/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Ønskes: resume af Fellowship of the Ring
Fra : Christian Muus


Dato : 26-12-02 12:22

Hejsa

Jeg skal ind og se The Two Towers med en veninde i morgen. Hun er dog i den
uheldige sitaution, at hun ikke har set 1'eren, og har heller ikke mulighed
for at se den inden.

Jeg spørger derfor, om der er nogen, der vil lave et godt og fyldigt resume
for mig, jeg kan genfortælle for hende, så hun får det bedste ud af TTT. Der
skulle jo vist være noget om, at hvis man ikke har set 1'eren (eller i hvert
fald ved hvad der sker i den) får man ikke det store ud af 2'eren

På forhånd tak

--
Christian Muus




 
 
sniper_Nolight (26-12-2002)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 26-12-02 12:33

> Jeg skal ind og se The Two Towers med en veninde i morgen. Hun er dog i
den
> uheldige sitaution, at hun ikke har set 1'eren, og har heller ikke
mulighed
> for at se den inden.

en skam... hun ville få meget mere ud af at se den... kan i ikke leje den i
jeres lokale biks (måske endda i extended version) og få den set asap?...
men et resume kan gøres kort... ringen skal smides i ilden på
dommedagsbjerget og det er frodos opgave... det er seføli den ultra korte...
og ikke noget der vil hjælpe hende særligt... netop de 2 tårne kan være svær
hvis du ikke kender forhistorien... du starter genau hvor fotr slap... ingen
resume eller noget (gudskelov)... new line cinema ville have resume, men
jackson sagde nej... Jeg ville vente med at se den til jeg havde set etteren
med egne øjne... den kritik 2'eren har fået er netop at det hele går tjuhej
derudaf og hun vil intet fatte udne etteren... personligt synes jeg den er
perfekt, men skal man være lidt kritisk så går det hele for stærkt... 3
timer er simpelthen for lidt til at fortælle en så stor historie i.. på..
whatever... (samme prob som etteren egentlig osse havde, men som extended
version rådede rimeligt meget bod på)... rent personligt eeeelsker jeg de
film og derfor vil jeg råde jer til at få set etteren først... find tiden
til det, hun vil ikke fortryde!

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Stampe (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Stampe


Dato : 26-12-02 15:16


"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e0ae8f2$0$71714$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg skal ind og se The Two Towers med en veninde i morgen. Hun er dog i
> den
> > uheldige sitaution, at hun ikke har set 1'eren, og har heller ikke
> mulighed
> > for at se den inden.
>
> en skam... hun ville få meget mere ud af at se den... kan i ikke leje den
i
> jeres lokale biks (måske endda i extended version) og få den set asap?...
> men et resume kan gøres kort... ringen skal smides i ilden på
> dommedagsbjerget og det er frodos opgave... det er seføli den ultra
korte...
> og ikke noget der vil hjælpe hende særligt... netop de 2 tårne kan være
svær
> hvis du ikke kender forhistorien... du starter genau hvor fotr slap...
ingen
> resume eller noget (gudskelov)... new line cinema ville have resume, men
> jackson sagde nej... Jeg ville vente med at se den til jeg havde set
etteren
> med egne øjne... den kritik 2'eren har fået er netop at det hele går
tjuhej
> derudaf og hun vil intet fatte udne etteren... personligt synes jeg den er
> perfekt, men skal man være lidt kritisk så går det hele for stærkt... 3
> timer er simpelthen for lidt til at fortælle en så stor historie i.. på..
> whatever... (samme prob som etteren egentlig osse havde, men som extended
> version rådede rimeligt meget bod på)... rent personligt eeeelsker jeg de
> film og derfor vil jeg råde jer til at få set etteren først... find tiden
> til det, hun vil ikke fortryde!
>


Jeg havde fornøjelsen af at se den i nat og er gennemgående meget enig i
ovenstående. Jeg glæder mig allerede til den udvidede dvd. Rygterne taler om
4 timers version )))))) Så kan det være den komme lidt ned i tempo og
man kan nå at trække vejret af og til.

