Tredje museknap
Fra : Andreas Rasmussen

Dato : 21-12-02 21:28

Hej,

Jeg sidder - brrr. - med en Microsoft intellimouse og roder med noget 3d
- hvor det kunne være praktisk at have en tredje knap. Er der nogen der
kender en musedriver der understøtter tre knapper - M$ driveren emulerer
bare dobbeltklik - ville da gerne undvære muligheden for at have fremad
og tilbage knap, hvis jeg tilgengæld kunne bruge wheel'et til anden end
dobbeltklik.

Takker. - og go' jul.

anr

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-02 07:07

Hej Andreas

Du kan prøve Kensington Mouseworks 5.7 eller 2.2b2 til X. Den har utroligt
mange programmeringsmuligheder. Udover Kensingtons egne mus og trackballs,
véd jeg, at den også understøtter XLR8 USB Wheelmouse, - så hvorfor så ikke
også andre...
Links:
OS X
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=10374/MouseWorks_OS_X_install.dmg>.

OS 8+
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=2307/MouseWorks-5_7_Installer.hqx>.

mvh. Erik Richard

Fra : Simon T

Dato : 22-12-02 11:22

> [...]
> bare dobbeltklik - ville da gerne undvære muligheden for at have fremad
> og tilbage knap, hvis jeg tilgengæld kunne bruge wheel'et til anden end

USB Overdrive er det oplagte valg til ekstra mus. Du kan have
indstillinger der ændrer indstillinger afhængigt af hvilket program du
er i, den understøtter stort set alt og det er shareware med en helt
rimelig pris. Kig på http://www.usboverdrive.com/

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-12-02 11:28

Andreas Rasmussen <anrNOT@PARTmac.com> wrote:

> [...]
> bare dobbeltklik - ville da gerne undvære muligheden for at have fremad
> og tilbage knap, hvis jeg tilgengæld kunne bruge wheel'et til anden end

http://www.microsoft.com/hardware/mouse/download_ns.asp

vh Flemming Rubini

Fra : Andreas Rasmussen

Dato : 22-12-02 22:16

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> http://www.microsoft.com/hardware/mouse/download_ns.asp

Tak for forslaget - men det er netop den jeg kører med - og den emulerer
som sagt bare dobbelklik eller en anden combo.

anr

Fra : Tom Dissing

Dato : 23-12-02 01:03

Logitech er vist oppe på otte knapper.. Der kan stort set alt.. Selv sidder
jeg på en fem kanps mus, fra samme firma.. Den er altså ret handy !
Tom

On 22/12/02 22:16, in article 1fnle86.7nvhac1gad064N%anrNOT@PARTmac.com,

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 23-12-02 17:48

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Logitech er vist oppe på otte knapper.. Der kan stort set alt.. Selv sidder
> jeg på en fem kanps mus, fra samme firma.. Den er altså ret handy !
> Tom

Jeg har en 1-knaps mus, den er bare rar!

muh ~ Jørgen

Fra : Morten Lind

Dato : 23-12-02 17:59

Jørgen Tietze <jtietze@mail.dk> wrote:

> Jeg har en 1-knaps mus, den er bare rar!
>
> muh ~ Jørgen

Min har slet ingen knapper.................
Glædelig muse(h)jul
--
Hverken enten eller, blot både og.....
http://belzebub.biz

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 23-12-02 20:50

In article <1fnnokt.14wtq4318miym8N%mortenlind@mac.com>,
mortenlind@mac.com (Morten Lind) wrote:

> Min har slet ingen knapper.................
> Glædelig muse(h)jul

Min Commodore 128 og min (kommende) Nokia 9210i har slet ingen mus...

Glædelig jul
//TXW

--
So lock your door, hit the floor 'cause Santa Claus comes tonight!

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-02 21:49

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Logitech er vist oppe på otte knapper.. Der kan stort set alt.. Selv sidder
> jeg på en fem kanps mus, fra samme firma.. Den er altså ret handy !

Min Kensington Expert Mouse Pro har 11 knapper. Fire »almindelige«, en
rulleknap og seks DirectLaunch kanpper til at starte programmer - eller
skifte mellem dem.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-12-02 19:55

per.ronne@invalid.dk (Per Rønne) writes:

> Min Kensington Expert Mouse Pro har 11 knapper.

Er det lykkedes dig at binde nogen af dem til Emacs' Alt, Meta, Super
eller Hyper taster?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 26-12-02 22:11

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Er det lykkedes dig at binde nogen af dem til Emacs' Alt, Meta, Super
> eller Hyper taster?

Jeg har ikke engang forsøgt. Skulle jeg da det?

Næh, af de fire almindelige knapper bruges de fra venstre til klik,
klik-og-træk, dobbeltklik og højre-klik, lidt forskelligt alt efter
applikation. Scroll-hjulet bruges også lidt forskelligt. De sidste seks
knapper bruges til at starte applikationer som MacSOUP, Entourage, IE,
VPC, Encyclopædia Britannica og en ordbog. Det er også det de er
beregnet til.

Min emacs kører i Aqua og her fungerer cmd-tasten som meta-tast. De
resterende taster har jeg ikke rigtig kendskab til ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-12-02 07:30

> Jeg har ikke engang forsøgt. Skulle jeg da det?

Tjoh. Et eller andet tidspunkt skal man jo finde noget at bruge de
ekstra funktionaliteter til i Emacs - ekstra musetaster
(Hyper-Mousedrag vælger og åbner i browser osv) ville være oplagt.

> [...]
> knapper bruges til at starte applikationer som MacSOUP, Entourage, IE,
> VPC, Encyclopædia Britannica og en ordbog. Det er også det de er

Hmm. Jeg har altid undret mig over hvorfor man kun kan så begrænsede
ting i et givent program. Fx kunne jeg forestille mig at jeg ønskede
at få et givent menuvalg aktiveret via musen (næste tab, åbn vindue
osv) til de ting hvor man bruger musen meget og det underliggende
program ikke har tænkt på det. Det er en fjollet mangel i Logitechs
COmmand center.

> Min emacs kører i Aqua og her fungerer cmd-tasten som meta-tast. De
> resterende taster har jeg ikke rigtig kendskab til ...

Næh. Jeg er heller ikke faldet over nogen installationer hvor de er
sat, endsige bruges fornuftigt.

http://bigfoot.com/~thunderbear