert. Langt langt fra.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?