Man SKAL have set 1'eren for at få noget som helst ud af 2'eren. Et resume
række ingen steder. Jeg kan forstå at hun heller ikke har læst bøgerne. Der
er så mange personer, sideløbende handlinger, der krydser, locations og også
lige flashback til 1'erne at hun vil blive totalt forvirret og synes det er
en lortefilm, når nu hun ikke har set 1'eren. Hun vil dødkede sig fordi hun
intet forstår af handlingen og især personerne og deres indbyrdes forhold.
Tag bare Gollum. Han var dårligt med i 1'eren (5 sec max) men alligevel vil
du være nødt til at bruge mindst 10 minutter blot på at forklare hans rolle
så din veninde ikke går helt i sort, når han for alvor gør sin entré. Kort
sagt: drop det og få set 1'eren først og så 2'eren. Man starter jo heller
ikke læsningen af trilogien med bind 2.




Silver (26-12-2002)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 26-12-02 16:42


"Stampe" <nomail@tele.dk> wrote in message
news:1040912476.10406.0@dyke.uk.clara.net...
>
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e0ae8f2$0$71714$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg skal ind og se The Two Towers med en veninde i morgen. Hun er dog
i
> > den
> > > uheldige sitaution, at hun ikke har set 1'eren, og har heller ikke
> > mulighed
> > > for at se den inden.
> >
> > en skam... hun ville få meget mere ud af at se den... kan i ikke leje
den
> i
> > jeres lokale biks (måske endda i extended version) og få den set
asap?...
> > men et resume kan gøres kort... ringen skal smides i ilden på
> > dommedagsbjerget og det er frodos opgave... det er seføli den ultra
> korte...
> > og ikke noget der vil hjælpe hende særligt... netop de 2 tårne kan være
> svær
> > hvis du ikke kender forhistorien... du starter genau hvor fotr slap...
> ingen
> > resume eller noget (gudskelov)... new line cinema ville have resume, men
> > jackson sagde nej... Jeg ville vente med at se den til jeg havde set
> etteren
> > med egne øjne... den kritik 2'eren har fået er netop at det hele går
> tjuhej
> > derudaf og hun vil intet fatte udne etteren... personligt synes jeg den
er
> > perfekt, men skal man være lidt kritisk så går det hele for stærkt... 3
> > timer er simpelthen for lidt til at fortælle en så stor historie i..
på..
> > whatever... (samme prob som etteren egentlig osse havde, men som
extended
> > version rådede rimeligt meget bod på)... rent personligt eeeelsker jeg
de
> > film og derfor vil jeg råde jer til at få set etteren først... find
tiden
> > til det, hun vil ikke fortryde!
> >
>
>
> Jeg havde fornøjelsen af at se den i nat og er gennemgående meget enig i
> ovenstående. Jeg glæder mig allerede til den udvidede dvd. Rygterne taler
om
> 4 timers version )))))) Så kan det være den komme lidt ned i tempo og
> man kan nå at trække vejret af og til.
>
> Man SKAL have set 1'eren for at få noget som helst ud af 2'eren. Et
resume
> række ingen steder. Jeg kan forstå at hun heller ikke har læst bøgerne.
Der
> er så mange personer, sideløbende handlinger, der krydser, locations og
også
> lige flashback til 1'erne at hun vil blive totalt forvirret og synes det
er
> en lortefilm, når nu hun ikke har set 1'eren. Hun vil dødkede sig fordi
hun
> intet forstår af handlingen og især personerne og deres indbyrdes forhold.
> Tag bare Gollum. Han var dårligt med i 1'eren (5 sec max) men alligevel
vil
> du være nødt til at bruge mindst 10 minutter blot på at forklare hans
rolle
> så din veninde ikke går helt i sort, når han for alvor gør sin entré. Kort
> sagt: drop det og få set 1'eren først og så 2'eren. Man starter jo heller
> ikke læsningen af trilogien med bind 2.

Jeg er HELT enig der, det vil være meget synd hvis hun ser TTT uden at have
set FOTR først, så gør som han siger og udskyd bifturen indtil i lige kan se
del 1 først.

Måske som en slags maraton hvor i ser 1'eren om eftermiddagen og så ser
2'eren om aften i biffen (kan måske godt for en nybegynder blive lidt for
meget..)

