Ørred.
Fra : KT

Dato : 21-12-02 10:58

Hejsa.

Jeg har lige hevet en kæmpestor (regnbue?)ørred op af fryseren - og nu ved
jeg ikke rigtig, hvad jeg skal stille op med den. Den er renset
(indvoldene er taget ud), men skind, hale og gæller sidder stadigvæk på. Jeg
kan ikke finde ud af at filetere, så hvad kan jeg så finde på at gøre med
den?
Har I nogle forslag - gerne hvor den skal i ovnen, da den er aaaaalt for
stor til vores stegepande!? Den vejer 2½-3 kg.

Mvh. Line

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-12-02 11:46

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Har I nogle forslag - gerne hvor den skal i ovnen, da den er aaaaalt for
> stor til vores stegepande!? Den vejer 2½-3 kg.

Gnid den udvendigt og indvendigt med salt og peber, put fintsnittede urter
som f.eks. porrer og gulerødder i, tilsat citronsaft og dild.
Læg den i et ovnfast fad, stil i ovnen ved ca 200 grader - dæk med
alu-folie, hvis urterne er ved at blive mørke.
Server med flutes og en kold øl.
Velbekomme!

Hilsen Inger

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-12-02 11:51

Hej Line
Glædelig Jul
Jeg ville pakke den in i alufolie eller i et stort ildfast fad og lægge et
låg på af folie.

Saften af en ½ citron
2tsk balsamico
1/4 fl. tør hvidvin
1gulerod i tynde strimler
1 stort rødløg
1 bundt dild og et par hele fed hvidløg
tørret basilikum
og salt og peber.

I ovnen i 20 minutter på 250 grader ,derefter dæmper du varmen til 2oo
grader i ca 35 minutter.
Server den iaften med aspargeskartofler og hollandaice sauce.
Resten af fisken ville jeg fryse ned og evt. bruge den 1 eller 2 juledag
eller nytårsaften i en kold fiske anretning.
Dressing mayonaise og 18 % creme fraise smagt til med lidt citronsaft og
carry .
Anretttet med lange slikasparges og lakserogn ,dild og rejer eller
krebsehaler. velbekommen
mvh og god fornøjelse

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : KT

Dato : 21-12-02 21:24

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> wrote in message
> [...]
> carry .
> Anretttet med lange slikasparges og lakserogn ,dild og rejer eller

Mums! Det vil jeg fluks gå i gang med - det bliver som regel meget sen
middag her i huset!
Resterne tror jeg, vi serverer for vores frokostgæster i morgen, det vil de
nok sætte stor pris på.
Tak for hjælpen og god jul!

Mvh. Line