iSub - værd at investere i?
Fra : Michael Petersen

Dato : 26-12-02 19:55

Er der nogen der kan give en vurdering af isub før jeg går ud og investerer
i en?

Jeg har et par pro speakers, men der er jo ikke meget fest i dem -
spørgsmålet er om der bliver mere fest med en isub sluttet til eller om man
skal man igennem anlægget for at få fornuftig lyd?

Og et tillægsspørgsmål - hvad med Harman/Kardons sticks+isub - er det en
bedre løsning en pro speakers og isub?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 29-12-02 02:55

Michael Petersen wrote:
> [...]
> skal man igennem anlægget for at få fornuftig lyd?
>
> Og et tillægsspørgsmål - hvad med Harman/Kardons sticks+isub - er det en

Jeg har for snart en måned siden investeret i et sæt "creative 2400 2.1"
til 399,- og de spiller forygende til prisen.
Var som dig ude efter en isub og et par pro speakers, men blev temmelig
skuffet over lyden. En tur i en fredgaard hvor jeg kunne høre begge dele
afgjorde sagen. Creative kostede ca 1/4 og spillede betydeligt bedre,
men de ikke så kønne at se på som Appel-Harman/kardon.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-12-02 10:31

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> afgjorde sagen. Creative kostede ca 1/4 og spillede betydeligt bedre,
> men de ikke så kønne at se på som Appel-Harman/kardon.

Nej, det var jo netop det lækre design, men det var da selvfølgelig en idé
at besøge Fredgaard for en 'lyttesession'. Tak for forslaget.

Fra : LaMa

Dato : 30-12-02 03:12

On 29.12.02 10:31, in article BA347F71.5E96%michael@cybersites.dk, "Michael
Petersen" <michael@cybersites.dk> wrote:

> Nej, det var jo netop det lækre design, men det var da selvfølgelig en idé
> at besøge Fredgaard for en 'lyttesession'. Tak for forslaget.

Tjah.. Nogle lytter med maven (mest lydtryk for pengene), nogle lytter med
pengepungen (mest lydtryk for pen...) og nogle lytter for at imponere
vennerne til festerne (mest lydtryk for pengene...).
Min datter på 14 har et par Creative m. sub til hendes iBook (tangerine) og
er ganske tilfreds. Fed til fester på værelset...

Jeg lytter mest med med ørerne, og mine pro speakers i min eMac spiller
musik helt klart og flot defineret. Fra klassisk til Blur.
Vil jeg spille højt og have det fede tryk fra musikken, så bruger jeg
USB-tingen "iMic" som forbindelse fra Mac til Stereoanlæg. "iMic" fra
Griffin er billig (ca.500 dask), og kan mere end at linke din Mac til
stereoanlægget.

Vh. Lasse

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-12-02 10:20

> [...]
> USB-tingen "iMic" som forbindelse fra Mac til Stereoanlæg. "iMic" fra
> Griffin er billig (ca.500 dask), og kan mere end at linke din Mac til

Nu har jeg kigget lidt på den der imic og jeg er lidt i tvivl - er den ikke
primært fordelagtig når du skal have lyd IND i computeren? Eller giver den
en hørbar kvalitetsforskel når man trækker lyd ud over den i stedet for det
indbyggede minijack?

Og så viser der sig jo pludselig en anden mulighed, for jeg kan se at
Griffin har noget de kalder 'ProSpeaker Breakout Cable' (
http://www.griffintechnology.com/products/cables_accessories/prospeaker_brea
kout.html ) så man kan plugge enhver ganske alm. højtaler til udgangen til
Pro Speakers og så bruge den indbyggede forstærker. Men hvad kan den
indbyggede forstærker klare? Den kan vel næppe drive et par alm.
JBL-reol-højtalere (selvom det er de skriver)...

Mvh, Michael

Fra : LaMa

Dato : 31-12-02 12:10

On 30.12.02 10:20, in article BA35CE67.5FF0%michael@cybersites.dk, "Michael
> [...]

> en hørbar kvalitetsforskel når man trækker lyd ud over den i stedet for det

iMic'en giver ikke højere lydkvalitet fra computer til stereoanlæg. Men den
giver dig en "sikker" forbindelse. Det indbyggede lyd-ud-minijack kan brænde
forstærkeren af på din mac. Det skete for undertegnede på min tidligere iMac
266, da jeg ikke tænkte mig om...

/Lasse

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 01-01-03 05:10

LaMa wrote:

> Det indbyggede lyd-ud-minijack kan brænde forstærkeren af på din mac.
> Det skete for undertegnede på min tidligere iMac 266, da jeg ikke tænkte mig om...

Hvad skal man være opmærksom på her ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : LaMa

Dato : 01-01-03 13:23

On 01.01.03 5:10, in article 3E126A25.5050709@worldonline.dk, "Henrik
Lindskou" <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hvad skal man være opmærksom på her ?

Ikke at sætte lydudgangen på Mac'en højere en 3/4 af max. Ikke hive
ledninger ud og ind mens Mac'en spiller over stereoanlægget og apperaterne
er tændt, tænde og slukke computer og anlæg I den rigtige rækkefølge - kan
ikke mere huske hvordan.
Jeg var blevet advaret om risikoen her I grupper, alligevel sagde det puff
en glad aften med rødvin og høj musik. Så købte jeg en iMic...
Prøv at søge lidt på gruppen, via goggle, så finder du sikker de tidligere
diskussioner og gode råd...

Lasse

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-01-03 16:55

LaMa wrote:

> [...]
> en glad aften med rødvin og høj musik. Så købte jeg en iMic...
> Prøv at søge lidt på gruppen, via goggle, så finder du sikker de tidligere

Takker for rådene, det ville da være en katastrof hvis min Mac futtede af.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-12-02 12:29

> [...]

> afgjorde sagen. Creative kostede ca 1/4 og spillede betydeligt bedre,
> men de ikke så kønne at se på som Appel-Harman/kardon.

Er de sorte ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 30-12-02 10:10

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Er de sorte ?

Yep

--

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-01-03 14:10

> Er de sorte ?

Hvad er de sat til ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 09-01-03 00:15

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvad er de sat til ?

Det er et minnijack

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Søren Vissing Strasz~

Dato : 29-12-02 13:08

> [...]

> skal man igennem anlægget for at få fornuftig lyd?
>
> Og et tillægsspørgsmål - hvad med Harman/Kardons sticks+isub - er det en

Den er helt klart efter min mening værd at invisterer i- specielt hvis
du ser film på din mac, men også musik får ekstra dybde når isubben
brummer

M.v.h.
Søren