Men vent ihvertfald med bifturen til hun er opdateret med del 1. Ellers
bliver oplevelsen ødelagt for hende, for som han siger, et resume vil aldrig
kunne udfylde filmen eller erstatte oplevelsen.

Mvh
Silver



Peter Bjerre Rosa (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 27-12-02 00:53

Christian Muus skrev:

> Jeg spørger derfor, om der er nogen, der vil lave et godt og fyldigt
> resume for mig, jeg kan genfortælle for hende, så hun får det bedste
ud
> af TTT.

Det er hurtigt klaret:

Nogle smølfer finder en ganske nydelig ring, som giver et syretrip af
dimensioner at tage på. Det skodder for max at have sådan en ring, så
sammen med nogle westling-buddies og julemanden tager smølferne på en
lang skovtur for at smide ringen væk på den eneste miljørigtige måde -
at dumpe den i en vulkan uden for Greenpeaces jurisdiction.

Ind imellem tager ledersmølfen ringen på for at få sig en lille stener,
men det bliver de andre grumme-nederen over og prøver at tage den fra
ham - uden større held.

Undervejs på skovturen render flokken i øvrigt ind i de lokale
drugdealer-bander, som de på bedste jaccuzi-manér bliver nødt til at
nakke. Desværre mister de julemanden på turen, der absolut ville danse
fandango ved en vrakkelvorn hængebro. Han røg ned i dybet og kommer
ALDRIG tilbage. Aldrig!

Efter lidt flere slåskampe med sværd begynder filmen endelig at tage
fart - the plot thickens, og man glæder sig til, at der endelig skal til
at ske noget af betydning. Og det gør der ... Rulleteksterne toner
frem - "fortsættes næste år, suckers".

--
Mvh. Peter



Ronny Nielsen (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 27-12-02 01:55

> Efter lidt flere slåskampe med sværd begynder filmen endelig at tage
> fart - the plot thickens, og man glæder sig til, at der endelig skal til
> at ske noget af betydning. Og det gør der ... Rulleteksterne toner
> frem - "fortsættes næste år, suckers".

LOL!! Den skal gemmes... har du selv lavet det?

>
> --
> Mvh. Peter
>
>



Ulrik Jensen (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 27-12-02 03:19

Hej

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> LOL!! Den skal gemmes... har du selv lavet det?

Det har han sikkert, jeg har i hvert fald set et par lignende
"anmeldelser" fra en anden Peter B. der også er aktiv her i
gruppen... Er det nogle stoffer der bliver omdelt ved fødslen? And why
didn't I get any? Jeg hedder da næsten Peter.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=31
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=32
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1039

Men der er nok mange der har set dem før, mener at have læst andetsteds
på samme site at de originalt blev skrevet til denne gruppe....

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk
"It's only a movie, and, after all, we're all grossly overpaid."

Torben Simonsen (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Torben Simonsen


Dato : 27-12-02 03:51

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> > LOL!! Den skal gemmes... har du selv lavet det?
>
> Det har han sikkert, jeg har i hvert fald set et par lignende
> "anmeldelser" fra en anden Peter B. der også er aktiv her i
> gruppen... Er det nogle stoffer der bliver omdelt ved fødslen? And why
> didn't I get any? Jeg hedder da næsten Peter.

Peter, altså den anden Peter, har også tidligere her i gruppen givet
en kort analyse af Malmros-udgaven af Star Wars. Der er nu en vis
charme ved at forestille sig en Star Wars-film, hvor alle de medvirkende
går rundt og snakker århusiansk. Mange af de klassiske Star Wars-replikker
ville få helt nyt liv ved at blive udtalt på århusiansk. Og Han Solo *må*
da være en omskrivning af Hans Ole.

--
-- Torben.

Ulrik Jensen (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 27-12-02 05:23

Hej

Torben Simonsen <ts@biograferne.dk> writes:
> Peter, altså den anden Peter, har også tidligere her i gruppen givet
> en kort analyse af Malmros-udgaven af Star Wars. Der er nu en vis
> charme ved at forestille sig en Star Wars-film, hvor alle de medvirkende
> går rundt og snakker århusiansk. Mange af de klassiske Star Wars-replikker
> ville få helt nyt liv ved at blive udtalt på århusiansk. Og Han Solo *må*
> da være en omskrivning af Hans Ole.

