Er denne web baggrund for "noisy"?
Fra : Domald

Dato : 29-12-02 00:47

Hej,
jeg arbejder på et design for en ny site for mig selv, en site med
noveller. Dvs der bliver en del tekst.

Jeg kan godt lide denne baggrund:
http://petite-spice.com/test.html

.... men jeg bekymrer mig om den overvælder teksten lidt. Dvs om teksten
bliver vanskeligere at læse.

Hvad synes du?

(Hvis du kender nogen sites som har noget i stil med hvad jeg famler
efter her, modtager jeg gerne eksempler.)

--
mailto:domald@maccreator with comments.

Fra : Henrik Krogh

Dato : 29-12-02 01:31

Domald <see.my.address@my.sig> wrote:

> [...]
>
> (Hvis du kender nogen sites som har noget i stil med hvad jeg famler
> efter her, modtager jeg gerne eksempler.)

Flot flot - jeg ser baggrunden men jeg synes ikke den "støjer" for
teksten, derimod synesjeg at krusedullen til højre larmer - er det et
logo - måske kunne den tones ned gøres mindre - ellers flot.
vh
Henrik
--
Fjern fjern i mailadresse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 09:37

In article <281220022344385892%see.my.address@my.sig>, Domald wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt lide denne baggrund:
> http://petite-spice.com/test.html
>
> ... men jeg bekymrer mig om den overvælder teksten lidt. Dvs om teksten

Ingen problemer på en iBook (=TFT skærm).

Fra : Domald

Dato : 29-12-02 16:40

H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
> Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver
> blacklistet.

Øh, hvorfor ville man ønske at blackliste sin mailserver?

Eolake

--
mailto:domald@maccreator with comments.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-02 17:32

In article <291220021537354848%see.my.address@my.sig>, Domald wrote:

> Øh, hvorfor ville man ønske at blackliste sin mailserver?

Det er sådan at dem der høster e-mail adresser automatisk
blacklister sig selv når de sender spam, og dermed får jeg ikke
spam fra dem.

Fra : Storm

Dato : 29-12-02 17:12

> [...]

> (Hvis du kender nogen sites som har noget i stil med hvad jeg famler
> efter her, modtager jeg gerne eksempler.)

Måske skulle du prøve:

dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Tom Dissing

Dato : 29-12-02 19:00

Bogstavernes farve er "lidt for tæt" på baggrunden... Synes jeg !
Tom

Fra : Domald

Dato : 30-12-02 00:05

> Måske skulle du prøve:
>
> dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

Tak.

Jeg gik uden om en webdesigngruppe fordi hvis man kikke på
brugervenligheden af mange "professionelle" web sites, så er designers
de sidste man skal spørge om den slags!

De ved alt om kode og Flash, men oftest intet om brugervenlighed.

Eolake

--
mailto:domald@maccreator with comments.

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-12-02 02:03

In dk.edb.mac, Domald wrote:

> [...]
> de sidste man skal spørge om den slags!
>
> De ved alt om kode og Flash, men oftest intet om brugervenlighed.

Det er dog ikke tilfældet med læserne af d.e.i.w.ris+ros, der bliver
også brugervenligheden kommenteret, kvalificeret endda, hvis man blot
spørger specifikt om det.

Det er min erfaring i hvert fald.

If you're not part of the solution,
you're part of the precipitate. - Steven Wright

Fra : Lars Luciano Arlér

Dato : 02-01-03 15:44

Jeg har to Imac (M.ID. 406 G3/333 Mhz)
jeg har Installeret OSX på den en uden problemer
(HD Quantum / Fireball CR4.3A - 4.3 Gbyte)

Men jeg har købt en ny Harddisk til nr. 2
En (IBM Deskstar / IC35L060AVVA07-0 - 61.4 Gbyte)

Problemet er bare at Instalationsdisken ikke vil accepterer at Hard disken.

Følgende Fejlmeddelelse !
"Installing this software requires 116 MB of disk space.

You cannot install Mac OS X on this Disk. This destination is not
within the first 8 GB of the Hard disk."

Er der noget logik i dette eller skal jeg bare lever disken tilbage, da jeg
har fået garranti for at der kan installeres OS X på denne Disk.

Lars Luciano Arlér - Graphic Designer & Systems Architect
Lyngbyvej 46. 4,th. - FileMaker Pro Application Developer
DK-2100 Copenhagen Ø
Denmark

Telephone: +45 39273911 Mobil: +45 28140010 E-mail: la@mediadesign.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-03 20:53

Lars Luciano Arlér <la@mediadesign.dk> writes:

> [...]
>
> Er der noget logik i dette eller skal jeg bare lever disken tilbage, da jeg
> har fået garranti for at der kan installeres OS X på denne Disk.

Du skal opdele disken i to stumper (det er der et menuvalg til at
starte Diskværktøj tidligt i installationen). Første stump på max 8
Gb, og anden med resten.

Det er for at sikre at din firmware ved hvordan den skal hive kernen
af harddisken.

http://bigfoot.com/~thunderbear