din stik
Fra : Brian M-I

Dato : 25-12-02 22:58

jeg har en gammel mikrofon fra 60'erne som jeg gerne vil prøve at sætte til
min mixer. Men den har et underligt stik...tror det bliver kaldet din-stik.
Kan det passe? det ligner et xlr bare lidt mindre
og kan det lade sig gøre at få fat i en konverter eller noget så det bliver
lavet om til jack eller xlr?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-12-02 00:46

"Brian M-I" <bmi@NOSPAMtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e0a29e1$0

> [...]
> Kan det passe? det ligner et xlr bare lidt mindre
> og kan det lade sig gøre at få fat i en konverter eller noget så det

Ja, det kan du nemt. F.eks. Brink elektronik eller Age Nielsens eft.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-02 07:25

> [...]
> Kan det passe? det ligner et xlr bare lidt mindre
> og kan det lade sig gøre at få fat i en konverter eller noget så det

Hej Brian

Det er der ikke rent mekanisk noget der forhindrer. Et modsat Din, og så de
stik du vil anvende, og en loddekolbe, skulle løse problemet. Der er kun et
lille men, du skal måske til at eksperimentere lidt med længden på kablet
som du sætter på, ellers kan du få problemer med Radio Moscow, som vi sagde
i gamle dage , den var nu ikke alene om det, men der var et forbløffende
antal Russiske radiostationer som kunne finde på at snakke med, når man
ændrede på længden af pladespillerens kabel. Men om det er så slemt mere,
det ved jeg ikkee, men det er sådan set det største problem ved den påtænkte
operation.

M.V.H.....Benny..