Hov ja, den har jeg egentlig også læst engang, og fandt den lige hvis
andre skulle have lyst til at more sig over den:

<http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=30>

Og en anden jeg lige kom i tanke om:

<http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=804>

Kan ikke lige finde nogen nyere end 26. marts, kan det passe at
inspirationen er sluppet op? :)

"Here we are now, entertain us!" ;)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk - http://www.minefilm.tk
"It's only a movie, and, after all, we're all grossly overpaid."

Peter B. Juul (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 28-12-02 06:21

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Kan ikke lige finde nogen nyere end 26. marts, kan det passe at
> inspirationen er sluppet op? :)

Vederstyggelig tanke.

Næh, je skal nok vende tilbage til den skumle James fra Cameroun...

Jeg har et og andet at sige om The Abyss.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Anders Houmark (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 28-12-02 02:59


"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse
news:ulm2cnqzn.fsf@qcom.dk...
> Hej
>
> "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> writes:
> > LOL!! Den skal gemmes... har du selv lavet det?
>
> Det har han sikkert, jeg har i hvert fald set et par lignende
> "anmeldelser" fra en anden Peter B. der også er aktiv her i
> gruppen... Er det nogle stoffer der bliver omdelt ved fødslen? And why
> didn't I get any? Jeg hedder da næsten Peter.
>
> http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=31
> http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=32
> http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1039

LOL de er for sjove!

> Men der er nok mange der har set dem før, mener at have læst andetsteds
> på samme site at de originalt blev skrevet til denne gruppe....

Jeg har ikke set dem, så du skal have tak for at have linket til dem


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Peter B. Juul (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 28-12-02 06:24

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Men der er nok mange der har set dem før, mener at have læst andetsteds
> på samme site at de originalt blev skrevet til denne gruppe....

Det er rigtigt nok. de stammer fra foråret 1999.

Den første var 12 monkeys og blev skrevet som svar på et spørgsmål fra
enaf de der skoleelever, der ikke gider lave deres lektier selv.

De resterende på opfordringer der indløb derefter.

Det med Cameron og Mumien er dog eksklusivt Geek Culture materiale.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Peter Bjerre Rosa (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 27-12-02 22:01

Ronny Nielsen skrev:

> LOL!! Den skal gemmes... har du selv lavet det?

Ja, men sådanne analyser kan sikkert findes meget sjovere ude på det
store net, skrevet af sjove folk og ikke bitre kynikere som jeg selv.

--
Mvh. Peter



Peter Brandt Nielsen (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 28-12-02 00:23

Peter Bjerre Rosa skrev:
> Ja, men sådanne analyser kan sikkert findes meget sjovere ude på det
> store net, skrevet af sjove folk og ikke bitre kynikere som jeg selv.

Bitre kynikere er næsten altid sjove.


--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Every birthday I've had since I was ten years old has
been a complete disaster. I'm talking gut-wrenching, soul-
searching, question-the-universe agony!«
»Well, at least you're not being dramatic about it.«


USH (30-12-2002)
Kommentar
Fra : USH


Dato : 30-12-02 23:39


> Bitre kynikere er næsten altid sjove.

(OT)
Bare tænk på Marvin

#USH#



Aragorn Elessar (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 02-01-03 12:49


"USH" <tidsrejse@yahoo.dk> wrote in message
news:3e10ca20$0$71659$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Bitre kynikere er næsten altid sjove.
>
> (OT)
> Bare tænk på Marvin
>
> #USH#


(- stadig OT) ..the paranoid android???

