Hvem spiller dette?
Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-02 01:50

Jeg har forsøgt at indspille et stykke musik, jeg har haft i hovedet i
lang tid. Det ligger her:

http://petersens.homepage.dk - MP3 ~ 400 Kb.

Kan i dygtige mennesker, fortælle mig hvem der spiller det?

- Martin

PS: Kvalitet og spillefærdighed behøver ikke kommentarer

Fra : Mikael Schøler

Dato : 23-12-02 05:04

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Martin
>
> PS: Kvalitet og spillefærdighed behøver ikke kommentarer

Umiddelbart synes jeg det lyder som noget Oasis, men det kan være
guitarspillet forvirrer.. :)

Mit hovede siger Morning Glory eller starten på Wonderwall, men er som sagt
meget usikker...

Mikael

P.S. Iøvrigt er det da dig der spiller det..

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-02 12:22

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> guitarspillet forvirrer.. :)
>
> Mit hovede siger Morning Glory eller starten på Wonderwall, men er som

Det er 100% ikke Oasis. Men det kunne nok godt minde om det.

> Mikael
>
> P.S. Iøvrigt er det da dig der spiller det..

Jaja. Jeg vidste den ville komme .

- Martin

Fra : Thomas Petersen

Dato : 27-12-02 22:08

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsøgt at indspille et stykke musik, jeg har haft i hovedet i
> lang tid. Det ligger her:
>
> http://petersens.homepage.dk - MP3 ~ 400 Kb.
>
> Kan i dygtige mennesker, fortælle mig hvem der spiller det?

Det lyder som Pink Floyd - Wish you were here.........

Thomas
Vordingborg

Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-01-03 20:08

> [...]
> lang tid. Det ligger her:
>
> http://petersens.homepage.dk - MP3 ~ 400 Kb.
>
> Kan i dygtige mennesker, fortælle mig hvem der spiller det?

Jeg tilslutter mig også Wish You Were Here, som en anden påpeger. Det lyder
i hvert fald meget derhen ad... Din version er blot lidt hurtigere.

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-03 20:36

"Morten Nielsen" <Holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lyder
> i hvert fald meget derhen ad... Din version er blot lidt hurtigere.

Det er det desværre ikke. Det er et ret nyt nummer (½-1 år) tror jeg.
Det blev spillet temmelig meget i radioen i efteråret.

- Martin

Fra : Morten H

Dato : 05-01-03 22:25

Martin Petersen wrote:

> lyder
>
> Det er det desværre ikke. Det er et ret nyt nummer (½-1 år) tror jeg.
> Det blev spillet temmelig meget i radioen i efteråret.

Kunne umiddelbart lyde lidt som Soul to Squeeze med RHCP. Hvis ikke er
det så verset eller omkvædet, du prøver dig frem med? Lidt lalala-sang
kunne hjælpe.

/Morten

Fra : Morten H

Dato : 05-01-03 22:39

Morten H wrote:

> Kunne umiddelbart lyde lidt som Soul to Squeeze med RHCP. Hvis ikke er
> det så verset eller omkvædet, du prøver dig frem med? Lidt lalala-sang
> kunne hjælpe.

Ved en nærmere gennemlytning lyder det faktisk ret meget som introen til
California med Phantom Planet.

/Morten

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-03 22:54

"Morten H" <mohald@NOSPAMebox.dk> skrev i en meddelelse

> Ved en nærmere gennemlytning lyder det faktisk ret meget som introen
til
> California med Phantom Planet.

Det er heller ikke nogen af de to..... Sangen er ret enkel, og det
guitar jeg har indspillet kommer ret tæt på. Det bliver spillet på en
western og kører mere eller mindre i hele sangen, med lidt nyt i
omkvædet (mener jeg). Det eneste jeg kan huske af teksten er at han
starter 1. vers med noget lignende: "Here we arrrrreeee" , og at
omkvædet starter med: "Imaginary days". "Days" er jeg ikke helt sikker
på. Det er sq længe siden jeg har hørt det nummer.

Jeg kan prøve at køre lidt melodiguitar på, hvis du stadig ikke har en
ide om hvem det er.

Tak for hjælpen indtil videre!

- Martin