Modemscript til SonyEricsson T68i, 43k
Fra : Steen Villumsen

Dato : 27-12-02 12:40

Hej alle,

først og fremmest skal jeg selvfølgelig lige ønske jer alle en
fantastisk (bag)jul og et lykkebringende nytår - jeg håber på at kunne
slubre lige så mange guldkorn i mig fra gruppen i 2003.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en SonyEricsson T68i mobiltelefon,
som jeg via Bluetooth får til at snakke sammen med min Powerbook G4.
Jeg har et data abbonnement osv. hos TeleDK, og bruger mit setup til at
komme på nettet, men desværre aldrig hurtigere end 28k. Er der nogen der
ved hvor jeg kan finde et modemscript der klarer f.eks. 43k?

På forhånd tak!

--
Venligst,
Steen Villumsen

email: steen[at]teglvang[dot]dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-12-02 17:15

Hej Steen

Der findes mig bekendt ingen deciderede modemscripts til nogen mobiltlf. og
Mac, men der findes forskelligt værktøj, som måske kan bruges. Prøv at
kigge på disse:
<http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOSX&search=ericsson>.
- Det er nok især den sidste der måske kan bruges i dit tilfælde.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 28-12-02 06:42

Steen Villumsen <i_h@te_spa.mm> wrote:

> [...]
> komme på nettet, men desværre aldrig hurtigere end 28k. Er der nogen der
> ved hvor jeg kan finde et modemscript der klarer f.eks. 43k?

Jeg går ud fra at du mener at du ringer op til TDC Mobil eller TDC
Internet på et af deres opkaldsnumre vha. GSM HSCSD, og ikke GPRS. Så
vidt jeg husker er højere båndbredder end 28.8 asymmetriske (f.eks.
14.4 upload, 43.2 download), og så skal man over i en modemprotokol der
understøtter asymmetriske båndbredder. Den hedder v.120 og skal være
understøttet i begge ender (på Mac'en skal den sættes vha.
modemscriptet), dvs. også af TDC's router. Jeg rodede faktisk rundt i
dette for 2-3 år siden, og dengang var v.120 ikke en standard-ting.
TDC's opkaldspunkter understøttede det svjh ikke den gang -- det kan
selvfølgelig have ændret sig.

/hc