Now the world has gone to bed,
Darkness won't engulf my head,
I can see by infra-red,
How I hate the night.
Now I lay me down to sleep,
Try to count electric sheep,
Sweet dream wishes you can keep,
How I hate the night.
MvH Aragorn_dk



Silver (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 27-12-02 02:23


"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> wrote in message
news:aug4oh$4ma$1@sunsite.dk...
> Christian Muus skrev:
>
> > Jeg spørger derfor, om der er nogen, der vil lave et godt og fyldigt
> > resume for mig, jeg kan genfortælle for hende, så hun får det bedste
> ud
> > af TTT.
>
> Det er hurtigt klaret:
>
> Nogle smølfer finder en ganske nydelig ring, som giver et syretrip af
> dimensioner at tage på. Det skodder for max at have sådan en ring, så
> sammen med nogle westling-buddies og julemanden tager smølferne på en
> lang skovtur for at smide ringen væk på den eneste miljørigtige måde -
> at dumpe den i en vulkan uden for Greenpeaces jurisdiction.
>
> Ind imellem tager ledersmølfen ringen på for at få sig en lille stener,
> men det bliver de andre grumme-nederen over og prøver at tage den fra
> ham - uden større held.
>
> Undervejs på skovturen render flokken i øvrigt ind i de lokale
> drugdealer-bander, som de på bedste jaccuzi-manér bliver nødt til at
> nakke. Desværre mister de julemanden på turen, der absolut ville danse
> fandango ved en vrakkelvorn hængebro. Han røg ned i dybet og kommer
> ALDRIG tilbage. Aldrig!
>
> Efter lidt flere slåskampe med sværd begynder filmen endelig at tage
> fart - the plot thickens, og man glæder sig til, at der endelig skal til
> at ske noget af betydning. Og det gør der ... Rulleteksterne toner
> frem - "fortsættes næste år, suckers".

hehe Peter...problemet er jo bare at det der skulle være skrevet da
fellowship of the ring udkom...nu er det jo ikke suckers mere da de jo
direkte kan tage i biffen og få fortsættelsen med mere action

Mvh
Silver



Peter Bjerre Rosa (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 27-12-02 22:00

Silver skrev:

> hehe Peter...problemet er jo bare at det der skulle være
> skrevet da fellowship of the ring udkom...nu er det jo ikke
> suckers mere da de jo direkte kan tage i biffen og få fortsættelsen
> med mere action

Det er sandt. Men med fare for at spolere julefreden vil jeg godt have
lov at megaspoile TTT-slutningen: "See you next year for more travelling
in the woods, suckers!"

--
Mvh. Peter



Peter B. Juul (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 28-12-02 06:25

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> writes:

> Det er sandt. Men med fare for at spolere julefreden vil jeg godt have
> lov at megaspoile TTT-slutningen: "See you next year for more travelling
> in the woods, suckers!"

Svin. Nu må jeg spoile Return of the King: De gode vinder, ringen
ødelægges.


--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our
I speak only 0}._.{0 world they usually don't talk at all."
for myself. O/ \O                -Lewis

Per Abrahamsen (29-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 29-12-02 21:38

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Hov ja, den har jeg egentlig også læst engang, og fandt den lige hvis
> andre skulle have lyst til at more sig over den:
>
> <http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=30>

Hans Ole kan spores tilbage til 1997 og en tredje Peter:

<http://groups.google.com/groups?selm=5fe7mu%24n5b%40vidar.diku.dk>

C. H. Engelbrecht (28-12-2002)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 28-12-02 15:02

Vil langt hellere anbefale at I får set 1'eren først, f.eks. Gandalfs fald
kommer som en stor overraskelse og i 2'eren er det vigtigt at man husker
hans fald. Det går tabt i et simpelt resume. Hendes oplevelse vil være langt
bedre ved at se første film.

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e0ae62e$0$156$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg skal ind og se The Two Towers med en veninde i morgen. Hun er dog i
den
> uheldige sitaution, at hun ikke har set 1'eren, og har heller ikke
mulighed
> for at se den inden.
>
> Jeg spørger derfor, om der er nogen, der vil lave et godt og fyldigt
resume
> for mig, jeg kan genfortælle for hende, så hun får det bedste ud af TTT.
Der
> skulle jo vist være noget om, at hvis man ikke har set 1'eren (eller i
hvert
> fald ved hvad der sker i den) får man ikke det store ud af 2'eren
>
> På forhånd tak
>
> --
> Christian Muus
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408842
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste