Krydderier nedfryses ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-12-02 17:57

Jeg laver til tider en herlig spaghettiret med kødsovs. Sovsen fryses ned og
tøes op i mikroovn. Men når den tøes op, synes jeg at noget af krydderiet
har tabt sin smag.

Er det rigtigt, at krydderier (til dels) mister deres virkning og smag, hvis
den ret de er sat i nedfryses og tøes op igen?

v.h.
Jakob Munck

Fra : torup bachmann

Dato : 27-12-02 18:02

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> den ret de er sat i nedfryses og tøes op igen?

Ja, det er det, smagen bliver svagere sådan lidt vandet, men det er jo nemt
at pifte op igen.
MVH Rikke

Trænger du til at slappe af?
www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Nette

Dato : 27-12-02 19:58

"Jakob Munck" wrote in message
> [...]
hvis
> den ret de er sat i nedfryses og tøes op igen?

Jeps, og ofte får de en helt anden smag....tænk bare på optøet
persille...føj...

Nette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-01-03 17:37

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message

> Jeps, og ofte får de en helt anden smag....tænk bare på optøet
> persille...føj...

Mener du virkeligt det? Jeg plukker hele bundter som jeg fryser ned hver år,
og vi synes netop at de smager fremragende. Og er man hurtig og knuser dem
inden de tør op og med det samme drysser dem ud over en ret, er det næsten
som friskhakket persille.
Derimod er jeg enig, hvis du tænker på de små pakker med frosset, hakket
persille, man kan købe i div. supermarkeder - det smager afskyeligt.

vh
Jan

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 07-01-03 10:08

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> wrote in news:av4dv6$36t$1@sunsite.dk:

> [...]
> Derimod er jeg enig, hvis du tænker på de små pakker med frosset,
> hakket persille, man kan købe i div. supermarkeder - det smager

Det gør vi også i vores husholdning. Virker fremragende.

Man tager:

-8 meter persillebed høstes
-det hele skylles i det til lejligheden rengjorte badekar og befries for
større stilke
-puttes i et dynebetræk og centrifugeres tørt i vaskemaskinen
-pakkes hårdt i passende plastikposer og fryses

Så kan man skære tynde skiver af sådan en nedfrossen klump, og de bliver af
sig selv til det fineste drys fordi persillen er frosset "tør"

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Jan Bøgh