Rødkål på glas....
Fra : Nielsen

Dato : 22-12-02 13:10

Hej,

Jeg mener at jeg nogenlunde for nylig læste noget om hvordan man kunne gøre
sådan noget færdigkøbt rødkål på glas lidt bedre. Jeg mente altså det var
herinde, men jeg kan godtnok ikke finde det igen.

Jeg synes der var en der skrev noget om, at man kunne komme noget af
stegeskyen fra flæskestegen i og der var også en masse andre forslag. Er der
nogen der kan hjælpe?

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Gjøl

Dato : 22-12-02 13:17

Nielsen wrote:
> Hej,
>
> Jeg mener at jeg nogenlunde for nylig læste noget om hvordan man
> kunne gøre sådan noget færdigkøbt rødkål på glas lidt bedre.

En sjat æblecidereddike gør det hele mere spændende.
--
Hvad med lidt svesker og appelsinstykker? Du kan jo putte det i en
bradepande og smide den ind under Anders på et tidspunkt. (Ikke hele

--
Den røde farve er også mere bleg i det,
så eddike og og appelsin saft kan gøre kålen meget blegrød.

I princippet kan man lave den mørkviolet igen ved at komme noget basisk i
men bagepulver er nok ikke lige sagen

Hvis farven ellers tiltaler dig så hold dig til andefedt og appelsinskal
eller andre
fedtstoffer der ikke influerer på surhedsgraden.
--
Jeg fandt disse ved at søge i NG på Rødkål, mangler blot andefedt eller
stege sky fra flæskestegen.

Glædelig Jul

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-12-02 13:19

"Nielsen" <marianne@outsearch.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg mener at jeg nogenlunde for nylig læste noget om hvordan man kunne
gøre
> sådan noget færdigkøbt rødkål på glas lidt bedre.

Du kan tilsætte ribssaft, ribsgele, æble eller en sjat rødvin
- og nogen synes, andefedt eller fedt fra flæskestegen smager godt.

Hilsen Inger

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-12-02 13:39

"Inger Pedersen" skrev:
> Du kan tilsætte ribssaft, ribsgele, æble eller en sjat
> rødvin - og nogen synes, andefedt eller fedt fra
> flæskestegen smager godt.

Hm, så kan man da vist heller ikke komme meget tættere på det gode
hjemmelavede rødkål - altså uden at det er det

Der mangler jo kun lige at snitte lidt rødkål, og lade det simre med væden
(primært ribssaften) i en times tid.

Mvh, Lars

Fra : Nielsen

Dato : 22-12-02 13:57

Mange tak for svarene. Det var lige hvad jeg skulle bruge

Glædelig jul !

Fra : otn

Dato : 24-12-02 10:30

> [...]

> Jeg synes der var en der skrev noget om, at man kunne komme noget af
> stegeskyen fra flæskestegen i og der var også en masse andre forslag. Er der

En sjat basamico kan også gøre underværker i den færdigkøbte.